xrysopoulos 2020n

ΡΟΗ 24/7:

«Απουσιάζουν οι μεταρρυθμίσεις από την αγορά αυτοκινήτου»

FORTHGA

Γερασμένος ο στόλος των φορτηγών στην Ελλάδα

Η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους πλέον γερασμένους στόλους φορτηγών οχημάτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Εμπόρων Αυτοκινήτων. Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο ότι πάνω από το 60% των μεγάλων φορτηγών είναι ταξινομημένο προ του 2000, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις κατηγορίες των μεσαίων και μικρών φορτηγών. Η οικονομική κρίση είναι μόνο μια αιτία αυτής της εικόνας αφού, σύμφωνα με τον κ. Κώστα Αρζουμανίδη, επιχειρηματία του χώρου του αυτοκινήτου, η έλλειψη μεταρρυθμίσεων από πλευράς της ελληνικής πολιτείας είναι το κύριο αίτιο του γερασμένου στόλου τόσο των φορτηγών όσο και των επιβατικών οχημάτων στη χώρα μας. «Δεν υπήρξε ποτέ κανένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, που να ενισχύσει αυτού του είδους την επιχειρηματικότητα. Πέραν τούτου όμως, ποτέ δε μπήκε φραγμός από την ελληνική πολιτεία όσον αφορά το έτος κατασκευής των εισαγόμενων φορτηγών. Ό, τι παλιό υπήρχε, ερχόταν στη χώρα μας και βαφτιζόταν φορτηγό ευκαιρίας» είπε ο κ. Αρζουμανίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, το παλιό όχημα παρουσιάζει περισσότερες ζημιές, παρέχει μειωμένη ασφάλεια και είναι ακριβότερο στη συντήρηση του.

Χάνουμε στον ανταγωνισμό

Ένα επιπλέον και σοβαρό θέμα είναι η οδική ασφάλεια των ίδιων των οχημάτων αλλά και των υπόλοιπων χρηστών των οδικών δικτύων. «Δεν κάναμε αυτό που έπρεπε να κάνουμε, στην ώρα που έπρεπε. Είμαστε πιο πίσω στην οδική ασφάλεια από τις Βαλκανικές χώρες. Π.χ. η Βουλγαρία και η Ρουμανία δεν επιτρέπουν την εισαγωγή αυτοκινήτων πέραν της τετραετίας. Εμείς εδώ λειτουργούμε ως ξέφραγο αμπέλι. Φυσικό και επόμενο ήταν να μας επηρεάσει η κρίση περισσότερο» είπε ο επιχειρηματίας. Επίσης η χώρα μας χάνει και στον ανταγωνισμό καθώς οι Έλληνες αυτοκινητιστές δε μπορούν να σταθούν δίπλα στους Βούλγαρους συναδέλφους τους και όπως έγιναν οι αναθέσεις μέσω διεθνών διαγωνισμών, δε μπορούν να αναλάβουν δουλειές.

Αναγκαία η απόσυρση στα Ι.Χ.

Παρόμοια είναι η κατάσταση και στο χώρο των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης. «Την περίοδο 1990-1993 εφαρμόστηκε το μέτρο της απόσυρσης ιδιαίτερα επιτυχημένα, αντικαταστάθηκε όλος ο παλιός στόλος των οχημάτων και το ελληνικό δημόσιο εισέπραξε πολλά χρήματα από τον ΦΠΑ. Όμως από τότε δεν εφαρμόστηκε το μέτρο αυτό στην ουσία. Πρέπει να δοθούν κίνητρα για την αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων. Θα εξοικονομήσει χρήματα στην ενέργεια, έμμεσα θα δώσει κοινωνικό κίνητρο από τη μείωση κατανάλωσης καυσίμου, κυρίως όμως θα εισπράξει πολλά χρήματα από τον ΦΠΑ. Δυστυχώς το ελληνικό δημόσιο δεν εισέρχεται στη λογική του επιχειρηματία, ούτε αντιγράφει επιτυχημένες συνταγές» επεσήμανε ο κ. Αρζουμανίδης.

επιστροφή στην κορυφή
WATERCURE2