Προειδοποίηση
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 652
ΡΟΗ 24/7:

Οι δεσμεύσεις της ΝΔ για την προστασία του brand "Μακεδονία" (ΒΙΝΤΕΟ)

MHTSOTAKHS FOREIS THESSALONIKH 319

Συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων της Β. Ελλάδας

Πέντε δεσμεύσεις για την προστασία των μακεδονικών προϊόντων από τις επιβλαβείς επιπτώσεις της Συμφωνίας των Πρεσπών ανέλαβε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, στη Θεσσαλονίκη.

Εκκίνηση επικοινωνιακής καμπάνιας για την προστασία του brand «Μακεδονία», η οποία θα γίνει με χρηματοδότηση όχι μόνο από περιφερειακούς αλλά και από εθνικούς πόρους.

Διευκόλυνση των επιχειρήσεων να κατοχυρώσουν εμπορικά σήματα για την προστασία των προϊόντων τους όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο (κατάθεση ευρωπαϊκών σημάτων στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε.).

Κατοχύρωση περισσότερων μακεδονικών προϊόντων ως Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π.) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) στην Ε.Ε.

Έκδοση Υπουργικής Απόφασης η οποία θα απονέμει αυτόματα το σήμα «GR» στα προϊόντα όλων των μακεδονικών επιχειρήσεων που έχουν κατοχυρώσει το παράγωγο «Μακεδονικός -ή -ό» στο σήμα τους, ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτά τα είναι προϊόντα ελληνικά.

Βέτο στην ενταξιακή πορεία των Σκοπίων στην Ε.Ε. όσο τα εθνικά συμφέροντα της Ελλάδας δεν διασφαλίζονται και αν δεν επιλυθούν τα σχετικά με τα μακεδονικά προϊόντα προβλήματα.

Οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων εξέφρασαν στον κ. Μητσοτάκη τη δυσάρεστη έκπληξή τους, αλλά και την αγωνία τους για την ασυγχώρητη άγνοια που επέδειξε ο κ. Τσίπρας σχετικά με τις επιπτώσεις που έχει ήδη η Συμφωνία των Πρεσπών για τα Μακεδονικά προϊόντα. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της ανοιχτής εκδήλωσης που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας άκουσε με προσοχή όλα τα προβλήματα που ήδη αντιμετωπίζουν οι Έλληνες εξαγωγείς από την απόπειρα της γειτονικής χώρας να καπηλευτεί το όνομα και την ιστορία της Μακεδονίας για την προώθηση των προϊόντων της στο εξωτερικό.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι η Ελλάδα διατηρεί ακέραιο το δικαίωμα του βέτο για την ενταξιακή πορεία των Σκοπίων στην Ε.Ε., αν δεν επιλυθούν προβλήματα όπως αυτό. «Θα κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου για να διασφαλίσω τα Μακεδονικά προϊόντα και την προστασία την οποία πρέπει να απολαμβάνουν, όπως την απολάμβαναν εδώ και δεκαετίες», τόνισε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. «Δεν πρόκειται να αφήσουμε στην τύχη τους τις Μακεδονικές επιχειρήσεις», πρόσθεσε.

Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε ότι πρέπει να υπάρξει μια μεγάλη καλά οργανωμένη επικοινωνιακή στρατηγική για την κατοχύρωση και υποστήριξη του Mακεδονικού brand η οποία επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας θα υποστηριχθεί και με εθνικούς πόρους.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ Γιώργος Κωνσταντόπουλος, υποδεχόμενος τον κ. Μητσοτάκη, τόνισε ότι «καλούμαστε να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες». «Πού να το φαντάζονταν οι παππούδες μας ότι θα ερχόταν μια μέρα που θα έπρεπε να αποδείξουν γιατί λέγονται μακεδονικά τα προϊόντα τους», σημείωσε.

Από την πλευρά του ο Αθανάσιος Σαρόπουλος, Πρόεδρος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ανέφερε στον κ. Μητσοτάκη ότι η συμφωνία των Πρεσπών δίνει το δικαίωμα στους Σκοπιανούς να ονομάζουν τα προϊόντα τους «Μακεδονικά σκέτο», κάτι που τους έχει ήδη δοθεί με την υπογραφή του κ. Τσίπρα και την ψήφο του Ελληνικού κοινοβουλίου.

«Δεν διανοούμαστε να αλλάξουμε το όνομα της εταιρείας μας», τόνισε η Μαίρη Χατζάκου εκ μέρους της Μακεδονικής Βιομηχανίας Γάλακτος, της ΜΕΒΓΑΛ, ενώ ανάλογες ανησυχίες εκφράστηκαν από τον κ. Χαΐτογλου, ο οποίος μίλησε εκ μέρους την Ελληνικής επιχείρησης που παράγει το προϊόν με την επωνυμία «Μακεδονικός Χαλβάς».

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Τσίπρας είχε ειρωνευτεί τον κ. Μητσοτάκη στη Βουλή όταν είχε αναφερθεί στα Μακεδονικά προϊόντα. Από την πλευρά των οινοπαραγωγών, ο κ. Μητσοτάκης έγινε δέκτης καταγγελίας ότι στην έκθεση ProWein, τη μεγαλύτερη έκθεση κρασιού στον κόσμο, η γειτονική χώρα συμμετείχε ως «Μακεδονία». «Το ότι ζήτησε η Κίνα άδεια από τους Σκοπιανούς για να αγοράσει Ελληνικό κρασί από τη Μακεδονία, δείχνει ποιά ακριβώς είναι η ισχύς της Συμφωνίας των Πρεσπών», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στην αναλυτική συζήτηση που έγινε για το θέμα του κρασιού.

«Είναι σημαντικό να ξέρετε ότι οι Μακεδονικές επιχειρήσεις αποφεύγουν πλέον να βάλουν στα νέα τους προϊόντα το όνομα Μακεδονία γιατί φοβούνται ότι θα μπλέξουν», σημείωσε επιχειρηματίας που συμμετείχε στη συζήτηση.

Στην εκδήλωση ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας ανέφερε ότι «σε τουριστική έκθεση του Βερολίνου τα Σκόπια εμφανίστηκαν ως Μακεδονία» και μετά από την έντονη αντίδραση της Ελληνικής πλευράς και αφού πέρασαν δύο ημέρες προστέθηκε με μικρά γράμματα το «Βόρεια Μακεδονία». Ο κ. Τζιτζικώστας αποκάλυψε ότι υπάρχει ελληνική εταιρεία από τη Μακεδονία η οποία ζήτησε την κατοχύρωση της εμπορικής της ονομασίας στην Ελβετία και το αίτημά της απορρίφθηκε εξαιτίας της Συμφωνίας των Πρεσπών.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

Τα αιτήματα του ΒΕΘ

Συναγερμό και εγρήγορση επιτάσσει η προστασία του εμπορικού σήματος «Μακεδονικό» επισημαίνει το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, τονίζοντας πως, ήδη, έχουν εκδηλωθεί πρακτικά προβλήματα για τις βορειοελλαδικές επιχειρήσεις εξαιτίας της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Αυτά αναφέρει μεταξύ άλλων στο υπόμνημα που κατέθεσε ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Αναστάσιος Καπνοπώλης, στον πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της σύσκεψης που διοργάνωσε ο ΣΕΒΕ για τις επιπτώσεις της Συμφωνίας των Πρεσπών στα μακεδονικά προϊόντα.

«Το ζήτημα των εμπορικών σημάτων αποτελεί μία από τις πιο κρίσιμες πλευρές της εφαρμογής της Συμφωνίας των Πρεσπών, η οποία προκαλεί αγωνία σε χιλιάδες επιχειρηματίες και εργαζόμενους» ανέφερε ο κ. Καπνοπώλης, υπογραμμίζοντας πως «η παραχώρηση του ονόματος της Μακεδονίας στα Σκόπια κάθε άλλο παρά ενισχύει την οικονομία της Ελλάδας, όπως επικαλείται η κυβέρνηση χρησιμοποιώντας το ως δικαιολογία. Είναι γνωστό πως η χώρα μας αποτελεί έναν από τους κορυφαίους επενδυτές της γείτονος. Οι επενδύσεις εταιρειών ελληνικών συμφερόντων στα Σκόπια, άμεσες και έμμεσες, έχουν δημιουργήσει περί τις 25.000 θέσεις εργασίας, ενώ εκτιμάται ότι υπερβαίνουν σε αξία το 1 δισ. ευρώ».

«Από την πλευρά των γειτόνων γινόταν πάντα κατάχρηση του όρου ‘Μακεδονία’. Στο πλαίσιο αυτό είναι αδήριτη ανάγκη να διασφαλιστεί πως οι γείτονες μας δεν θα προσπαθήσουν να οικειοποιηθούν δυνατά brands επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη Μακεδονία» αναφέρεται στο υπόμνημα.

Στο πλαίσιο αυτό το ΒΕΘ ζητά:

-Διασφάλιση πως στα τρία χρόνια που προβλέπει η συμφωνία για την επίλυση του ζητήματος των εμπορικών σημάτων, δεν πρόκειται να υπάρξει καμία δυσμενής αλλαγή στην εμπορική ονομασία των ελληνικών προϊόντων.

-Η τριετής περίοδος που προβλέπει η συμφωνία αποτελεί μεγάλο διάστημα για την επίλυση του συγκεκριμένου ζητήματος. Οι εργασίες της επιτροπής, θα πρέπει να είναι εντατικές και να ολοκληρωθούν σε εύλογο χρόνο.

-Θα πρέπει να καταστεί απολύτως σαφές ότι ο όρος ‘Μακεδονία’ ως ονομασία προέλευσης και γεωγραφικής ένδειξης ανήκει αποκλειστικά και μόνο στην Ελλάδα, ενώ οι γείτονές μας θα μπορούν να χρησιμοποιούν το νέο τους όνομα, δηλαδή Βόρεια Μακεδονία.

-Θα πρέπει να διασφαλιστεί πως τα ελληνικά προϊόντα που φέρουν τον όρο ‘Μακεδονία’ δεν θα γίνουν αντικείμενο χρήσης, άρα παράνομης υιοθέτησης του συγκεκριμένου εμπορικού σήματος, από επιχειρήσεις με έδρα τη γειτονική μας χώρα.

Το υπόμνημα καταλήγει αναφέροντας πως «τα όποια προβλήματα ανακύπτουν θα πρέπει να λύνονται προς όφελος των ελληνικών επιχειρήσεων και όχι να δημιουργούνται καινούργια».

Τελευταία τροποποίηση στιςΠαρασκευή, 29 Μαρτίου 2019 23:11
επιστροφή στην κορυφή