xrysopoulos

ΡΟΗ 24/7:

Χαλκιδική: Λιγότεροι νεκροί, λιγότερα θανατηφόρα τροχαία το 2018

troxaio metopiki kartoun

- Αύξηση των ελαφρών τροχαίων - Αύξηση των παραβάσεων

Μειωμένα κατά 36,36% είναι τα θανατηφόρα τροχαία στη Χαλκιδική κατά τη διάρκεια του 2018 και παράλληλα μειωμένος είναι και ο αριθμός των νεκρών που άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, κατά τη διάρκεια του 2018. Παράλληλα παρατηρείται μείωση των σοβαρών τροχαίων και των σοβαρών τραυματιών. Από την άλλη, σημειώνεται αύξηση των ελαφρών τροχαίων, που επηρεάζει αυξητικά τον συνολικό αριθμό των ατυχημάτων, αλλά και αύξηση των επικίνδυνων παραβάσεων, ενώ μειωμένες εμφανίζονται οι παραβάσεις παθητικής ασφάλειας.
Ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει το γεγονός ότι τα θανατηφόρα και τα σοβαρά ατυχήματα κατά τη διάρκεια του 2018 σημειώθηκαν σε επαρχιακές οδούς, ενώ ελαφρά ατυχήματα καταγράφηκαν τόσο σε επαρχιακές οδούς, όσο και μέσα σε οικισμούς, αλλά και στο εθνικό οδικό δίκτυο. 

Μείωση των θανατηφόρων και των σοβαρών τροχαίων – Αύξηση των ελαφρών

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε όλη τη διάρκεια του 2018 έγιναν 135 τροχαία ατυχήματα στη Χαλκιδική, έναντι 121 το 2017 (αύξηση 11,57%).
Ειδικότερα, από 1η Ιανουαρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2018, καταγράφηκαν 7 θανατηφόρα τροχαία, έναντι 11 το 2017, (μείωση 36,36%). Την ίδια περίοδο έχασαν τη ζωή τους 7 άτομα, έναντι 12 θανάτων από τροχαία την προηγούμενη χρονιά (μείωση 41,67%).
Μιλώντας στο halkidikifocus ο Προϊστάμενος του Γραφείου Τύπου της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αστυνόμος Β’ Πέτρος Τάνος, επεσήμανε ότι «τα θανατηφόρα τροχαία που συνέβησαν την προηγούμενη χρονιά, σημειώθηκαν εξ ολοκλήρου στο επαρχιακό, δημοτικό και αγροτικό δίκτυο του νομού. Συγκεκριμένα από τα 7 θανατηφόρα ατυχήματα, τα 5 σημειώθηκαν σε επαρχιακό δρόμο, ένα σε δημοτικό και ένα σε αγροτικό και από αυτά μόνο το ένα ήταν μετωπική σύγκρουση οχημάτων και τα υπόλοιπα κυρίως εκτροπές, ενώ στο δρόμο Μουδανιών – Σιθωνίας, που είναι επαρχιακή οδός, χωρίς διαχωριστική νησίδα και δέχεται ένα μεγάλο όγκο οχημάτων, παρατηρούμε να σημειώνονται τα σοβαρά και θανατηφόρα ατυχήματα».
Όσον αφορά τα σοβαρά τροχαία, παρουσιάζουν μείωση 15,38%, καθώς το 2017 σημειώθηκαν 13, ενώ το 2018, 11. Λιγότεροι κατά 35,29% είναι και οι βαριά τραυματισμένοι από τροχαία κατά τη διάρκεια του 2018 (11 έναντι 17 το 2017).
«Παρ’ ότι παρατηρούμε μείωση των θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων δεν εφησυχάζουμε», ανέφερε ο Προϊστάμενος του Γραφείου Τύπου. «Το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής δέχεται μεγάλο όγκο επισκεπτών και είναι πολύ ιδιαίτερη περιοχή, με ιδιαίτερη μορφολογία – παραλιακό αλλά και ορεινό οδικό δίκτυο – και γι’ αυτό βλέπουμε όλο το χρόνο ατυχήματα», σχολίασε.
Αντίθετα τα ελαφρά τροχαία αυξήθηκαν κατά 20,62%, καθώς το 2018 σημειώθηκαν 117, έναντι 97 το 2017. Παράλληλα αυξημένος εμφανίζεται και ο αριθμός των ανθρώπων που τραυματίστηκαν ελαφρά: 144 το 2017, έναντι 172 το 2018 (αύξηση 19,44%).
Σύμφωνα με τον κ. Τάνο, ελαφρά τροχαία συμβαίνουν τόσο στο επαρχιακό, δημοτικό και αγροτικό δίκτυο, όσο και στις Εθνικές Οδούς (π.χ. καραμπόλες στην Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών). «Εδώ να τονίσω ότι όταν οδηγούμε, κινούμαστε τηρώντας τις αποστάσεις ασφαλείας. Ένα λάθος του προπορευόμενου οχήματος μπορεί να προκαλέσει ατύχημα», πρόσθεσε.

Τους καλοκαιρινούς μήνες τα περισσότερα ατυχήματα

Να σημειώσουμε ότι λόγω της τουριστικής ανάπτυξης της Χαλκιδικής, που συνεπάγεται μεγάλο όγκο οχημάτων να κινείται στο οδικό δίκτυο του νομού, το καλοκαίρι σημειώνονται τα περισσότερα ατυχήματα.
Αναλυτικότερα, το 62,22% του συνόλου των τροχαίων ατυχημάτων σημειώθηκε το καλοκαίρι: Από τα 135 τροχαία ατυχήματα που έγιναν σε όλη τη διάρκεια του 2018, τα 84 σημειώθηκαν τους καλοκαιρινούς μήνες. Επίσης από τα 7 θανατηφόρα τροχαία που έγιναν το 2018, τα 4 έγιναν την καλοκαιρινή περίοδο (57,14%).
Από τα 11 σοβαρά τροχαία που καταγράφηκαν το 2018, τα 5 έγιναν το καλοκαίρι (45,45%), ενώ από τους συνολικά 11 σοβαρά τραυματίες, οι 5 τραυματίστηκαν σε τροχαίο που σημειώθηκε την καλοκαιρινή περίοδο.
Τέλος, από τα 117 ελαφρά τροχαία που έγιναν κατά τη διάρκεια του 2018, τα 75 σημειώθηκαν τους καλοκαιρινούς μήνες (64,10%), ενώ από τους 172 ελαφρά τραυματίες από τροχαία ατυχήματα το 2018, οι 114 τραυματίστηκαν το καλοκαίρι (66,28%).
Ωστόσο αξίζει να σημειώσουμε ότι από την 1η Μαΐου έως τις 30 Σεπτεμβρίου του 2018 σημειώθηκαν λιγότερα ατυχήματα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017, καθώς μειώθηκαν σημαντικά τα θανατηφόρα και τα σοβαρά ατυχήματα, ενώ τα ελαφρά κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα, όπως είχε αναδείξει το ρεπορτάζ του halkidikifocus (δείτε αναλυτικά εδώ).

Αύξηση των τροχονομικών παραβάσεων

Σύμφωνα με τα στοιχεία, καταγράφηκαν συνολικά 5.894 παραβάσεις το 2018 έναντι 5.044 το 2017 (αύξηση 17%). %). Να σημειώσουμε ότι παρατηρείται αύξηση στις περισσότερες κατηγορίες και κυρίως στις επικίνδυνες παραβάσεις, με εξαίρεση τη χρήση ζώνης ασφαλείας και τη χρήση κράνους που παρουσιάζει μείωση.
Αναλυτικά οι επικίνδυνες παραβάσεις του ΚΟΚ στη Χαλκιδική για το 2018 σε σχέση με το 2017:
-Υπερβολική ταχύτητα: Αύξηση 17% (καταγράφηκαν 5.894 το 2018 έναντι 5.044 το 2017
- Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη: Αύξηση 48%% (καταγράφηκαν 114 παραβάσεις το 2018, έναντι 77 το 2017)
- Οδήγηση σε κατάσταση μέθης: Αύξηση 10% (καταγράφηκαν 486 παραβάσεις το 2018 έναντι 442το 2017)
- Μη χρήση ζώνης ασφαλείας: Μείωση 30% (καταγράφηκαν 191 παραβάσεις το 2018, έναντι 272 το 2017)
- Μη χρήση προστατευτικού κράνους: Μείωση 7% (καταγράφηκαν 265 παραβάσεις το 2018, έναντι 284 το 2017)
- Αντικανονικό προσπέρασμα: Αύξηση 69% (καταγράφηκαν 91 παραβάσεις το 2018, έναντι 54 το 2017)
- Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα: Αύξηση 113% (καταγράφηκαν 450 παραβάσεις το 2018, έναντι 211 το 2017)
- Αντικανονικοί ελιγμοί: Αύξηση 42% (καταγράφηκαν 91 παραβάσεις το 2018, έναντι 64 το 2017)
- Παραβάσεις ΚΤΕΟ: Αύξηση 66% (καταγράφηκαν 1.520 παραβάσεις το 2018, έναντι 914 το 2017
- Παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων: Αύξηση 18% (καταγράφηκαν 3.368 παραβάσεις το 2018, έναντι 2.849 το 2017).
«Παρατηρώντας τα στοιχεία, βλέπουμε από τη μία αύξηση των επικίνδυνων παραβάσεων. Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κάποιες παραβάσεις αποκαλούνται επικίνδυνες γιατί μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρό ή θανατηφόρο ατύχημα. Η υπερβολική ταχύτητα και η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης θεωρούνται επικίνδυνες παραβάσεις. Σε συνδυασμό με την επιθετική οδήγηση (αντικανονικό προσπέρασμα, ελιγμοί κλπ.) ακόμη και με χαμηλές ταχύτητες μπορεί να οδηγήσουν σε μετωπική σύγκρουση», σχολίασε ο Προϊστάμενος του Γραφείου Τύπου, τονίζοντας: «Στόχος μας είναι η πρόληψη των ατυχημάτων και γι’ αυτό εστιάζουμε στις παραβάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε σοβαρό ατύχημα με πρόληψη (ενημέρωση) και με την παρουσία συνεργείων ελέγχου στα επικίνδυνα σημεία».
«Η οδική ασφάλεια δεν είναι μόνο κομμάτι της Τροχαίας. Είναι της Ελληνικής Αστυνομίας. Στη Χαλκιδική δεν ασχολείται μόνο η Τροχαία Μουδανιών και Πολυγύρου. Συμμετέχουν σε επίπεδο κλιμακίων τα τοπικά Αστυνομικά Τμήματα, η ΟΠΚΕ και η ΔΙΑΣ», πρόσθεσε.
Από την άλλη, σύμφωνα με τα στοιχεία, υπάρχει μείωση των παραβάσεων παθητικής ασφάλειας (χρήση ζώνης, κράνους). «Η προσπάθεια από φορείς και οι ενημερώσεις μάλλον άρχισαν να αποδίδουν και κάνουμε χρήση της ζώνης και του κράνους. Πέρα από τους δρόμους, σημαντικό ρόλο παίζουν και τα βασικά μέτρα ασφάλειας που παίρνει ένας οδηγός (τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας, ζώνη, κράνος). Εφιστούμε την προσοχή των οδηγών, να λαμβάνουν τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας. Η λογική δεν είναι τιμωρητική. Στόχος είναι να μην θέτουν το εαυτό τους σε κίνδυνο», κατέληξε ο κ. Τάνος.

επιστροφή στην κορυφή
WATERCURE2

xrysopoulos