xrysopoulos

ΡΟΗ 24/7:

Λιγότεροι νεκροί και τροχαία φέτος το καλοκαίρι στη Χαλκιδική

troxaio moudaniwn

-Δρόμος "καρμανιόλα" η Επαρχιακή Οδός Ν. Μουδανιών - Σιθωνίας

Αισθητή μείωση των θανατηφόρων τροχαίων, του αριθμού των νεκρών, αλλά και του συνολικού αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων καταγράφηκε στη Χαλκιδική κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Αντίθετα την ίδια περίοδο σημειώθηκε σημαντική αύξηση των τροχονομικών παραβάσεων.

Σύμφωνα με τον Αστυνόμο Πέτρο Τάνο και το γραφείο Τύπου της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, την περίοδο από 1η Μαΐου έως 30 Σεπτεμβρίου, τα τροχαία ατυχήματα που καταγράφηκαν στη Χαλκιδική παρουσιάζουν μείωση της τάξης του 10,64%, καθώς το καλοκαίρι του 2017 σημειώθηκαν 94 τροχαία, ενώ φέτος 84.

Ιδιαίτερη μείωση παρουσιάζουν τα θανατηφόρα τροχαία: Καταγράφηκε μείωση 42,86% σε όλο το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής, καθώς το 2018 σημειώθηκαν 4 θανατηφόρα, έναντι 7 το καλοκαίρι του 2017. Παράλληλα μειώθηκε κατά 50% ο αριθμός των ανθρώπων που άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, αφού το καλοκαίρι του 2017 έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο 8 άνθρωποι ενώ φέτος 4.

Κατακόρυφη μείωση παρουσίασαν και τα σοβαρά τροχαία στο νομό: Το 2017 είχαμε 13 έναντι 5 το 2018 (μείωση 61,54%). Ανάλογη μείωση σημειώνεται και στους ανθρώπους που τραυματίστηκαν σοβαρά: 5 άνθρωποι φέτος, έναντι 17 το 2017 (μείωση 70,59%).

Επίσης, σχεδόν σταθερός παραμένει ο αριθμός των ελαφρών τροχαίων, αφού την θερινή περίοδο του 2017 σημειώθηκαν 74 και φέτος 75 (μικρή αύξηση 1,35%), ενώ ο αριθμός των ανθρώπων που τραυματίστηκαν ελαφρά είναι ακριβώς ο ίδιος: 114 άτομα.

Στο δρόμο Ν. Μουδανιών - Σιθωνίας τα πιο σοβαρά τροχαία

Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος του γραφείου Τύπου της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αστυνόμος Π. Τάνος, η Χαλκιδική δέχεται τους καλοκαιρινούς μήνες μεγάλο όγκο οχημάτων στο οδικό δίκτυο Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών - Παλιουρίου και Ν. Μουδανιών - Σιθωνίας. Όπως τόνισε, μέχρι την Καλλιθέα (με εξαίρεση το "ορφανό" χιλιόμετρο πριν τη γέφυρα της Ποτίδαιας, όπου σημειώνονται καθυστερήσεις) υπάρχουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, με αποτέλεσμα να έχουμε λιγότερα τροχαία από ότι τα προηγούμενα χρόνια, που τα οχήματα κινούνταν από τον παλιό δρόμο.

«Πιο επικίνδυνος δρόμος είναι η Επαρχιακή Οδός Ν. Μουδανιών - Σιθωνίας», υπογράμμισε ωστόσο ο Αστυνόμος Π. Τάνος, καθώς είναι επαρχιακό δίκτυο διπλής κατεύθυνσης, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο και κατά συνέπεια αυξάνονται οι πιθανότητες για σοβαρά τροχαία ατυχήματα.

Να υπενθυμίσουμε ότι στις 5 Αυγούστου μέσα σε μία νύχτα έχασαν τη ζωή τους δύο άνθρωποι: Ένας 51χρονος τραυματίστηκε σοβαρά και υπέκυψε στα τραύματά του λίγες ώρες αργότερα, όταν στο 34ο χιλιόμετρο του δρόμου Μουδανιών - Σιθωνίας, στο ύψος της Νικήτης, δύο αυτοκίνητα συγκρούστηκαν μετωπικά. Λίγο αργότερα, στο 15ο χιλιόμετρο του επαρχιακού δρόμου Νέων Μουδανιών - Σιθωνίας στην περιοχή της Γερακινής, ένα αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε κολόνα φωτισμού, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της η 28χρονη.

Αξίζει ακόμη να σημειώσουμε ότι εδώ και μία 10ετία παραμένει στα χαρτιά - λόγω έλλειψης πόρων - η μελέτη του οδικού άξονα Ν. Μουδανιών – Νικήτης, ο σχεδιασμός της οποίας προβλέπει ολοκληρωμένη παρέμβαση στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο, για να εξυπηρετεί με ασφάλεια τις αυξημένες ανάγκες της περιοχής.

Αύξηση των τροχονομικών παραβάσεων

Σύμφωνα με τα στοιχεία, καταγράφηκαν συνολικά 5.434 παραβάσεις φέτος το καλοκαίρι, έναντι 4.927 την αντίστοιχη περσινή περίοδο (αύξηση 10,29%). Να σημειώσουμε ότι παρατηρείται αύξηση στις περισσότερες κατηγορίες, με εξαίρεση τη χρήση ζώνης ασφαλείας και τη χρήση κράνους που παρουσιάζει μείωση.

Αναλυτικά οι επικίνδυνες παραβάσεις του ΚΟΚ στη Χαλκιδική από 1η Μαΐου έως 30 Σεπτεμβρίου του 2018 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2017:

- Υπερβολική ταχύτητα: Αύξηση 4,94% (καταγράφηκαν 2.442 παραβάσεις το φετινό καλοκαίρι έναντι 2.327 το καλοκαίρι του 2017)

- Οδήγηση σε κατάσταση μέθης: Αύξηση 1,63% (καταγράφηκαν 249 παραβάσεις το 2018 έναντι 245 το 2016)

- Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη: Αύξηση 5,97% (καταγράφηκαν 71 παραβάσεις το 2018, έναντι 67 το 2017)

- Αντικανονικοί ελιγμοί: Αύξηση 113% (καταγράφηκαν 64 παραβάσεις το 2018 έναντι 30 το 2017)

- Αντικανονικό προσπέρασμα/ Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα: Αύξηση 139,01% (καταγράφηκαν 337 παραβάσεις το 2018 έναντι 141 το 2017)

- Μη χρήση ζώνης ασφαλείας / Κράνους: Μείωση 29,67% (καταγράφηκαν 301 παραβάσεις το 2018 έναντι 428 το 2017)

- Λοιπές παραβάσεις: Αύξηση 10,29% (καταγράφηκαν 1.970 παραβάσεις το 2018, έναντι 1.689 το 2016).

Μιλώντας στο halkidikifocus ο Αστυνόμος Π. Τάνος, υπογράμμισε ότι από την αρχή του χρόνου η Τροχαία συγκροτεί περισσότερα κλιμάκια ελέγχων του οδικού δικτύου, προσπαθώντας να τηρείται η οδική ασφάλεια: «Η Χαλκιδική είναι ένας τουριστικός νομός που παρουσιάζει διαφορετική κίνηση τον χειμώνα και διαφορετική το καλοκαίρι. Τη θερινή περίοδο πολλαπλασιάζεται ο όγκος των οχημάτων που κινούνται κυρίως στις παραλιακές περιοχές του νομού και ακριβώς γι’ αυτό διαφοροποιείται και ο σχεδιασμός, με στόχο να γίνονται περισσότεροι στοχευμένοι έλεγχοι στα σημεία που σημειώνονται περισσότερα ατυχήματα, ή επικίνδυνες παραβάσεις, όπως μη χρήση ζώνης, οδήγηση χωρίς κράνος, χρήση κινητού κατά την οδήγηση και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρά τροχαία ατυχήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά. Όπως είπε, υπάρχει έντονη τροχονομική παρουσία σε κόμβους όπως στα Ν. Μουδανιά, τη Γερακινή, τη Νικήτη, την Καλλιθέα και την Κρυοπηγή, επισημαίνοντας ότι πραγματοποιούνται έλεγχοι σε διάσπαρτα σημεία όπως κοντά σε νυχτερινά μαγαζιά, που στόχο είχαν την καλύτερη πρόληψη των ατυχημάτων.

Τελευταία τροποποίηση στιςΠέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2018 15:00
επιστροφή στην κορυφή
WATERCURE2

xrysopoulos