ΡΟΗ 24/7:

Αντιπολίτευση για οικονομία και υποδομές... από τη Θεσσαλονίκη

TSIPRAS THESSALONIKH JUNE20

Οι επαφές του Αλέξη Τσίπρα με πολίτες και εκπροσώπους φορέων

Στην Ελλάδα η ύφεση ήρθε πριν από τον κορωνοϊό και οφείλεται στην πολιτική της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, στην εισαγωγική τοποθέτηση που έκανε στη διάρκεια της συνάντησης με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι οι ανησυχίες για το μέγεθος της ύφεσης εντείνονται, αν σκεφθεί κανείς την κατάσταση της οικονομίας από τις κυβερνητικές επιλογές της περιόδου 2012-2015.

«Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα», σημείωσε και αναφερόμενος στα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, παρατήρησε ότι θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη γενναιότητα απέναντι στις επιχειρήσεις και κυρίως στις μικρομεσαίες.

Ο στόχος είναι να βγούμε το συντομότερο δυνατό από την κρίση, επισήμανε και παρουσίασε τους βασικούς άξονες του προγράμματος «Μένουμε όρθιοι» του ΣΥΡΙΖΑ για επιδοτήσεις επιχειρήσεων, δανειοδοτήσεις με εγγυοδοσία του Δημοσίου, επιδότηση της εργασίας και όχι της αναστολής της εργασίας, μείωση φορολογίας.

Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων μίλησαν για τα προβλήματα ανά κλάδο που έχουν δημιουργηθεί, με κυρίαρχο αυτό της ρευστότητας.

Αμέσως μετά, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ συναντήθηκε με εκπροσώπους από την «Πρωτοβουλία Εστίασης Θεσσαλονίκης» και άκουσε τα προβλήματα του κλάδου, που έχουν να κάνουν με τις επιπτώσεις από την πανδημία, αλλά και πάγια ζητήματα που τους απασχολούν.

«Ο κλάδος της εστίασης δεν είναι ο τελευταίος τροχός της άμαξας, είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας, που όπως και ο τουρισμός συνέβαλε αποφασιστικά στην έξοδο από τα μνημόνια και έπρεπε σιγά-σιγά να αρχίσει η ανταπόδοση», τόνισε ο κ. Τσίπρας, σημειώνοντας ότι η κυβέρνησή του άρχισε πέρυσι αυτή την προσπάθεια με τη μείωση του ΦΠΑ.

Επισήμανε ότι σε όλες τις χώρες υπάρχει στήριξη στη μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα με «ζεστό χρήμα», όχι όμως στην Ελλάδα.

Χαρακτήρισε «άτολμες» τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης και αναφέρθηκε στις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για μη επιστρεπτέα ενίσχυση 2.000 ευρώ ανά εργαζόμενο στις επιχειρήσεις, πλήρη κάλυψη του ασφαλιστικού κόστους, μερική κάλυψη (40%) του μισθολογικού κόστους, όσο διάστημα διαρκεί η κρίση, με προϋπόθεση τη διατήρηση και όχι την αναστολή ή περικοπή των θέσεων εργασίας, μείωση του ΦΠΑ στο 6%.

Επίσης, να υπάρξουν εγγυοδοτήσεις για πιο εύκολο δανεισμό, είπε ο κ. Τσίπρας και παρατήρησε πως «οι Τράπεζες δεν παίζουν τον ρόλο που πρέπει να παίζουν στην πραγματική οικονομία».

Τόνισε πως τα μέτρα για την εστίαση πρέπει να ληφθούν τώρα, γιατί αν ληφθούν μετά από δυο μήνες, στην επόμενη συνάντηση θα κάθονται απέναντι του κάποιοι άλλοι.

Τόσο στη συνάντηση με τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων, όσο και με την «Πρωτοβουλία Εστίασης» ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι όλα αυτά τα ζητήματα θα τα θέσει στην αυριανή ομιλία του στη Βουλή.

Τον κ. Τσίπρα συνόδευαν οι βουλευτές, Γιάννης Αμανατίδης, Σωκράτης Φάμελλος, Κατερίνα Νοτοπούλου, Δώρα Αυγέρη, Χρήστος Γιαννούλης, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης και στελέχη του κόμματος.

"Αιφνιδιαστική" επίσκεψη στα έργα του μετρό

«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη απάτη του κ. Μητσοτάκη στους Θεσσαλονικείς», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος επισκέφθηκε, εκτός προγράμματος, τον Σταθμό Βενιζέλου, συνοδευόμενος από βουλευτές και τον πρώην πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο.

«Ένα έργο το οποίο θα ήταν ανάσα πνοής για την πόλη, ποιότητα ζωής για τους Θεσσαλονικείς και θα ολοκληρωνόταν το φθινόπωρο του 2020, με 12 στους 13 σταθμούς -ο σταθμός Βενιζέλου θα ολοκληρωνόταν το 2023-παίρνει συνολικά παράταση μέχρι το 2023 και ...βλέπουμε, διότι χρονοδιάγραμμα δεν υπάρχει και με όλους τους φόβους που έχουμε και για τα αρχαία που θα απομακρυνθούν για να επανατοποθετηθούν», είπε ο κ. Τσίπρας.

«Οι κυβερνήσεις της ΝΔ», συνέχισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, «έχουν μια ιδιαίτερη σχέση με καθυστερήσεις και υπέρογκες αποζημιώσεις σε εργολάβους. Και το 2012-2015 το ίδιο έγινε και τώρα προβλέπουμε αυτή η καθυστέρηση θα γίνει στην πλάτη των Θεσσαλονικέων που δεν θα έχουν Μετρό αλλά θα κοστίσει και δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο δημόσιο. Αναρωτιέμαι, λοιπόν, ποιος ο λόγος αυτής της πολιτικής απόφασης που είναι εις βάρος του λαού της Θεσσαλονίκης, της πόλης της Θεσσαλονίκης, που δικαιούται να έχει ένα σύγχρονο έργο πνοής για την πόλη, όχι το 2023 και βλέπουμε, αλλά φέτος, το 2020, που θα μπορούσε να ολοκληρωθεί. Δυστυχώς ένα χρόνο εργασίες δεν γίνονται, παρά για την απομάκρυνση των αρχαίων. Κατά την άποψή μας πρόκειται για μια χείριστη επιλογή, επονείδιστη για τους Θεσσαλονικείς, που βιώνουν μια αρνητική ποιότητα ζωής εξαιτίας της αδυναμίας κάλυψης των αναγκών και του ΟΑΣΘ με τις παλιές γνωστές αμαρτίες».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κατέβηκε στον σταθμό Βενιζέλου και ενημερώθηκε από τους υπεύθυνους για τις εργασίες απομάκρυνσης των αρχαίων που είναι σε εξέλιξη.

επιστροφή στην κορυφή