xrysopoulos

ΡΟΗ 24/7:

Κατακόρυφη αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων στη Χαλκιδική το καλοκαίρι

troxaio moudaniwn

- Υπερβολική ταχύτητα και μέθη "πρωταθλητές" στις παραβάσεις

Ιδιαίτερα αυξημένος είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων, αλλά και των ανθρώπων που άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο στη Χαλκιδική, κατά διάρκεια του φετινού καλοκαιριού, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, παρά το γεγονός ότι ο συνολικός αριθμός των τροχαίων είναι ακριβώς ο ίδιος με τον περσινό.
Ωστόσο, τα σημεία που έγιναν τα σοβαρά τροχαία φέτος είναι τελείως διαφορετικά από το 2018: Ενώ πέρυσι (αλλά και τις προηγούμενες χρονιές) τα περισσότερα τροχαία σημειώνονταν στο δρόμο Ν. Μουδανιών - Σιθωνίας, φέτος τα θανατηφόρα τροχαία σημειώθηκαν σε άλλες επαρχιακές και δημοτικές οδούς.
Ταυτόχρονα, κατά την ίδια χρονική περίοδο, αύξηση καταγράφουν και φέτος το καλοκαίρι οι τροχονομικές παραβάσεις, με μοναδική εξαίρεση τη χρήση ζώνης ασφαλείας.

6 δυστυχήματα, τα 3 από παράσυρση

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, την περίοδο από 1η Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου έγιναν φέτος 6 δυστυχήματα, με απολογισμό 7 νεκρούς, την αντίστοιχη περίοδο του 2018 είχαν σημειωθεί 2 θανατηφόρα τροχαία με 2 ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους (αύξηση 200% και 250% αντίστοιχα).
Να υπενθυμίσουμε ότι τα δύο δυστυχήματα του 2018 είχαν σημειωθεί στο δρόμο Ν. Μουδανιών – Σιθωνίας, το βράδυ της 5ης Αυγούστου, με διαφορά λίγης ώρας το ένα από το άλλο. «Τα προηγούμενα καλοκαίρια σημειώνονταν πολλά θανατηφόρα ατυχήματα στο δρόμο Μουδανιών – Νικήτης. Ωστόσο φέτος η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς όλα τα δυστυχήματα σημειώθηκαν σε επαρχιακούς και δημοτικούς δρόμους, ενώ σε 3 από τα 6 υπήρξε παράσυρση πεζού. Ο δρόμος της Σιθωνίας είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων. Ο δρόμος παραμένει ο ίδιος, όμως δεν σημειώθηκαν θανατηφόρα. Ως ένα βαθμό συνέβαλε και η τροχονομική παρουσία και οι συνεχείς περιπολίες», σχολίασε από την πλευρά του ο προϊστάμενος του γραφείου Τύπου της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αστυνόμος Α’ Πέτρος Τάνος.
Ειδικότερα φέτος, στις 24 Ιουλίου έχασε τη ζωή του ένας 47χρονος Βούλγαρος στο δρόμο Νικήτης Αγίου Νικολάου, όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε συγκρούστηκε με ΙΧ στο οποίο επέβαινε οικογένεια Σέρβων. Στις 29 Ιουλίου ένας 23χρονος μοτοσικλετιστής έχασε τη ζωή του στην Καλλιθέα, όταν η μοτοσικλέτα που οδηγούσε συγκρούστηκε με αυτοκίνητο. Στις 2 Αυγούστου, στην παραλία της Τρίγλιας συγκρούστηκαν δύο φορτηγάκια, με αποτέλεσμα τον θάνατο του ενός οδηγού, 53 ετών. Την 1η Σεπτεμβρίου, ένα αυτοκίνητο παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα έναν 57χρονο Βρετανό τουρίστα, ενώ τραυματίστηκε και η σύζυγός του. Στις 6 Σεπτεμβρίου μία 70χρονη έχασε τη ζωή της στη Ν. Σκιώνη, καθώς παρασύρθηκε από μοτοσικλέτα. Τέλος στις 28 Σεπτεμβρίου, ένα ζευγάρι ηλικιωμένων (81 και 69 ετών) έχασε τη ζωή του, σε τροχαίο σε δημοτική οδό έξω από την Ορμύλια.

Σταθερός ο αριθμός των τροχαίων

Παρά τον διπλασιασμό των δυστυχημάτων το φετινό καλοκαίρι, ο συνολικός αριθμός των τροχαίων παραμένει ο ίδιος, ενώ παρουσιάζεται μικρή αύξηση στους τραυματισμούς.
Αναλυτικότερα, από την 1η Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου του 2019 είχαν καταγραφεί 74 τροχαία, ίδιος αριθμός με πέρυσι. Ωστόσο τα σοβαρά ατυχήματα παρουσιάζουν μείωση, καθώς το 2018 τα 4 ήταν, ενώ φέτος 3 (μείωση 25%). Μικρή μείωση παρουσιάζουν και τα ελαφρά ατυχήματα, αφού πέρυσι είχαν σημειωθεί 68 ενώ φέτος 65 (-4,41%).
Όσον αφορά τους τραυματίες, παραμένει σταθερός ο αριθμός των βαριά τραυματισμένων (4 άτομα πέρυσι, όσα και φέτος) ενώ αυξήθηκαν (3,77%) οι ελαφρά τραυματισμένοι: 110 τραυματίες το 2019 έναντι 106 τραυματιών το 2018, όπως επίσης αυξήθηκε και ο συνολικός αριθμός των τραυματιών: Συνολικά 113 άτομα τραυματίστηκαν πέρυσι το καλοκαίρι, ενώ φέτος τραυματίστηκαν 121 άτομα (8,04%).
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι αρκετά ελαφρά ατυχήματα (υλικών ζημιών) είχαν σημειωθεί στις αρχές Αυγούστου, μεταξύ του κόμβου Πορταριάς και του κόμβου των Ν. Μουδανιών, σε ένα σημείο που εκτελούσε έργα η Περιφέρεια.

Αύξηση των τροχονομικών παραβάσεων

Σύμφωνα με τα στοιχεία, καταγράφηκαν συνολικά 4.119 παραβάσεις φέτος το καλοκαίρι, έναντι 4.413 την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με την υπερβολική ταχύτητα να υπερτερεί όλων των άλλων παραβάσεων.
- Υπερβολική ταχύτητα: Αύξηση 13,07% (καταγράφηκαν 2.310 παραβάσεις το φετινό καλοκαίρι έναντι 2.043 το καλοκαίρι του 2018)
- Οδήγηση σε κατάσταση μέθης: Αύξηση 6% (καταγράφηκαν 200 παραβάσεις το 2018, ενώ φέτος 212)
- Μη χρήση ζώνης ασφαλείας: Μείωση 46,43% (καταγράφηκαν 45 παραβάσεις το 2019 έναντι 84 το 2018)
- Μη χρήση του προστατευτικού κράνους: Αύξηση 12,79% (καταγράφηκαν 194 παραβάσεις το 2019 έναντι 172 το 2018)
- Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη: Αύξηση 5% (καταγράφηκαν 63 παραβάσεις το 2019, έναντι 60 το 2018).
Εκτός των παραπάνω παραβάσεων, καταγράφηκαν παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων, παραβάσεις ΚΤΕΟ, αντικανονικό προσπέρασμα, αντικανονικούς ελιγμούς κ.ά.
Όπως επεσήμανε ο κ. Τάνος, «παρατηρείται μια αυξητική τάση στην υπερβολική ταχύτητα, όχι μόνο σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019 και 2018, αλλά σε βάθος τετραετίας. Από την άλλη, στο ίδιο βάθος χρόνου, βλέπουμε σταδιακή μείωση της παράβασης για χρήση ζώνης, που είναι ενθαρρυντικό στοιχείο. Όμως η αύξηση στην υπέρβαση του ορίου ταχύτητας δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικό. Υπερβολική ταχύτητα και μέθη είναι "πρωταθλητές" στις παραβάσεις», προσθέτοντας: «Χρειάζεται ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια από όλους μας για την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των πολιτών, με στόχο την καλλιέργεια της σωστής οδικής κουλτούρας».

Έμφαση στην πρόληψη

«Οι Υπηρεσίες Τροχαίας εφαρμόζουν συγκεκριμένο σχεδιασμό για την οδική ασφάλεια που συνδυάζει από την μία πλευρά την ενημέρωση των πολιτών και των παιδιών, με στόχο την καλλιέργεια της οδικής παιδείας και κουλτούρας και από την άλλη πλευρά τους στοχευμένους ελέγχους κυρίως όσο αφορά στις επικίνδυνες παραβάσεις, που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρό ή ακόμα και σε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα», υπογράμμισε ο προϊστάμενος του γραφείου Τύπου της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, προσθέτοντας: «Τακτικά διοργανώνονται ημερίδες, δράσεις και επισκέψεις σε σχολεία και σε άλλους χώρους, με βασικό μήνυμα ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας».
Τέλος, ο κ. Τάνος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο θέμα του επιχειρησιακού σχεδιασμού: «Μέσα από την ανάλυση και χαρτογράφηση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των ιδιαίτερων για κάθε περιοχή γεωμορφολογικών και οδικών χαρακτηριστικών, σχεδιάζεται ειδικός επιχειρησιακός σχεδιασμός δίνοντας έμφαση στην εμφανή αστυνόμευση, τις περιπολίες σε εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο και τους στοχευμένους ελέγχους», κατέληξε.

επιστροφή στην κορυφή
WATERCURE2

xrysopoulos