xrysopoulos 2020n

ΡΟΗ 24/7:

Στον "αέρα" 1.800 εκπαιδευτικοί για... τεχνικούς λόγους

5035f75bd2b9c13e3240347f8a663476 L

Κινδυνεύουν να μη διοριστούν

Σε μία πρωτοφανή περιπέτεια έχουν οδηγηθεί περισσότεροι από 1.800 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι βρέθηκαν στους πίνακες των απορριπτέων εξαιτίας δυσλειτουργιών της πλατφόρμας του ΑΣΕΠ και των τραπεζών, όπου κατατίθεται σχετικό παράβολο στο πλαίσιο της προβλεπόμενης διαδικασίας.

Σύμφωνα με την "Ανεξάρτητη Ενωτική Εκκίνηση Εκπαιδευτικών ΠΕ" "περίπου 1.850 εκπαιδευτικοί, και συγκεκριμένα της προκήρυξης 1 ΓΕ/2019, για μη υπαγωγή στους πίνακες κατάταξης με πιθανό αποκλεισμό από 1 έως και 2 έτη από τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών μετά από τεχνικές δυσλειτουργίες της πλατφόρμας του ΑΣΕΠ, ασάφειες των οδηγιών σχετικά με το παράβολο, τραγικές διακλαδώσεις μέσω των τραπεζών με καμία διασύνδεση με τα ηλεκτρονικά παράβολα που είχαν εκδοθεί, ελλιπή διαχείριση και πρόβλεψη από μέρους του ΑΣΕΠ και του Υπουργείου Παιδείας. Έπειτα από την ανάρτηση των προσωρινών πινάκων γενικής αγωγής, τη Δευτέρα 29/6/2020, ήταν πολλές οι διαμαρτυρίες συναδέλφων αναπληρωτών που έχουν υποβάλει την αίτησή τους για υπαγωγή στους πίνακες κατάταξης, οι οποίοι αντιμετωπίζουν κίνδυνο αποκλεισμού γιατί φέρονται είτε ότι δεν πλήρωσαν έγκαιρα το απαιτούμενο παράβολο εξ’ αιτίας δυσλειτουργίας του συστήματος, είτε καταχώρησαν λάθος αριθμό παραβόλου ακόμα και περιπτώσεις διπλά εκδοθέντων παραβόλων προέκυψαν εξαιτίας των διαδικαστικών πληρωμών και διασυνδέσεων των τραπεζών με την πλατφόρμα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης e-παράβολο. Οι υποψήφιοι φέρονται ως απορριπτέοι λόγω του ότι δεν κατέβαλαν το πληρωμένο παράβολο (ανεξάρτητα εάν έχουν ήδη πληρώσει το παράβολο των 3 ευρώ) εξ αιτίας των ασαφών οδηγιών ενώ πήραν το μήνυμα ότι η αίτησή τους ήταν ενεργή και υποβλήθηκε με επιτυχία καθώς και αριθμό πρωτοκόλλου δίχως να λάβουν καμία ειδοποίηση εκκρεμότητας πληρωμής ενώ είχε έρθει η επιβεβαίωση από τον ΑΣΕΠ. Υπάρχουν και περιπτώσεις συναδέλφων που δεν υπάγονται στους πίνακες απορριπτέων αν και η αίτησή τους καταχωρήθηκε και έλαβαν αριθμό πρωτοκόλλου".

"Η προχειρότητα, η πολιτική σκοπιμότητα για να γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών από τους προσωρινούς πίνακες, ενώ υπήρχε δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας από πέρυσι τον Αύγουστο ότι θα προχωρούσαν σε αλλαγή του πλαισίου διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών, οδηγεί σε τραγικές συνέπειες ανθρώπους που έχουν στηρίξει το δημόσιο σχολείο όλα αυτά τα χρόνια της αδιοριστίας, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας άλλοι με 5 και 10 χρόνια προϋπηρεσίας. Ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι, όχι μόνο να μη διοριστούν ως μόνιμοι αλλά και να μην προσληφθούν ως αναπληρωτές (αφού ο πίνακας είναι ενιαίος), είναι σαφές ότι οφείλεται σε υπαιτιότητα των αρμόδιων που δεν πρόβλεψαν να διορθώσουν τα ψηφιακά συστήματα και να διασυνδέσουν το πεδίο καταχώρησης του αριθμού παραβόλου με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης e-παράβολο, πράγμα που είχαμε επισημάνει από τις διαδικασίες προκήρυξης της ειδικής αγωγής", επισημαίνει η συγκεκριμένη παράταξη.

"Οι συνάδελφοι καλούνται να μπουν σε διαδικασία ενστάσεων καταβάλλοντας παράβολο των 20 ευρώ όταν από τα παραστατικά αποδεικνύεται ότι η μη καταβολή ήταν τεχνικό καθαρό πρόβλημα καθώς και δικαιολογητικά επιβεβαίωσης που αποδεικνύουν ότι ενώ έκαναν οριστική υποβολή δεν υπάγονται στους πίνακες. Η εκδίκαση της ένστασης καθώς και η έκβαση της διαδικασίας αποτελεί πολιτικό ζήτημα το οποίο θα πρέπει το Υπουργείο να αντιμετωπίσει άμεσα για να μην αποκλειστεί κανένας συνάδελφος από τη δυνατότητα πρόσληψης εφόσον έχει όλα τα απαραίτητα τυπικά προσόντα για να προσληφθεί στο δημόσιο σχολείο.

Καλούμε το Α.Σ.Ε.Π. και το υπουργείο παιδείας να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν και να εκκινήσουν την εκδίκαση των ενστάσεων όλων όσων εμφανίζονται ως απορριπτέοι και να εκδοθούν πριν τον Αύγουστο είτε οι οριστικοί πίνακες διαφορετικά οφείλουν να εκδώσουν νέους προσωρινούς πίνακες, επικαιροποιημένουν, μετά την εκδίκαση όλων των ενστάσεων για μη υπαγωγή στους πίνακες ώστε να έχουν δικαίωμα στην εργασία και να μην χάσουν τη δυνατότητα τουλάχιστον 1 έτος πρόσληψης στο δημόσιο σχολείο", επισημαίνει.

Η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκκίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. καλεί:

Το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει την πολιτική ευθύνη και να προβεί σε όλες τις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις και κατευθύνσεις ώστε να βρεθεί το κατάλληλο περιβάλλον για διόρθωση όλων αυτών των δυσλειτουργιών και παραλείψεων με απόλυτη έμφαση στη δικαίωση όλων των ενστάσεων που έχουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για ένταξη στους πίνακες

Τη διοίκηση του ΑΣΕΠ να προβεί άμεσα σε κινήσεις με έμφαση, προτεραιότητα και εντατικοποίηση της διόρθωσης όλων των περιπτώσεων που έχουν προκύψει για να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

Τη ΔΟΕ και όλους τους τοπικούς Συλλόγους να συμβάλλουν στην κατεύθυνση της επίλυσης του ζητήματος τόσο προς το Υπουργείο Παιδείας όσο και στον ΑΣΕΠ με κάθε είδους πρωτοβουλίες.

"Η ιστορία επαναλαμβάνεται"

Την ίδια ώρα χαρακτηριστικές είναι δύο ανοιχτές επιστολές-ανακοινώσεις εκπαιδευτικών.

"Πίνακες Ειδικής Αγωγής. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί εκτός αυτών, λόγω μη σωστά επικαιροποιημένων στοιχείων ή λόγω μη καταβολής παραβόλου. Η ιστορία επαναλαμβάνεται ένα χρόνο μετά. Πίνακες Γενικής Αγωγής. Ξανά χιλιάδες εκπαιδευτικοί απορρίπτονται για διάφορους λόγους. Ένας εξ'αυτών: ΜΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ 3 ευρω!Άλλη μια ομάδα εκπαιδευτικών ανίκανων να συντάξουν ορθά μια αίτηση; Τόσοι εκπαιδευτικοί ικανοί να στηρίξουν ένα ολόκληρο σύστημα εν μέσω καραντίνας, τόσοι εκπαιδευτικοί που εκθειάστηκαν για την αυτοθυσία τους και την προσπάθειά τους να σταθούν αντάξιοι της θέσης τους στηρίζοντας μαθητές, γονείς και ο ένας τον άλλο σε μια δύσκολη περίοδο, αποκλείονται από την εκπαίδευση καθώς σύμφωνα με το σύστημα αδυνατούν να πληρώσουν ένα απλό παράβολο. Για άλλη μια φορά αισθανόμαστε την αδικία του συστήματος να μας πνίγει. Ναι υπήρξαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που ολοκλήρωσαν τη διαδικασία σωστά και βρίσκονται στους πίνακες διορισμών αναμένοντας την πρόσληψή τους. Και όσοι δεν κατάφεραν λόγω προσωπικού λάθους ή λόγω εμπλοκής του ηλεκτρονικού συστήματος καταδικάζονται σε τρίχρονη ανεργία. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί γνώριζαν ότι η αίτηση τους έχει γίνει ορθά, καθώς το αλάνθαστο σύστημα με κανένα τρόπο δεν τους ενημέρωσε ότι η αίτησή τους είναι ελλιπής! Εσείς τι νομίζετε; Αν κάποιος από αυτούς με κάποιο τρόπο ενημερωνόταν ότι το παράβολο δεν έχει πληρωθεί, δεν θα προχωρούσε σε διόρθωση του λάθους του; Κάποιος που περιμένει να οργανώσει τη ζωή του, τη δουλειά του την καθημερινότητά του, κάποιος που στηρίζει τη ζωή του σε αυτούς τους πίνακες διορισμών δεν θα διόρθωνε το λάθος του αν το γνώριζε; Σύσσωμη η ομάδα των απορριπτέων εκπαιδευτικών καταγγέλλουμε ανεπάρκεια του συστήματος Ασεπ ως προς την ενημέρωση μη ορθά καταχωρημένων στοιχείων. Είμαστε θύματα ενός συστήματος που μας καταδικάζει πριν καν μας δώσει την ευκαιρία να διορθώσουμε τα λάθη μας. Ναι σφάλαμε τη στιγμή που άλλοι συνάδελφοι πραγματοποίησαν σωστά τη διαδικασία. Ναι αν το γνωρίζαμε θα το διορθώναμε αυτό το σφάλμα. Άραγε στην Ελλάδα του 2020 τα λάθη απαγορεύονται;

Οι απελπισμένοι απορριπτέοι εκπαιδευτικοί που στηρίζουν την εκπαίδευση με κάθε τρόπο"

"Εγώ και χιλιάδες άλλοι συνάδελφοι, για να ακριβολογούμε 20.504 δάσκαλοι κάναμε αίτηση για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας ΠΕ 70 στο ΦΕΚ που εκδόθηκε στις 24/12/2019", αναφέρει η δασκάλα Ευγενία Θελετρίτη.

"Διαθέτω αρκετά από τα απαιτούμενα προσόντα όπως: βαθμό προπτυχιακού άριστα, πρώτο μεταπτυχιακό τίτλο, αγγλικά ανώτατου επιπέδου, γερμανικά με καλή γνώση, έχω πιστοποιημένη γνώση Η/Υ και πλέον φοιτώ στο δεύτερο μεταπτυχιακό μου. Και όμως, για κακή μου τύχη (;) από τη Δευτέρα 29/6, για 3€ ΔΕΝ είμαι δασκάλα. Για 3€, ενώ τόσα χρόνια, η οικογένειά μου έχει πληρώσει χιλιάδες ευρώ για να έχω την ευκαιρία εγώ να εμπλουτίζω τις γνώσεις μου και να μορφώνομαι. Και ξαφνικά έκανα ένα λάθος- από αβλεψία, από αμέλεια, από απειρία; Το αποτέλεσμα του λάθους αυτού είναι μια τιμωρητική απάντηση: "μένεις εκτός για δύο χρόνια", δεν μπορείς να ασκήσεις το επάγγελμά σου, δεν φέρεις την ιδιότητα του δασκάλου. Εγώ και 2.310 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν περισσότερα ή λιγότερα προσόντα από εμένα, περισσότερα ή λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας από εμένα, στερούμαστε του δικαιώματος να εργαστούμε. Άνθρωποι και όχι αριθμοί. Παιδαγωγοί που στη δύσκολη συγκυρία της πανδημίας κληθήκαμε να εργαστούμε στη σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Και σε πολλά σχολεία χωρίς υλικοτεχνικές υποδομές, χωρίς μέσα, αλλά όπως συνέβη στο σχολείο που εργαζόμουν πόρτα-πόρτα, να διαμοιράζουμε υλικό στους μαθητές μας, ως δάσκαλοι που έχουμε ευθύνη απέναντι σε δύο ζευγάρια μάτια. Τελικά όμως δεν είμαι και "πολύ δασκάλα" από ένα λάθος που κοστίζει 3 ευρώ", εξηγεί.

"Όμως για μια στιγμή... Η παιδαγωγική του Gardner, o Freinet, νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις όπως των Bybees et al. (2006), δέχονται το λάθος ως δομικό στοιχείο της μάθησης. Ο μαθητής δηλαδή έχει το δικαίωμα να κάνει λάθος και δεν τιμωρείται για αυτό, όπως συνέβαινε με τις παραδοσιακές δασκαλοκεντρικές μεθόδους. Έχει δικαίωμα να κάνει λάθος και το λάθος του αυτό του παρέχει την ευκαιρία να γυρίσει πίσω και να το διορθώσει, να το επανελέγξει. Και κοίτα να δεις που εγώ και 2.310 συνάδελφοι, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα παρά να υποστούμε τις συνέπειες του λάθους μας", προσθέτει.

"Στην ομιλία του ο αξιότιμος κύριος Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την έναρξη του σχολικού έτους στον Αγιασμό στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Γαλατσίου σημείωσε χαρακτηριστικά: "εκτιμούμε και σεβόμαστε τον δύσκολο ρόλο που επιτελούν (οι εκπαιδευτικοί)..θα είμαστε κοντά τους. Θα στηρίξουμε το δημόσιο σχολείο, τη δημόσια εκπαίδευση". Κύριε Πρωθυπουργέ, ζητώ τη στήριξη σας ως πολίτης τους κράτους και ως εκπαιδευτικός της χώρας!

Από την πλευρά μου, υπόσχομαι ως εκπαιδευτικός και παιδαγωγός ότι ποτέ δεν θα αφήσω κανένα παιδί να νιώσει άσχημα επειδή έκανε λάθος. Το λάθος έχει χώρο στην τάξη μου. Και κλείνω με το αίτημα για στήριξη από όλον τον κλάδο, από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, από τους συλλόγους, από τη ΔΟΕ και την ΕΛΜΕ. Όπως θυμάμαι έναν δικό μου δάσκαλο να λέει «αν δεν καώ εγώ, αν δεν καείς εσύ, αν δεν καούμε εμείς, πώς θα γενούνε τα σκοτάδια λάμψη;» (Ναζίμ Χικμέτ). Προσωπικά, προσβλέπω στο φως!", καταλήγει η κ. Θελετρίτη.

επιστροφή στην κορυφή

xrysopoulos