ΡΟΗ 24/7:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Ασαφής» παράταση για τον ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση

3184209aa99501b03f01443a685cd499 L   

 Ανοιχτό παραμένει το θέμα της επιβολής ΦΠΑ στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια καθώς δεν φαίνεται να έχει επιτευχθεί μέχρι στιγμής διακομματική συναίνεση στην έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την αναστολή του μέτρου επιβολής 23% ΦΠΑ στα δίδακτρα τους.

     Επίσης προκείμενου να μην θεωρηθεί από τους δανειστές μονομερής ενέργεια η έκδοση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου, θα πρέπει να βρεθούν ισοδύναμα μέτρα. Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων παρέτεινε χθες για 8 ημέρες τις προθεσμίες προκειμένου να ενταχθούν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα στο καθεστώς ΦΠΑ.

     Σύμφωνα με πληροφορίες η παράταση σχετίζεται με την υπό σύνταξη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία θα μετατίθενται οι αποφάσεις για την υπαγωγή της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε ΦΠΑ, για μετά τις εκλογές.

www.dikaiologitika.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Πανελλήνιες 2016: Τι αλλάζει στις εξετάσεις της Γ' Λυκείου

fa2750005219afc7b47ab2804c155ab8 L

Μεικτό θα είναι το εξεταστικό σύστημα Πανελλήνιες 2016, καθώς εκτός από τους μαθητές που θα ξεκινήσουν σε λίγες μέρες την Γ” Λυκείου και θα εξεταστούν με το νέο σύστημα, δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικές θα έχουν και όσοι υποψήφιοι δεν εισήχθησαν φέτος σε κάποια σχολή ή τη σχολή που επιθυμούσαν.

Για τους υποψηφίους του ερχόμενου εκπαιδευτικού έτους.

Οι νέοι μαθητές της Γ' τάξης θα εξεταστούν με το νέο σύστημα (4+1 μαθήματα), ενώ οι περσινοί απόφοιτοι θα επιλέξουν μεταξύ παλαιού (6 μαθήματα) και νέου.

Αναλυτικά τι θα ισχύσει Σύμφωνα με την "Εφημερίδα των Συντακτών", όσοι από τους υποψηφίους που έδωσαν φέτος Πανελλήνιες επιθυμούν να δώσουν και του χρόνου, έχουν την επιλογή να εξεταστούν είτε με το παλιό εξεταστικό σύστημα που ίσχυε μέχρι φέτος, δίνοντας έξι μαθήματα, είτε με το νέο, δηλαδή δίνοντας τέσσερα μαθήματα. Φυσικά, υπάρχει η δυνατότητα να κρατήσουν τη φετινή τους βαθμολογία και να δώσουν με το 10%, συμπληρώνοντας μόνο το βιογραφικό. Αυτή η πρόβλεψη υπάρχει και στο σχέδιο νόμου "Ρυθμίσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση, την έρευνα, την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και άλλες διατάξεις".

Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 58 αναφέρεται ότι όσοι υποψήφιοι θέλησαν να εξεταστούν με το παλιό σύστημα θα διεκδικήσουν ποσοστό των θέσεων των τμημάτων της ανώτατης εκπαίδευσης, το οποίο προβλέπεται να οριστεί με απόφαση του υπουργού Παιδείας. Εναλλακτικά, εάν οι υποψήφιοι επιλέξουν το νέο σύστημα εισαγωγής, ξεκαθαρίζεται ότι δεν θα έχουν δικαίωμα εισαγωγής με κάποιο ειδικό ποσοστό, ενώ θα πρέπει να καταθέσουν εντός προθεσμίας που θα ισχύσει για τους μαθητές που θα φοιτούν στη Γ' Λυκείου το συγκεκριμένο σχολικό έτος ενυπόγραφη αίτηση στη σχολική μονάδα από την οποία αποφοίτησαν, όπου θα δηλώνουν την ομάδα προσανατολισμού στην οποία επιθυμούν να καταταχθούν, καθώς και σε ποια μαθήματα θα διαγωνιστούν πανελλαδικά.

Τα επιστημονικά πεδία

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα επιστημονικά πεδία. Τα τμήματα των ιδρυμάτων κατατάσσονται σε πέντε επιστημονικά πεδία που ορίζονται ως εξής:

1ο: Ανθρωπιστικές Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες

2ο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες

3ο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής

4ο: Επιστήμες της Εκπαίδευσης

5ο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική

www.dikaiologitika.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Σήμερα η απόφαση για τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση

d6a22a509f7384f8d15493e9991a7c64 L

     Εντός της ημέρας αναμένεται να ξεκαθαριστεί το θέμα με τον ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, μιλώντας στο ραδιοσταθμό ΒΗΜΑ FM.

     Ο κ. Αλεξιάδης είπε ότι υπάρχει ήδη επικοινωνία με τον υπουργό Οικονομικών και την πρωθυπουργό και μέσα στην ημέρα θα ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις. Όπως εξήγησε, οι εισηγήσεις που υπάρχουν είναι για να δοθεί μια παράταση δυο μηνών, για να μπορέσει να αποφασιστεί από τη νέα κυβέρνηση το τι θα γίνει. Δεν υπάρχει απόφαση αυτή τη στιγμή, είναι κάτι που μας απασχολεί και σε αυτό το μέτρο υπάρχει μια διακομματική συναίνεση, όποτε θα πρέπει μέσα στην ημέρα σήμερα να δώσουμε απάντηση, σημείωσε.

     Σε ό,τι αφορά τον ΕΝΦΙΑ ο κ. Αλεξιάδης δήλωσε ότι υπάρχουν δύο δεσμεύσεις για το 2016 και αυτές είναι το ύψος του φόρου - 2,65 δισ. ευρώ – και να συσχετιστούν οι αντικειμενικές τιμές με τις τιμές της αγοράς. Δεν έχουμε δεσμευτεί σε τίποτα άλλο. Άρα, μπορούμε να σχεδιάσουμε έναν φόρο στην περιουσία, ο οποίος μπορεί να είναι δίκαιος και αναλογικός. Για όσους θέλουν να μαγειρέψουν, για όσους δεν θέλουν, με γεια τους και χαρά τους, ανέφερε.

www.dikaiologitika.gr

 

 

Διαβάστε περισσότερα...

Ανακοινώθηκαν οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

c8aa6ed0b4906e16c875a903db3b4747 L

Ανακοινώθηκαν οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης -νηπιαγωγών (ΠΕ60) και δασκάλων (ΠΕ70)- Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2015 από το υπουργείο Παιδείας. Συνολικά, 3908 ήταν οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν για τις μεταθέσεις Γενικής Παιδείας από περιοχή σε περιοχή, ωστόσο, από αυτές ικανοποιήθηκαν 1520 (ποσοστό 38,89 %). Για μεταθέσεις σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ και ΕΕΕΕΚ οι αιτήσεις ανήλθαν σε 100 και ικανοποιήθηκαν 75. Τέλος, σε σχολεία Κωφών – Τυφλών μετατέθηκαν 5 εκπαιδευτικοί από τις 10 αιτήσεις που υποβλήθηκαν.

www.dikaiologitika.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Δηλώσεις μαθητών για τα μαθήματα επιλογής

upourgeio-paideias-tampela

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι οι δηλώσεις των μαθητών του Γυμνασίου για τα μαθήματα επιλογής τους στην Α΄ Λυκείου καθώς και των μαθητών της Α’ και Β’ Λυκείου για τον προσανατολισμό των σπουδών τους είναι προκαταρκτικές και έχουν καθαρά ενδεικτικό χαρακτήρα, προκειμένου το υπουργείο να εκτιμήσει τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι προθεσμίες για την υποβολή των τελικών δηλώσεων για μαθήματα επιλογής, προτίμηση ξένης γλώσσας καθώς και για αλλαγή ομάδας μαθημάτων προσανατολισμού, όπως αναφέρεται και σε σχετική εγκύκλιο, έχουν καταληκτική ημερομηνία εντός του Σεπτεμβρίου 2015.     Όσο για το νέο εξεταστικό σύστημα των πανελλαδικών 2015-2016, ο κατάλογος με τις σχολές που θα συμπεριλαμβάνει το κάθε επιστημονικό πεδίο καθώς και οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων θα ανακοινωθούν εντός των προσεχών ημερών.

www.diorismos.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Ολο το κείμενο για το θέμα της έκθεσης και τις ασκήσεις 2015

e4bfe3f5317d0c3c498481e554b84eda L

Το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε πριν απο λίγα λεπτά το κείμενο για; το θέμα της έκθεσης και τα θέματα των Πανελληνίων 2015 για την Νεοελληνική Γλώσσα. Το θέμα είναι σχετικά με τους Αρχαίους χώροι και την πολιτιστική κληρονομιά

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Π ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ Δ' ΤΑΞΗΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β') ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΜΑΪΟΥ 2015 - ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4) ΚΕΙΜΕΝΟ

Εμείς και οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης

Οι χώροι θέασης και ακρόασης που δημιούργησε η ελληνική αρχαιότητα αποτελούν για πολλούς λόγους μιαν από τις πιο σημαντικές ομάδες μνημείων της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Πρώτα απ' όλα, γιατί οι χώροι αυτοί, ως τόποι μαζικής συγκέντρωσης, για θρησκευτικούς, πολιτικούς ή ψυχαγωγικούς σκοπούς, εκφράζουν στην αρχιτεκτονική με τον προφανέστερο τρόπο τη δημοκρατική αντίληψη για τη ζωή και την έντονη αίσθηση κοινότητας που χαρακτήρισε τον αρχαίο βίο. Τα σχετικά αρχιτεκτονικά σχήματα εκείνης της δημιουργίας (θέατρα, βουλευτήρια κλπ.) εξακολουθούν μέχρι σήμερα να εξυπηρετούν ανάλογες δραστηριότητες.

Ένας δεύτερος λόγος για την ιδιαίτερη σημασία αυτών των χώρων είναι ότι το θέαμα και ο λόγος που αναπτυσσόταν μέσα σ' αυτούς, ιδιαίτερα το ψυχαγωγικό θέαμα, με την πραγματική έννοια της ψυχαγωγίας, της αγωγής της ανθρώπινης ψυχής, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά πολιτισμικά αγαθά. Από τη γέννηση του δράματος στους χώρους λατρείας της αρχαίας Ελλάδας μέχρι και σήμερα ο λόγος και η δράση που εκτυλίσσεται μέσα σε θεατρικούς χώρους παράγουν πολιτισμό.

Και ένας τρίτος λόγος είναι ότι στο χώρο της Μεσογείου, και ιδιαίτερα στην Ελλάδα, σώζονται σε μεγάλο αριθμό οι χώροι στους οποίους ασκήθηκε από την εποχή της διαμόρφωσής της η θεατρική δημιουργία.Οι χώροι αυτοί, περισσότερο από όσο όλα τα άλλα κατάλοιπα του παρελθόντος, ασκούν στη σύγχρονη κοινωνία αλλά και τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, μιαν ιδιαίτερη πρόκληση επαφής του παρόντος με το παρελθόν, επειδή προσφέρονται κατ' εξοχήν για χρησιμοποίησή τους με την ίδια λειτουργία για την οποία σχεδιάστηκαν. Αυτή η επαφή του παρόντος με το παρελθόν, όχι μόνο των ειδικών αλλά και του ευρύτερου κοινού, είναι μια βασική επιδίωξη της σύγχρονης αρχαιολογίας, η οποία βλέπει τη δικαίωσή της στη βίωση από την κοινωνία του ιστορικού περιεχομένου και του μηνύματος ζωής των μνημείων. Αλλά και από την άλλη πλευρά, η βίωση των μνημείων και η ένταξή τους στη ζωή εξελίσσεται από τάση σε απαίτηση της σύγχρονης κοινωνίας.

Η επιδίωξη της συνάντησης της σύγχρονης δημιουργικότητας και των διαμορφωμένων από το δημιουργικό παρελθόν σχημάτων θεατρικών χώρων, που εξυπηρετεί την παραπάνω απαίτηση, θέτει, βέβαια, προβλήματα, αφού τα αρχαία θέατρα και οι άλλοι χώροι θέασης, όπως τα ωδεία, τα στάδια κλπ., είναι πλέον μνημεία, όλα με μικρότερες ή μεγαλύτερες φθορές και καταπονήσεις. Τα περισσότερα μάλιστα σώζονται αποσπασματικά, μέχρι σημείου αδυναμίας αναβίωσης και εξυπηρέτησης της κατά προορισμόν λειτουργίας τους.  

Τα προβλήματα αυτά δεν πρέπει, βέβαια, με κανέναν τρόπο να οδηγούν σε αρνητική τοποθέτηση για τη σύγχρονη χρήση των κατάλληλων για τη δραστηριότητα αυτή μνημείων. Η επαφή του κοινού με τα μνημεία, και ιδιαίτερα στην περίπτωση αυτή η βίωση από το ευρύ κοινό σύγχρονων προβληματισμών και καλλιτεχνικών εκφράσεων μέσα από το ιστορικό περιβάλλον, είναι ο καλύτερος και αποτελεσματικότερος τρόπος προσέγγισης και οικείωσης της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Αλλά είναι, παράλληλα, και ο δραστικότερος τρόπος δημιουργίας στην ευρύτερη κοινωνία συνείδησης εκτίμησης και προστασίας των μνημείων μας.

Η καταγραφή όλων των μνημείων αυτών -των πολύ ή λιγότερο γνωστών, των εντοπισμένων αλλά μη ερευνημένων, αλλά και εκείνων των οποίων γνωρίζουμε ακόμη την ύπαρξη μόνο από αρχαίες μαρτυρίες- με όλα τα δεδομένα τους, δηλαδή την ιστορία τους, τα χαρακτηριστικά τους, την κατάστασή τους και τις δυνατότητες χρήσης ή απλής ανάδειξής τους, θα προσφέρει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στη συστηματικότερη διαχείριση αυτού του πλούτου.

Η όσμωση  αρχαιολόγων, ανθρώπων του θεάτρου, παραγόντων της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων διανοητών είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει ένα πολύ καλό κλίμα για μια κοινή προσπάθεια ισορροπημένης και συνετής προσέγγισης του είδους αυτού των μνημείων.

Η καλλιέργεια, εξάλλου, με διάφορες εκδηλώσεις στο ευρύτερο κοινό της τάσης αυτής απέναντι στα μνημεία θα αποτελέσει ουσιαστική θετική συμβολή, αφενός, στην ολοκληρωμένη προστασία τους (ενεργητική προστασία και από το ευρύ κοινό) και, αφετέρου, στη δημιουργική βίωση των αρχαίων χώρων θέασης.

Β. Λαμπρινουδάκης, «Εμείς και οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης», στον συλλογικό τόμο «Διάζωμα» κίνηση πολιτών για την ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων, Εκδόσεις Διάζωμα 2009 (Διασκευή).

A1.   Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε (100-120 λέξεις).

Μονάδες 25

Β1. Να επαληθεύσετε ή να διαψεύσετε, σύμφωνα με το κείμενο, τις παρακάτω διαπιστώσεις, γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση, τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη:

α. Ο  συγγραφέας συσχετίζει  τους αρχαίους θεατρικούς χώρους με τη δημοκρατία.

β. Ο συγγραφέας θεωρεί το αρχαίο θέατρο διασκέδαση και όχι πραγματική ψυχαγωγία.

γ.  Κατά τον συγγραφέα,  δεν θα πρέπει σήμερα να γίνονται θεατρικές παραστάσεις στα αρχαία θέατρα.  

δ. Ο  συγγραφέας δεν θα  συμφωνούσε  με τη  διοργάνωση σύγχρονων μαθητικών αγώνων ρητορικής σε ένα αρχαίο βουλευτήριο.

ε.   Κατά τον συγγραφέα, η χρήση των αρχαίων θεάτρων σε σύγχρονες εκδηλώσεις μπορεί να συμβάλει στην προστασία και ανάδειξή τους.

Μονάδες 10

Β2. α) Να βρείτε τους τρόπους ανάπτυξης της έβδομης παραγράφου του κειμένου (Η καταγραφή ... αυτού του πλούτου) και να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

Μονάδες 4

β) Να   αντικαταστήσετε   τις   διαρθρωτικές   λέξεις-εκφράσεις   με άλλες (λέξεις-εκφράσεις) που να διατηρούν τη συνοχή του κειμένου:

Πρώτα απ' όλα (στη δεύτερη παράγραφο) παράλληλα (στην έκτη παράγραφο) εξάλλου (στην ένατη παράγραφο).

Μονάδες 6

Β3.   α) Να γράψετε ένα συνώνυμο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου: εκτυλίσσεται, κατάλοιπα, επιδίωξη, προσέγγισης, ολοκληρωμένη.

Μονάδες 5

β) Να γράψετε ένα αντώνυμο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου: αναπτυσσόταν, δράση, ερευνημένων, γνωρίζουμε, ανάδειξης.

Μονάδες 5

Β4.   α) Να  αιτιολογήσετε  τη  χρήση  της  διπλής  παύλας  στην παρακάτω περίπτωση: -των πολύ ... αρχαίες μαρτυρίες- (στην έβδομη παράγραφο).

Μονάδες 2

β) Ποιο ρηματικό πρόσωπο κυριαρχεί στο κείμενο; Να δικαιολογήσετε την επιλογή του συγγραφέα.

Μονάδες 3  

Γ1. Σε ομιλία που θα εκφωνήσετε σε ημερίδα του Δήμου σας με θέμα «Προστασία και αξιοποίηση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς», να εκθέσετε τις απόψεις σας (500-600 λέξεις) σχετικά με:

α) τους λόγους για τους οποίους πρέπει το ευρύ κοινό να πλησιάσει και να γνωρίσει τους χώρους και τα μνημεία της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και

β) τις δραστηριότητες με τις οποίες οι πολίτες και ειδικότερα οι νέοι θα εξοικειωθούν με αυτά.

Μονάδες 40

www.dikaiologitika.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Μηχανογραφικό δελτίο και πληροφορίες για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2015

panelladikes-apotelesmata 2

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι το μηχανογραφικό δελτίο για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2015 αναρτάται στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΟΠΑΙΘ www.minedu.gov.gr στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.

Οι υποψήφιοι μπορούν να μελετήσουν ή/και να εκτυπώσουν το μηχανογραφικό δελτίο που τους ενδιαφέρει και συγκεκριμένα ή το μηχανογραφικό δελτίο των ΓΕΛ & ΕΠΑΛ-Β΄ ή το μηχανογραφικό δελτίο των ΕΠΑΛ-Α΄. Μετά τις 15 Ιουνίου και κατόπιν νέας ενημέρωσης, όλοι οι υποψήφιοι θα προσέλθουν στα Λύκειά τους για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), ώστε να υποβάλλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο.

Διαδικασία του10% χωρίς νέα εξέταση.

Οι υποψήφιοι που θα διεκδικήσουν το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση, μετά τις 15 Ιουνίου θα έρθουν σε επαφή με το Λύκειό τους, ώστε να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) και στην πορεία να υποβάλλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο. Υπενθυμίζεται ότι - δικαίωμα για το 10% των θέσεων έχουν όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕΛ ή των ημερήσιων ΕΠΑΛ τα έτη 2013 ή 2014, διεκδικώντας το αντίστοιχο ποσοστό θέσεων (40% για το 2013 και 60% για το 2014). - όσοι απόφοιτοι είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά σε ειδικό μάθημα ή στα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ, αλλά συνυπολογίζονται τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση.  

Υπενθύμιση προγράμματος.

Ενόψει της έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων τις επόμενες ημέρες, επισημαίνουμε ξανά στους υποψηφίους:

- να γνωρίζουν ακριβώς το εξεταστικό κέντρο, στο οποίο εξετάζονται και να γνωρίζουν την ακριβή διεύθυνση, ώστε να είναι έγκαιρα παρόντες, για να μην χάσουν την εξέτασή τους.

- να έχουν οπωσδήποτε μαζί τους το δελτίο εξεταζομένου που έχουν πάρει από τα Λύκειά τους.

- κατά την ώρα εξέτασης να ακολουθούν τις οδηγίες των εκπαιδευτικών, για να μην διαταράσσεται η εξεταστική διαδικασία.

Με την ευκαιρία υπενθυμίζεται το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων. 

Για το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄πατήστε εδώ: http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2015/150515_GEL_mhxanografiko.pdf

Για το μηχανογραφικό δελτίο ΕΠΑΛ Α΄πατήστε εδώ: http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2015/150515_EPAL_mhxanografiko.pdf

www.diorismos.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Έναρξη της εθνικής υπερ-υπολογιστικής υποδομής για την ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα

computer-cpu

Το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε ότι με πρωτοβουλία του Τομέα Έρευνας και Καινοτομίας, ολοκληρώνεται στο κεντρικό του κτίριο στο Μαρούσι, η εγκατάσταση του εθνικού υπολογιστικού συστήματος υψηλών επιδόσεων (HighPerformanceComputer - HPC), με τη συνδρομή του Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ).

Οι δυνατότητες του νέου αυτού συστήματος θα χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη επιστημονικών και τεχνολογικών εφαρμογών μεγάλης κλίμακας. Το σύστημα ξεκινά τη λειτουργία του τον Ιούνιο και θα είναι διαθέσιμο σε όλους τους ερευνητές όλων των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και των Ερευνητικών Κέντρων, μέσω του πανελλαδικού οπτικού δικτύου νέας γενιάς ΕΔΕΤ. Η ΕΔΕΤ Α.Ε. με την τεχνογνωσία που διαθέτει, θα εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία της υποδομής και θα παρέχει συστηματική υποστήριξη στους χρήστες.

Με κριτήριο την αξιοποίηση στο μέγιστο κάθε δυνατότητας που παρέχεται από υπάρχουσες υπολογιστικές υποδομές, ο τομέας Έρευνας και Καινοτομίας του ΥΠΟΠΑΙΘ επιδιώκει το υπερσύγχρονο αυτό σύστημα να παίξει σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη και προαγωγή της επιστημονικής έρευνας και γνώσης στη χώρα και ευρύτερα στη Νοτιανατολική Ευρώπη.

Η νέα υποδομή θα ενσωματωθεί στο Ευρωπαϊκό οικοσύστημα υπερ-υπολογιστών, φιλοδοξώντας να συμπεριληφθεί στους 300 ισχυρότερους υπολογιστές του κόσμου, και να ενισχύσει τη συμμετοχή της Ελλάδας στην πανευρωπαϊκή υποδομή PRACE (Partnership for Advanced Computing in Europe). Το σύστημα θα συμβάλλει στην ενδυνάμωση της ελληνικής επιστημονικής κοινότητας, καλύπτοντας τις ανάγκες των Ελλήνων χρηστών σε πολλαπλές επιστημονικές ειδικότητες, και ενισχύοντας την πρόσβασή τους στην Πανευρωπαϊκή υποδομή του PRACE. Η Υπολογιστική Χημεία, η Φυσική, η Βιολογία, η Βιοϊατρική, η Μετεωρολογία, η Σεισμολογία, η Υπολογιστική Μηχανή, οι Επιστήμες Υλικών και οι Κοινωνικές Επιστήμες είναι ενδεικτικά επιστημονικά πεδία που στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αξιοποίηση σύγχρονων υπερ-υπολογιστικών υποδομών.

Η προμήθεια και εγκατάσταση του συστήματος υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου «PRACE-GR - Ανάπτυξη Εθνικής Υπερυπολογιστικής Υποδομής και Παροχής Συναφών Υπηρεσιών στην Ελληνική Ερευνητική και Ακαδημαϊκή Κοινότητα», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική», Άξονας Προτεραιότητας «03 – Ενίσχυση της Ανταγωνιστικότητας της Καινοτομίας και της Ψηφιακής Σύγκλισης» και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).

Ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά: Η υπολογιστική ισχύς του νέου συστήματος, φτάνει τα 180 TFlops (τρισεκατομμύρια πράξεις κινητής υποδιαστολής ανά δευτερόλεπτο). Διαθέτοντας 426 υπολογιστικούς κόμβους, προσφέρει συνολικά πάνω από 8500 επεξεργαστικούς πυρήνες (CPUcores) διασυνδεμένους σε δίκτυο FDRInfiniband, μια τεχνολογία διασύνδεσης που προσφέρει πολύ χαμηλή καθυστέρηση (low latency) και υψηλό εύρος ζώνης (high bandwidth). Τέλος, το σύστημα θα διαθέτει και σύγχρονα εργαλεία λογισμικού για την ανάπτυξη εφαρμογών όπως μεταγλωττιστές, επιστημονικές βιβλιοθήκες και δημοφιλείς σουίτες επιστημονικών εφαρμογών.

www.diorismos.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Πρόγραμμα εξετάσεων πιστοποίησης αποφοίτων ΙΕΚ- 1ης εξεταστικής περιόδου 2015

exams sxoloia

Ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) ανακοινώνει το πρόγραμμα διεξαγωγής εξετάσεων πιστοποίησης Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης Αποφοίτων Ι.Ε.Κ. 1ης περιόδου 2015.

Στις εξετάσεις θα λάβουν μέρος 7.135 υποψήφιοι, οι οποίοι θα εξεταστούν στο Θεωρητικό Μέρος 138 ειδικοτήτων και στο Πρακτικό Μέρος 130 ειδικοτήτων. Το Θεωρητικό Μέρος θα διεξαχθεί από το Σάββατο 27 Ιουνίου 2015 έως και την Παρασκευή 17 Ιουλίου 2015. Η εξέταση διαρκεί τρεις (3) ώρες και ο χρόνος προσέλευσης των εξεταζομένων στα Εξεταστικά Κέντρα καθώς και η ώρα έναρξης της διαδικασίας ορίζονται ως εξής:

Καθημερινές

- Χρόνος προσέλευσης εξεταζομένων στα Εξεταστικά Κέντρα: έως 17:30 μ.μ.

- Έναρξη εξέτασης: 18:00 μ.μ.

Σαββατοκύριακα:

- Χρόνος προσέλευσης εξεταζομένων στα Εξεταστικά Κέντρα: έως 10:00 π.μ.

- Έναρξη εξέτασης: 10:30 π.μ.

Οι υποψήφιοι οφείλουν να βρίσκονται στα Εξεταστικά Κέντρα μια (1) ώρα πριν από την έναρξη της εξεταστικής διαδικασίας. ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (http://www.eoppep.gr/images/IEK/exams2015_final_program.pdf).

Η εξέταση του Πρακτικού Μέρους των εξετάσεων θα διεξαχθεί την ίδια μέρα με την εξέταση του Θεωρητικού Μέρους ή σε διαφορετική μέρα κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου. Για το Αναλυτικό πρόγραμμα του Πρακτικού Μέρους των εξετάσεων θα ακολουθήσει σχετική ανακοίνωση.

www.diorismos.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Πανελλαδικές 2015: Χρήσιμες συμβουλές για τους υποψηφίους

834b5b23a1c3f00eb3e9429ce4332448 L

Βρισκόμαστε μια ανάσα πριν από τις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις 2015, μια περίοδο ιδιαίτερα φορτισμένη για τους εφήβους καθώς από τη μια μεριά κυριαρχεί στα παιδιά το άγχος της επίδοσης στις εξετάσεις και από την άλλη, η σκέψη για τις στιγμές χαλάρωσης που θα ακολουθήσουν μόλις αυτές ολοκληρωθούν…

Υπάρχουν όμως, τρόποι αντιμετώπισης του άγχους, κάποια στρατηγική για να το αποβάλλουν και να αποδώσουν καλύτερα; Η ψυχολόγος - παιδοψυχολόγος Αλεξάνδρα Καππάτου μιλώντας στο ΑΠΕ –ΜΠΕ διευκρινίζει ότι «η περίοδος των εξετάσεων είναι κάτι δύσκολο για τα παιδιά, καθώς είναι κάτι άγνωστο γι αυτά, ενώ τους δημιουργεί ανησυχία και σημαντικό προβληματισμό». «Ακόμα και τα παιδιά που είναι καλά προετοιμασμένα έχουν ιδιαίτερο άγχος εκείνη τη στιγμή. Μπορεί να φοβούνται μήπως δεν γράψουν καλά, μήπως δεν περάσουν, κάνοντας «μαύρα» σενάρια», προσθέτει. «Οι γονείς είναι οι πρώτοι που αντιλαμβάνονται πως αισθάνονται τα παιδιά τους…» εξηγεί η κ. Καππάτου. «Ο ρόλος του γονιού είναι εξαιρετικά σημαντικός. Πολλές φορές έχουν τις καλύτερες των προθέσεων, αλλά δυστυχώς με τη στάση τους δεν λειτουργούν καθησυχαστικά στα παιδιά.

Πρέπει οι ίδιοι να καταλάβουν ότι όσο και να πιέζουν τώρα τα παιδιά -τις παραμονές ειδικά των εξετάσεων- δεν έχει κανένα νόημα. Γι’ αυτό πρέπει να αποφεύγονται οι φασαρίες, οι εντάσεις, οι διαρκείς υποδείξεις. Όταν βλέπουν ότι το παιδί τους είναι πιεσμένο ή αγχωμένο, να καθίσουν να το ακούσουν με προσοχή, αποφεύγοντας τα κηρύγματα. Να το προτρέψουν να σκεφτεί θετικά, ακόμη και να βάλει στη σκέψη του ότι σε λίγες μέρες οι εξετάσεις θα τελειώσουν και να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί εκείνη τη στιγμή». Να μην μεταφέρουν οι γονείς στα παιδιά το δικό τους άγχος και τη δική τους αγωνία, συμβουλεύει η γνωστή ψυχολόγος καθώς «οι γονεϊκές προσδοκίες είναι που αυξάνουν το άγχος των παιδιών.

Πρέπει να διατηρούν την ψυχραιμία τους και την ηρεμία τους και να μη δείχνουν, ούτε την ημέρα που δίνει το παιδί εξετάσεις, αγχωμένοι. Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να «διαβάζουν» τους γονείς, ακόμα κι αν δεν τους πουν τίποτα, το βλέπουν στα μάτια και το αισθάνονται ακόμα και από τις κινήσεις που κάνουν». «Είναι βασικό» λέει η γνωστή παιδοψυχολόγος «να διασφαλίσουμε στα παιδιά ένα ήρεμο περιβάλλον, χωρίς κριτικές ή απαγορεύσεις. Τα παιδιά θέλουν στη συγκεκριμένη φάση συμπαράσταση, υποστήριξη και μερικές φορές καθοδήγηση. Για παράδειγμα, μπορεί ένα παιδί να έχει παραιτηθεί και να μη θέλει να κάνει επανάληψη, επειδή φοβάται, γιατί νιώθει ότι εκείνη τη στιγμή δεν θυμάται τίποτα. Τότε οι γονείς πρέπει να λειτουργήσουν με θετική ενίσχυση και χωρίς υπερβολές, χωρίς υπερπροστασία».

Ποια είναι όμως εκείνα τα σημάδια που «μιλούν» από μόνα τους για μια ιδιαίτερα πιεσμένη ψυχολογική κατάσταση ενός εφήβου; Η ψυχολόγος εξηγεί: «Μπορεί το ίδιο το παιδί να μιλήσει για το άγχος του, μπορεί να κάνει κακές σκέψεις ότι δεν θα πετύχει και δεν θα γράψει τίποτε, ότι του χρόνου πρέπει να ξαναδώσει εξετάσεις… Μπορεί να δυσκολεύεται στον ύπνο, τελευταία στιγμή να μην έχει όρεξη να διαβάσει, να υπάρχουν ξεσπάσματα κλάματος, να βρίσκεται σε υπερένταση και να δημιουργεί καυγά με το παραμικρό, να μη θέλει να του φωνάξει κανένας. Όλα αυτά είναι σημαντικές ενδείξεις ότι το παιδί μας έχει άγχος και εκεί ο ρόλος του γονιού πρέπει να είναι καθησυχαστικός». Όσο για το εάν υπάρχουν διέξοδοι χαλάρωσης, ικανές να μειώσουν το άγχος και την κούραση, η κ. Καππάτου απαντά: «Βεβαίως και υπάρχουν. Η ήπια άθληση, η μουσική, ο χορός, η συζήτηση με φίλους, αποτελούν μαγικές ενασχολήσεις για τα παιδιά την περίοδο των εξετάσεων που μπορούν να λειτουργήσουν χαλαρωτικά. Επίσης, το να είναι οι γονείς ένα μεγάλο «αυτί» για να τα ακούσει, δημιουργώντας θετικές προϋποθέσεις, είναι μια εξαιρετική διέξοδος».

Σε στιγμές, όμως, που ο οργανισμός πρέπει να αντέξει στη δοκιμασία του έντονου άγχους και να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις για συγκέντρωση, ετοιμότητα και διαύγεια, είναι επίσης απαραίτητη μια ισορροπημένη διατροφή. «Οι κόποι μιας ολόκληρης χρονιάς κρίνονται σε λίγες στιγμές. Γι’ αυτό όσο απαραίτητο είναι το μεθοδικό διάβασμα, άλλο τόσο απαραίτητη είναι την περίοδο αυτή η σωστά οργανωμένη διατροφή», τονίζει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ η σύμβουλος διατροφής Δήμητρα Τσερδανέλη. Τι πρέπει όμως να τρώνε τα παιδιά ώστε να αποδίδουν πνευματικά καλύτερα; Ψάρια, ξηροί καρποί, ζυμαρικά, γαλακτοκομικά (ειδικά τα τυριά), φρέσκα φρούτα και λαχανικά, είναι ορισμένα από τα τρόφιμα που δεν θα πρέπει να λείπουν ποτέ από το καθημερινό διαιτολόγιο.

Δίνοντας μερικές συμβουλές για την περίοδο εξετάσεων, η σύμβουλος διατροφής μιλά για το μυστικό της επιτυχίας που δεν είναι άλλο από το πρωινό. Αποτελεί το σημαντικότερο γεύμα για την πνευματική απόδοση. Επίσης, αν οι υποψήφιοι κάνουν δίαιτα, θα πρέπει να την διακόψουν, αφού μπορεί να προκαλέσει εκνευρισμό, ευερεθιστότητα, αυξημένη κόπωση, μείωση της συγκέντρωσης, δυσκολίες απομνημόνευσης και γενικότερα μπορεί να αυξήσει το άγχος και να περιορίσει την πνευματική απόδοση. Η κατανάλωση μικρών ποσοτήτων φαγητού σε τακτά χρονικά διαστήματα, περίπου κάθε 3-4 ώρες, κυρίως υγιεινών σνάκ όπως φρέσκα φρούτα, φυσικοί χυμοί, σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης, σπιτικές πίτες και ανάλατοι ξηροί καρποί είναι επιτακτική. «Δυστυχώς» για τα παιδιά, θα πρέπει να αποφεύγονται τα γλυκά, εκτός από λίγη σοκολάτα η οποία περιέχει συστατικά που σχετίζονται με την τόνωση, τη μείωση του άγχους και τη βελτίωση της διάθεσης.

Τέλος, προσοχή στους καφέδες, αφού η υπερκατανάλωση καφεΐνης επιτείνει την νευρικότητα και βλάπτει σοβαρά την πνευματική απόδοση

www.dikaiologitika.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Προκήρυξη διαγωνισμού για εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές 2015

enstoloi

Το Υπουργείο Εθνικής Αμυνας ανακοίνωσε την προκήρυξη Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών-τριών Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ), Ευελπίδων (ΣΣΕ), Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), Ικάρων (ΣΙ), Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ), Αξιωματικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ) και των Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Στρατού Ξηράς (ΣΜΥ), Πολεμικού Ναυτικού (ΣΜΥΝ), Τεχνικών Υπαξιωματικών Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΤΥΑ), Υπαξιωματικών Διοικητικών (ΣΥΔ), Πολεμικής Αεροπορίας ακαδημαϊκού έτους 2015-2016

Το χρονοδιάγραμμα ενεργειών από Έλληνες Εσωτερικού είναι το εξής:

α. Υποβολή Αίτησης-Δικαιολογητικών έως Παρασκευή 15 Μαΐου 2015 (Ημερομηνία σφραγίδας ταχυδρομικής υπηρεσίας). Αναμένεται ενημέρωση σχετικά με την αίτηση που απαιτείται να γίνει μόνο ηλεκτρονικά.

β. Έκδοση Κατάστασης Υποψηφίων με Ελλιπή Δικαιολογητικά έως Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015.

γ. Υποβολή Ελλιπών Δικαιολογητικών έως Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015 (Ημερομηνία σφραγίδας ταχυδρομικής υπηρεσίας).

δ. Έκδοση τελικής κατάστασης δεκτών υποψηφίων για συμμετοχή στις ΠΚΕ καθώς και προγράμματος διεξαγωγής των ΠΚΕ (τόπος - χρόνος): Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015. 

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ: https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%940%CE%A66-%CE%A9%CE%A76?inline=true


www.diorismos.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Αλλαγές στα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια με το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία

maths 2

Αλλαγές στη λειτουργία ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων φέρνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που θα κατατεθεί σύντομα για ψήφιση στη Βουλή.

Οι βασικές διατάξεις του τέθηκαν ήδη υπόψη των Ομοσπονδιών εκπαιδευτικών για να εκφράσουν τις απόψεις τους, ώστε οι νέες ρυθμίσεις να εφαρμοσθούν σε κλίμα συναίνεσης.

Μεταξύ άλλων στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται ότι στα ιδιωτικά σχολεία δεν θα επιτρέπεται να κάνουν φροντιστήρια στο εσωτερικό τους, ενώ τα φροντιστήρια θα λειτουργούν όπως τα σχολεία, με αναγκαστικές διακοπές το Πάσχα και τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένες ώρες απασχόλησης των εκπαιδευτικών τους.

Οι σημαντικότερες για τα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια είναι οι εξής:

- Απαγορεύεται η λειτουργία εσωτερικών φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών στα ιδιωτικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

- Τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα κέντρα ξένων γλωσσών οφείλουν να καταθέτουν στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης το αναλυτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων από όπου να προκύπτει ο αριθμός των τμημάτων και των μαθητών του κάθε τμήματος, οι ώρες διδασκαλίας του κάθε μαθήματος και ο διδάσκων της κάθε διδακτικής ώρας.

- Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών καταθέτουν στις διευθύνσεις εκπαίδευσης αντίγραφα των συμβάσεων εργασίας που έχουν συνάψει με τους διδάσκοντες. O έλεγχος των τυπικών προσόντων των διδασκόντων γίνεται από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης.

Ειδική διάταξη θεσπίζεται για τους μαθητές που βραβεύονται σε Ολυμπιάδες και σε ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς:

- Οποιοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο διακρίθηκαν στη Βαλκανική ή τη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Πληροφορικής, Φυσικής, Χημείας ή Βιολογίας και τους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο), μπορούν να εγγραφούν  καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε σχολές ή τμήματα των Πανεπιστημίων, εφόσον το μάθημα στο οποίο έχουν διακριθεί στις Ολυμπιάδες, περιλαμβάνεται στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που είχαν επιλέξει στην τελευταία τάξη Λυκείου.

- Καθ' υπέρβαση του αριθμού εισακτέων μπορούν να εγγράφονται και εκείνοι που κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο διακρίθηκαν στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό για νέους επιστήμονες, κατακτώντας πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο, ή τους απονεμήθηκε ειδική διάκριση

www.diorismos.gr

Διαβάστε περισσότερα...
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS