Προειδοποίηση
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 652
ΡΟΗ 24/7:

Τουρισμός και αξιολόγηση έφεραν τζίρο στα γκισέ των μαγαζιών

super market 1 1

Αύξηση πωλήσεων κατά 9% στις αλυσίδες τροφίμων

Σε θετικό έδαφος αναμένεται να κλείσει η αγορά φέτος μετά την αλλαγή τάσης που έκανε από το καλοκαίρι και μετά. Ειδικά το Νοέμβριο σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιριών IRI και Nielsen, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 9%.

Παράλληλα και σε κλάδους όπως ο οικιακός εξοπλισμός ήτα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών φαίνεται να πήγαν καλύτερα. Αυτά βέβαια μετά την πτωτική περίοδο που υπήρξε το πρώτο εξάμηνο του 2017, πτώση που έφερε τον εμπορικό κόσμο σε κατάσταση έντονου πονοκέφαλου.

Ωστόσο η αισιοδοξία που έφερε η πολύ καλή πορεία του τουρισμού, κάτι που είχε διαφανεί από τις αρχές της σεζόν, αλλά και η πεποίθηση ότι δε θα υπήρχε πρόβλημα με την τρίτη αξιολόγηση φαίνεται να δημιούργησαν «ζεστό» κλίμα στην αγορά.

Σύμφωνα με επιχειρηματικούς παράγοντες η ανάκαμψη της ζήτησης, ειδικά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ερμηνεύεται από τους εξής λόγους:

1. Την καλή πορεία του τουρισμού και την τόνωση στα έσοδα και στα εισοδήματα περιοχών όπως το Ν. Αιγαίο, η Κρήτη και η Χαλκιδική.

2. Η εξαφάνιση από το δημόσιο λόγο της ρητορικής Grexit φαίνεται να έπαιξε ρόλο στο «ξεκλείδωμα» των σεντουκιών και στη βελτίωση της ψυχολογίας των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον εκτιμούν ότι μπορούν να ξοδεύουν χωρίς φόβο για το μέλλον της οικονομίας.

3. Η εμπεδωμένη από το καλοκαίρι αίσθηση ότι η κυβέρνηση δε θα έπαιζε «κλεφτοπόλεμο» με τους θεσμούς κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης. Οι δημόσιες τοποθετήσεις παραγόντων εκτός κι εντός χώρας φαίνεται να έπαιξαν το ρόλο τους.

4. Τέλος η βελτίωση της ψυχολογίας απότοκο όλων αυτών οδήγησε αρκετούς καταναλωτές να βγάλουν από το στρώμα τους το χρήμα που κρατούσαν, αλλά κι αυτό που προέρχεται από δραστηριότητες της ατυπικής οικονομίας που ακόμη καλά κρατεί, όπως πχ το Airbnb. Έτσι θέλησαν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους με επένδυση στην… κατανάλωση.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η καλή πορεία θα συνεχισθεί και τον Δεκέμβριο, όπου παραδοσιακά οι πωλήσεις αυξάνονται λόγω και των εορτών και τονίζουν ότι η φετινή χρονιά για το λιανεμπόριο τροφίμων αναμένεται να κλείσει με άνοδο της τάξης του 1,5%.

Ανάλογη είναι η εκτίμησή τους και για τη νέα χρονιά, εκτός και αν συμβεί κάτι συνταρακτικό που θα ανατρέψει πλήρως τα δεδομένα στην αγορά.

Ωστόσο κάποιοι παραμένουν επιφυλακτικοί για την πορεία της αγοράς.

“Φαίνεται πως έχουμε πιάσει τον πάτο, του βαρελιού... Όμως κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος πως θα αντιδράσουν οι καταναλωτές, οι οποίοι στην πλειονότητά τους παραμένουν διστακτικοί”, σημειώνει στέλεχος αλυσίδας .

Όπως λέει ο ίδιος, η έμφαση για ακόμη μια φορά το βάρος θα πέσει στις προσφορές και στη συγκράτηση των τιμών καθώς τα νοικοκυριά δεν αντέχουν να σηκώσουν την οποιαδήποτε νέα επιβάρυνση ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να υπάρξουν νέες κινήσεις συγκέντρωσης του κλάδου με δεδομένη τη μείωση του τζίρου των σούπερ μάρκετ κατά 25% από την έναρξη της κρίσης μέχρι και σήμερα.

με πληροφορίες από reporter.gr

επιστροφή στην κορυφή