Logo
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Βρέθηκαν τα "μαύρα κουτιά" του Boeing που συνετρίβη στην Αιθιοπία

syntrimia boeing319

Συγκλονίζει η περίπτωση του Έλληνα που έχασε την τελευταία στιγμή τη μοιραία πτήση

Εντοπίστηκαν τα δύο «μαύρα κουτιά» του μοιραίου αεροσκάφους Boeing 737 MAX 8 που συνετρίβη την Κυριακή με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 157 επιβαίνοντες, όπως μετέδωσε η κρατική τηλεόραση της Αιθιοπίας.

Πρόκειται για τον καταγραφέα των συνομιλιών μεταξύ του πληρώματος στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, αλλά και τον καταγραφέα ψηφιακών δεδομένων πτήσης από τα διάφορα συστήματα του αεροσκάφους. Η δεύτερη συσκευή καταγράφει ψηφιακά τις παραμέτρους λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων του αεροσκάφους και μπορεί να ρίξει «φως» στα αίτια της τραγωδίας, παρέχοντας πληροφορίες τόσο στην κατάσταση λειτουργίας του αεροσκάφους, όσο και για τις ενέργειες του πληρώματος, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα πριν από την συντριβή.

Το Boeing, που πετούσε με προορισμό το Ναϊρόμπι, συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα. Τα θύματα ήταν πολίτες περισσοτέρων από 30 κρατών. Στις χώρες που εξέφρασαν τα συλλυπητήριά τους για την αεροπορική τραγωδία συμπεριλαμβάνονται, η Ιρλανδία, η Γεωργία, η Κούβα, η Σουηδία, η Ναμίμπια, το Περού, η Βολιβία, η Γκάμπια, η Σομαλία, η Νότια Αφρική και η Τουρκία.

Τα αίτια που προκάλεσαν την συντριβή του αεροσκάφους διερευνώνται, ενώ σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία, το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν είχε ιστορικό τεχνικών προβλημάτων.

Σύμφωνα με δύο μάρτυρες, το αεροσκάφος των Αιθιοπικών Αερογραμμών έβγαλε καπνούς κι έκανε έναν περίεργο θόρυβο πριν τη συντριβή του. Από το εσωτερικό του φέρονται να εξήλθαν μικρά αντικείμενα που έμοιαζαν με κομμάτια χαρτιού, ενώ ακούστηκε ένας περίεργος θόρυβος και το αεροσκάφος πήρε μία ξαφνική κλήση, πριν τελικά καταπέσει, σύμφωνα με μία μαρτυρία.

Το μοιραίο Boeing προσπάθησε να πάρει ύψος κι έκανε μία ξαφνική στροφή, προτού συντριβεί σύμφωνα με τη δεύτερη μαρτυρία.

Το νέο δυστύχημα με την εμπλοκή αεροσκάφους Boeing 737 MAX 8 ήγειρε ανησυχίες για την ασφάλεια του αναφερόμενου αναβαθμισμένου μοντέλου, καθώς ένα αεροσκάφος παρόμοιου τύπου είχε συντριβεί τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδονησία.

Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές ανακοίνωσαν ότι όλα τα Boeing Co 737 MAX 8 του στόλου της θα παραμείνουν καθηλωμένα στο έδαφος. «Μολονότι δεν γνωρίζουμε ακόμη τα αίτια της συντριβής, αποφασίσαμε να κρατήσουμε στο έδαφος τον συγκεκριμένο στόλο αεροσκαφών μας ως μέτρο επιπλέον προφυλάξεων» ανακοίνωσε η αεροπορική εταιρεία με ανάρτησή της στον λογαριασμό της στο Twitter.

Αλλά και η Κίνα διέταξε τη διακοπή πτήσεων των αεροσκαφών τύπου 737 MAX 8 που διαθέτουν οι αερογραμμές της. Όπως ανακοίνωσε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η αξιοποίηση των συγκεκριμένων αεροσκαφών θα επαναληφθεί αφού επιβεβαιωθεί από τις αμερικανικές αρχές και από την κατασκευάστρια εταιρεία ότι «ελήφθησαν μέτρα για να υπάρξουν αποτελεσματικές εγγυήσεις για την ασφάλεια των πτήσεων».

Από την πλευρά της, και η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας των Αερομεταφορών θα αξιολογήσει τους πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων που σχετίζονται με τη χρήση των αεροσκαφών Boeing 737 MAX 8, σύμφωνα με δήλωση εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις μεταφορές.

Η χθεσινή αεροπορική τραγωδία σημειώθηκε λίγους μήνες μετά από εκείνη της Lion Air, όταν το αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων της ινδονησιακής εταιρίας χαμηλού κόστους κατέπεσε στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας με αποτέλεσμα να χαθούν 189 ανθρώπινες ζωές. «Δεδομένου του γεγονότος ότι τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν Boeing 737 MAX 8 που είχαν παραδοθεί πρόσφατα έγιναν αμφότερα κατά τη φάση της απογείωσης, παρουσιάζουν ορισμένες ομοιότητες», επισήμανε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αιτιολογώντας την απόφασή της. Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έχουν στους στόλους τους 96 αεροσκάφη 737 MAX.

Αμερικανός αξιωματούχος, που μίλησε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters, ανέφερε πως η Ουάσιγκτον δεν σχεδιάζει να επιβάλει το ίδιο μέτρο, διότι δεν γνωρίζει ακόμη τα αίτια των δύο δυστυχημάτων και διότι το ιστορικό της Boeing ως προς την ασφάλεια είναι καλό.

Από την πλευρά της, η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Boeing ανακοίνωσε πως οι έρευνες για την συντριβή του αεροσκάφους των Αιθιοπικών Αερογραμμών βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και δεν υπάρχει λόγος για να εκδώσει οδηγίες προς τους αερομεταφορείς που διαθέτουν τον τύπο 737 MAX 8, βάσει των πληροφοριών που διαθέτει έως τώρα.

«Η ασφάλεια αποτελεί την υπ’αριθμ. ένα προτεραιότητά μας και λαμβάνουμε κάθε μέριμνα για να κατανοήσουμε όλες τις πτυχές του δυστυχήματος, συνεργαζόμενοι στενά με τις ενδιαφερόμενες ομάδες και όλες τις αρχές ασφαλείας που εμπλέκονται», ανέφερε εκπρόσωπος της Boeing, σε δηλώσεις του που εστάλησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο πρακτορείο Reuters.

Μετά τη χθεσινή συντριβή, η εταιρεία ανέβαλε παράλληλα την τελετή παρουσίασης του αεροσκάφους 777X που ήταν προγραμματισμένη για τις 13 Μαρτίου. Μέχρι στιγμής, δεν έχει προγραμματιστεί νέα ημερομηνία για την τελετή παρουσίασης του 777Χ.

Στο μεταξύ, οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν κατά 9% σήμερα στις αγορές, ενώ οι μετοχές της ανταγωνίστριας κατασκευάστριας εταιρείας Airbus κατέγραψαν άνοδο κατά 0,5%.

Τύχη-βουνό είχε ο Έλληνας Αντώνης Μαυρόπουλος, ο οποίος εξαιτίας μιας σειράς συμπτώσεων, δεν επιβιβάστηκε στο Boeing 737 της Ethiopian Airlines.

Όπως δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha, παρότι η προηγούμενη πτήση του έφτασε στην Αντίς Αμπέμπα στην ώρα της, ο υπεύθυνος για να τον οδηγήσει στο gate δεν τον βρήκε, με συνέπεια να φτάσει εκεί δυο λεπτά αφού είχε ολοκληρωθεί η επιβίβαση. «Τους έβλεπα να μπαίνουν μέσα, είχα και νεύρα που δεν με άφηναν να μπω», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αντώνης Μαυρόπουλος.

Συγκλονιστική είναι και η μαρτυρία του σχετικά με τον τρόπο που πληροφορήθηκε την τραγωδία: «Μου έβγαλαν ένα εισιτήριο για να φύγω τρεις ώρες αργότερα και μου είπαν στην επιβίβαση ότι δεν μπορείτε να επιβιβαστείτε γιατί ήσασταν ο μόνος άνθρωπος που δεν επιβιβάστηκε στην προηγούμενη πτήση που αγνοείται... Και με κρατήσανε ως πιθανό ύποπτο! Αλλά επειδή είχα τη βαλίτσα μου μαζί δεν υπήρχε κάποια λογική σύνδεση, οπότε μετά από μια ψευτοανάκριση με άφησαν».

Ο Αντώνης Μαυρόπουλος δήλωσε συντεριμμένος καθώς στην μοιραία πτήση επέβαιναν αρκετοί φίλοι και συνεργάτες του σε αποστολές του ΟΗΕ, ο οποίοι πήγαιναν στο Ναϊρόμπι για να παραβρεθούν σε διάσκεψη για το Κλίμα, η οποία θα διεξαχθεί στο διάστημα 11-15 Μαρτίου στην πρωτεύουσα της Κένυας.

Τελευταία τροποποίηση στιςΔευτέρα, 11 Μαρτίου 2019 20:52

Τελευταία άρθρα από τον/την Χρήστος Πέτρου

Halkidikifocus 2014-2018