xrysopoulos

ΡΟΗ 24/7:

Προχωρά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη Χαλκιδική

e class20

Αυξάνονται οι εγγραφές στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Σε ικανοποιητικό επίπεδο βρίσκεται η διαδικασία για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία της Χαλκιδικής, στο πλαίσιο των μέτρων πρόληψης και περιορισμού εξάπλωσης του κορωνοϊού. «Γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια από όλα τα σχολεία για την ασύγχρονη –όπως ονομάζεται- εκπαίδευση, σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας ενώ πολλές μονάδες βρίσκονται στη διαδικασία δημιουργίας e-class, δηλ. διαδικτυακών τμημάτων», αναφέρει στο halkidikifocus.gr η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χαλκιδικής Ευτυχία Παπανικολάου.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, πάνω από 200 εκπαιδευτικοί της Χαλκιδικής έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

«Αρχικά μέσα από τις ηλεκτρονικές τάξεις που θα δημιουργηθούν, ο κάθε εκπαιδευτικός θα έχει τη δυνατότητα να προχωρά στην ανάρτηση υλικού, εργασιών, ασκήσεων κ.ά. ενώ στη συνέχεια οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να το λαμβάνουν, να μελετούν, να επιλύουν ασκήσεις κ.ο.κ.», εξηγεί η κ. Παπανικολάου.

«Το επόμενο βήμα θα είναι η σύγχρονη εκπαίδευση, δηλαδή μιας μορφής τηλεδιάσκεψη ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές», προσθέτει.

Όπως αναφέρει η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι πρώτες προσπάθειες ήταν επιτυχής σε έναν αριθμό Δημοτικών Σχολείων ενώ η εξ αποστάσεως εκπαίδευση επεκτείνεται και σε νηπιαγωγεία της Χαλκιδικής.

«Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο πρωτίστως σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να μην χαθεί η ύλη τώρα που τα σχολεία έκλεισαν εξαιτίας του κορωνοϊού. Στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποσκοπεί κυρίως στην πραγματοποίηση επαναλήψεων, στη δημιουργική αξιοποίηση του χρόνου των μαθητών τώρα που βρίσκονται σπίτια τους, στην ψυχολογική τους υποστήριξη και στη διατήρηση της επαφής τους με το σχολικό περιβάλλον, τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους», επισημαίνει η κ. Παπανικολάου.

Έλλειψη εξοπλισμού

Η υλοποίηση του φιλόδοξου και αναγκαίου εγχειρήματος σε μία περίοδο πρωτοφανούς κρίσης για τη χώρα μας, προσκρούει σε ορισμένα εμπόδια. Όπως υπογραμμίζει η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παρότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου σχεδιάστηκε για να καλύψει αυξημένες διδακτικές ανάγκες, η μεγάλη ανταπόκριση του εκπαιδευτικού κόσμου ενδεχομένως να προκαλέσει δυσλειτουργίες και άλλα προβλήματα.

«Δυστυχώς, πολλοί μαθητές δεν διαθέτουν είτε σταθερό ή φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή είτε τάμπλετ με αποτέλεσμα να μην έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στη διαδικασία. Έχουν γίνει προσπάθειες να εξασφαλιστεί πρόσβαση στο διαδίκτυο, ωστόσο η έλλειψη του απαιτούμενου εξοπλισμού αποτελεί σοβαρό ζήτημα», αναφέρει η κ. Παπανικολάου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν, το υπουργείο Παιδείας είχε εφοδιάσει τους μαθητές με λάπτοπ κάτι που απαιτείται και σήμερα λόγω των νέων μεθόδων διδασκαλίας.

Σχεδόν 400.000 εγγραφές σε όλη τη χώρα

Πάνω από 393.000 νέες εγγραφές χρηστών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) έχει καταγράψει το υπουργείο Παιδείας μέχρι σήμερα, με τις εγγραφές αυτές να αφορούν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, σημειώνεται πως στις 13/3/2020 είχαμε 358 νέες εγγραφές μαθητών στο ΠΣΔ, στις 20/3/2020, ημερομηνία έκδοσης της σχετικής εγκυκλίου, είχαμε 19.172 νέες εγγραφές μαθητών, στις 21/3/2020, 27.570 νέες εγγραφές μαθητών και χθες 22/3/2020, 34.989 νέες εγγραφές μαθητών μέχρι τις 9.00 το βράδυ. Τελος στις 23/3/2020 και έως ώρα 13:00 είχαμε ήδη 20.851 νέες εγγραφές μαθητών.

Το υπουργείο τονίζει πως με βάση τα παραπάνω στοιχεία ο ρυθμός εγγράφης των μαθητών στο ΠΣΔ κρίνεται ικανοποιητικός, ενώ γίνονται διαρκως όλες οι απαραίτητες αναβαθμίσεις του συστήματος για να υποστηριχθεί η αυξημένη κίνηση στην εγγραφή λογαριασμών.

Συνολικά έχουν εγγραφεί στο ΠΣΔ 393.381 χρήστες εκ των οποίων 137.580 εκπαιδευτικοί και 255.801 μαθητές. Το 100% των εκπαιδευτικών, το 20% των μαθημάτων.

Για τη δημιουργία των ψηφιακών τμημάτων και την υλοποίηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα τις παρακάτω οδηγίες:

A. Τα βήματα για τη δημιουργία λογαριασμών και ψηφιακών τμημάτων

Βήμα 1.

Ο/η Διευθυντής/ντρια κάθε σχολικής μονάδας ορίζεται υπεύθυνος ομάδας εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από τον ίδιο και από τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86, επιμορφωτής Β’ επιπέδου ΤΠΕ κτλ.).

Η ομάδα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης αναλαμβάνει με εξ αποστάσεως εργασία, να προσφέρει τεχνική υποστήριξη στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου κατά τον σχεδιασμό και καθ΄ όλη τη διάρκεια του προγράμματος ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα μέλη της ομάδας μπορούν να συμμετέχουν και στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας όπως περιγράφεται παρακάτω.

 Για λόγους ορθολογικής κατανομής των εργασιών της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης προτείνεται η ομάδα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης να στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς διαφορετικούς από εκείνους που έχουν οριστεί ή πρόκειται να οριστούν στην ομάδα υποστήριξης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σε όποια Περιφερειακή Δ/νση λειτουργούν «πόλοι καινοτομίας» προτείνεται να αξιοποιηθούν κατά προτεραιότητα.

 Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας θα υποστηρίζει και θα συντονίζει α) τόσο την ομάδα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης όσο και β) την ομάδα υποστήριξης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της σχολικής του μονάδας. Ενθαρρύνεται η συνεργασία μεταξύ των ομάδων.

 Η ομάδα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης κάθε σχολικής μονάδας για την υποβολή ερωτημάτων και για την επίλυση προβλημάτων δύναται να ανατρέχει στα ειδικά κέντρα απομακρυσμένης βοήθειας (Help Desk) για τις πλατφόρμες e-me και eclass που έχουν δημιουργηθεί για αυτό τον σκοπό (βλ ενότητα Ε των οδηγιών)

Με τη συνδρομή της ομάδας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της κάθε σχολικής μονάδας ακολουθούνται τα παρακάτω βήματα:

Βήμα 2

Με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας κάθε σχολικής μονάδας, οι εκπαιδευτικοί, εφόσον δεν διαθέτουν ήδη, αποκτούν κωδικούς πρόσβασης για το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Βήμα 3

Οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν την πλατφόρμα την οποία θα αξιοποιήσουν (e-me ή eclass) και δημιουργούν το/τα ψηφιακό/ά τμήμα/τα στα οποία στη συνέχεια εντάσσουν τους μαθητές/τριές τους. Προτείνεται να δημιουργηθούν από κάθε εκπαιδευτικό περισσότερα από ένα ψηφιακά τμήματα, κατ’ αντιστοιχία του αριθμού τμημάτων στα οποία διδάσκουν. Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν τον Διευθυντή / τη Διευθύντρια για την πλατφόρμα που επέλεξαν μέσω email στο οποίο επισυνάπτουν τον σχετικό σύνδεσμο – Link.

Βήμα 4

Με ευθύνη του Διευθυντή/τριας ενημερώνονται οι γονείς/κηδεμόνες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή κάθε άλλου πρόσφορου μέσου: α) για τη δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών/τριών στην ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση β) για την πλατφόρμα που αξιοποίησε ο κάθε εκπαιδευτικός για την δημιουργία του ψηφιακού τμήματος κοινοποιώντας τον σχετικό σύνδεσμο Link. γ) για την εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και του νόμου 4624/2019. https://register.sch.gr/students/admins/studentsNew.php

Βήμα 5

Οι γονείς/κηδεμόνες, με ευθύνη του Διευθυντή, μεριμνούν για την εγγραφή των μαθητών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ). Με την εγγραφή τους οι μαθητές/τριες αποκτούν μαθητικό λογαριασμό ΠΣΔ μέσω του οποίου έχουν την δυνατότητα να συνδεθούν στις διαθέσιμες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης στη σελίδα https://register.sch.gr/students/ .

Βήμα 6

Οι μαθητές/μαθήτριες με την βοήθεια των γονέων/κηδεμόνων μετά την απόκτηση λογαριασμού από το ΠΣΔ (από το πρώτο βήμα) εισέρχονται για μια φορά στην πλατφόρμα που έχει επιλεγεί από τους εκπαιδευτικούς (από το Βήμα 4β)) ώστε στη συνέχεια να γίνουν μέλη των ψηφιακών τμημάτων από τους εκπαιδευτικούς και τον Δ/ντή.

Βήμα 7

Ο Δ/ντής μετά την απόκτηση του λογαριασμού ΠΣΔ από τους μαθητές: α) εισέρχεται στη σελίδα διαχείρισης μαθητικών λογαριασμών που διαθέτει στο ΠΣΔ https://register.sch.gr/students/admins/ , και β) επιλέγει τους/τις μαθητές/τριες μίας τάξης και γ) αποστέλλει τους λογαριασμούς ΠΣΔ των μαθητών/τριών της τάξης αυτής στον/ στους εκπαιδευτικούς της τάξης που διδάσκει/ουν τα μαθήματα.

Βήμα 8

Οι εκπαιδευτικοί της τάξης συνδέονται στην πλατφόρμα επιλογής τους (e-me ή eclass) χρησιμοποιώντας τον υπηρεσιακό λογαριασμό που έχει ο καθένας στο ΠΣΔ (@sch.gr). (σχετικές οδηγίες υπάρχουν εντός της σελίδας διαχείρισης μαθητικών λογαριασμών https://register.sch.gr/students/admins/ ). Βήμα 9 Οι εκπαιδευτικοί δημιουργούν το/τα ψηφιακό/α τμήμα/τμήματα στην πλατφόρμα επιλογής τους (e-me ή e-class) και προσκαλούν σε αυτές τους/τις μαθητές/τριες με βάση τα ονόματα χρήστη (usernames) που τους έστειλε ο Διευθυντής/τρια του σχολείου. Οι μαθητές αποδέχονται τις προσκλήσεις και αυτομάτως εντάσσονται στο αντίστοιχο ψηφιακό τμήμα του/των εκπαιδευτικών.

επιστροφή στην κορυφή
WATERCURE2

xrysopoulos