sonia banner

ΡΟΗ 24/7:

"Κατάσχονται" οι λουτροπόλεις από τους Δήμους

thermal spa halkidiki 48 1024x76821

Θύελλα αντιδράσεων για το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού

Έντονες ανησυχίες, προβληματισμό αλλά και αντιδράσεις έχουν προκαλέσει οι διατάξεις του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Τουρισμού για τη σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας, η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση των ιαματικών πηγών όλης της χώρας.

Το νομοσχέδιο εστάλη στο Σύνδεσμο Δήμων Ιαματικών Πηγών και στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας και σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, συστήνεται Ανώνυμη Εταιρία με επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας» (ΙΠΕ).

Η κατάσταση αυτή πλήττει σημαντικά και τα Ιαματικά Λουτρά της Αγίας Παρασκευής του Δήμου Κασσάνδρας στη Χαλκιδική.

Εντός της εβδομάδας το ζήτημα θα τεθεί στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

"Ο Δήμος Κασσάνδρας τα τελευταία χρόνια έχει κάνει έναν αγώνα δρόμο για να αναβαθμίσει και να εκσυγχρονίσει τα Λουτρά Αγίας Παρασκευής που φιλοξενούνται σε μια έκταση με πλούσιο φυσικό κάλλος και αναμφισβήτητη τουριστική δυναμική. Χρειάστηκε να γίνουν όλες οι σχετικές αναλύσεις των νερών στις ιαματικές πηγές, να εξακριβωθεί η ιδιότητα του λουτροθεραπευτηρίου και να δοθεί το σήμα που πιστοποιεί τα λουτρά ως ιαματικά", ανέφερε ο πρόεδρος της ΚΕΔΗΚ Ηρακλής Λειβαδιώτης, ο οποίος χαρακτήρισε μεγάλη αδικία, μια τέτοια εξέλιξη, τουλάχιστον για Δήμους όπως η Κασσάνδρα που έχει επενδύσει στα Λουτρά της Αγίας Παρασκευής.

Υπενθυμίζεται ότι την έντονη αντίθεσή του εξέφρασε και ο βουλευτής Χαλκιδικής του ΚΙΝΑΛ, Απόστολος Πάνας. (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ)

Ο Σύνδεσμος Δήμων Ιαματικών Πηγών

Ομόφωνα το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας στην τελευταία του συνεδρίασε αποφάσισε να ΑΠΟΡΡΙΨΕΙ τα επίμαχα άρθρα 7 έως 14 του σχεδίου νόμου.

Ο Σύνδεσμος θεωρεί την εξέλιξη αυτή ακραία αντιαυτοδιοικητική.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

"Ομόφωνα το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας (ΣΔΙΠΕ), το οποίο συνεδρίασε την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου, αποφάσισε να ΑΠΟΡΡΙΨΕΙ τα άρθρα 7 έως 14 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Τουρισμού που αφορούν τη σύσταση της ανώνυμης εταιρείας «Ιαματικές Πηγές Ελλάδος (ΙΠΕ)».

Η σύσταση της Ι.Π.Ε. Α.Ε. πλήττει άμεσα και πολυεπίπεδα τα συμφέροντα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ παράλληλα ακυρώνει τον αναπτυξιακό ρόλο της και διαψεύδει τις προσδοκίες των τοπικών κοινωνιών. Ο ΣΔΙΠΕ ως φορέας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που εκπροσωπεί σε πανελλαδικό επίπεδο τους Δήμους που έχουν στα διοικητικά τους όρια ιαματικές πηγές, θεωρεί την εξέλιξη αυτή ακραία αντιαυτοδιοικητική.

H αναχρονιστική κρατικομονοπωλιακή διαχείριση, που εισηγείται το Υπουργείο, πέρα από τα προφανή ζητήματα συνταγματικής διάστασης ως προς τον κατοχυρωμένο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης που αναδεικνύει, προκρίνει ένα ακραία αντι-αναπτυξιακό και μη βιώσιμο μοντέλο διαχείρισης και εκμετάλλευσης των τοπικών φυσικών πόρων, το οποίο στρεβλώνει τον υγιή ανταγωνισμό και οδηγεί σε υφαρπαγή περιουσιακών στοιχείων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Δήμοι, σήμερα, έχουν προχωρήσει στην αναγνώριση των φυσικών τους πόρων ως ιαματικών, και έχουν λάβει ή βρίσκονται σε διαδικασία λήψης των Ειδικών Σημάτων Λειτουργίας (ΕΣΛ) των εγκαταστάσεών τους. Πολλοί βρίσκονται σε διαδικασία προκήρυξης διαγωνισμών για την ανεύρεση επενδυτή, αρκετοί συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα για την αναβάθμιση των υποδομών τους, ενώ άλλοι συμμετέχουν ήδη σε εταιρικά σχήματα εκμετάλλευσης των ιαματικών φυσικών πόρων τους. Σε όλες τις παραπάνω διαδικασίες η μέχρι σήμερα στάση της κεντρικής διοίκησης ήταν – με τους επιεικέστερους όρους – μη υποστηρικτική.

Κατόπιν τούτων, καλούμε:

1. Τους Δήμους – Μέλη του Συνδέσμου μας,

2. Τις Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων (ΠΕΔ) και

3. Τις Περιφέρειες της χώρας να «υιοθετήσουν» την Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΔΙΠΕ, με τη λήψη σχετικής απόφασης από τα οικεία συμβούλια, και

4. Την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), τον θεσμικό εκφραστή του συνόλου των Δήμων της χώρας, να απορρίψει τον συγκεκριμένο σχεδιασμό του Υπουργείου Τουρισμού, καθώς η συμμετοχή της στην εταιρεία αυτή δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί από την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού ως άλλοθι στην υποβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και στην υφαρπαγή των περιουσιακών της στοιχείων.

Τέλος, δηλώνουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι σε περίπτωση που το Υπουργείο Τουρισμού αποσύρει τις εν λόγω διατάξεις, είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε την τεχνογνωσία μας συνεργαζόμενοι από μηδενική βάση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να συνδιαμορφώσουμε το μέλλον των ιαματικών πηγών της χώρας.

Με εκτίμηση
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ
ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΓΑΡΔΕΡΗΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΝΟΥ"

Αντιδράσεις και για τα Λουτρά Πόζαρ

Στην χθεσινή έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της "Λουτρά Λουτρακίου Δήμου Αλμωπίας ΑΕ" εκφράστηκε η αντίθεση στο διαφαινόµενο σχέδιο νόµου.

Σε σχετικό ψήφισμα επισημαίνονται τα ακόλουθα:

"Εκφράζουµε την έντονη δυσαρέσκεια και την κάθετη αντίθεσή µας στο διαφαινόµενο σχέδιο νόµου, το οποίο κινείται σε παντελώς λανθασµένη κατεύθυνση ως προς το σκέλος των ήδη λειτουργουσών ιαµατικών πηγών.

Ειδικότερα, οι αναφορές σε σύσταση εταιρίας µε έδρα δήµο της Αττικής, δίχως εποµένως άµεση επαφή µε τις κατά τόπο ιαµατικές πηγές, τους φορείς και τις κοινωνίες, αλλά και η συµµετοχή σε αυτή µόνο του Δηµοσίου κατά συντριπτικό ποσοστό και της ΚΕΔΕ κατά το υπόλοιπο 1/5 δείχνουν ότι η εταιρία αυτή θα είναι υδροκέφαλη και δε θα έχει άµεση και ιδία αντίληψη για το τί συµβαίνει σε αποµακρυσµένες ιαµατικές πηγές, όπως στην προκείµενη στα Λουτρά Λουτρακίου Δήµου Αλµωπίας.

Σε µια εποχή που προωθείται από την Πολιτεία η ιδιωτική πρωτοβουλία, η αποκέντρωση, η τόνωση και η διάχυση της επιχειρηµατικότητας στην περιφέρεια και η ανάπτυξη του τουριστικού και ιατροθεραπευτικού προϊόντος, το σχέδιο νόµου κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.

Τους σκοπούς αυτούς που µε το διαφαινόµενο σχέδιο νόµου καλείται δήθεν να επιτελέσει η νέα εταιρία «Ιαµατικές Πηγές Ελλάδος Α.Ε.», τους προωθεί επί χρόνια στο Δήµο Αλµωπίας µε απόλυτη επιτυχία η τοπική αυτοδιοίκηση, δια των φορέων της. Δεν υφίσταται, λοιπόν, κανένας λόγος αντικατάστασης ενός αποδεδειγµένα πετυχηµένου µοντέλου διοίκησης, δεδοµένης της απόλυτης και πλήρους αναβάθµισης της λουτρόπολης αλλά και της ανοδικής και αναπτυξιακής πορείας της ίδιας της εταιρίας κατά τη διάρκεια λειτουργίας της, µε µοναδικό µέτοχο το Δήµο Αλµωπίας.

Το σηµερινό µοντέλο λειτουργίας της λουτρόπολης Δήµου Αλµωπίας βασίζεται άλλωστε στην ευρωπαϊκή -και από την ελληνική κυβέρνηση εξαγγελθείσα- τάση οικονοµικής αυτονόµησης των Δήµων και ενίσχυσής τους µεταφερόµενους πόρους από την κεντρική διοίκηση προς τους Ο.Τ.Α. αλλά και τόνωσης της δηµοτικής επιχειρηµατικότητας.

Η τελευταία άλλωστε αποτελεί πόλο έλξης για την ανάπτυξη και ιδιωτικών πρωτοβουλιών. Χαρακτηριστικό το παράδειγµα των Λουτρών Πόζαρ που στην πέριξ αυτών περιοχή, και χάρη στην προώθηση, ανάδειξη, διαφήµιση και εν γένει δραστηριοποίηση της λουτρόπολης από την «Λουτρά Λουτρακίου Δήµου Αλµωπίας Α.Ε.» ως πυρήνα, λειτουργούν εκατοντάδες άλλες τουριστικές επιχειρήσεις.

Η πρόνοια περί παραχώρησης χρήσης και λειτουργίας ακινήτων, υποδοµών, και εγκαταστάσεων σε ακτίνα 1 χιλιοµέτρου από την ιαµατική πηγή ουσιαστικά θέτει το σύνολο των εγκαταστάσεων της λουτρόπολης κάτω από τη σκέπη της υπό σύσταση εταιρίας. Κατά τον τρόπο αυτό -αντί ο νοµοθέτης να ενισχύει την οικονοµική ελευθερία των τοπικών φορέων και ιδιωτών αλλά και την προσέλκυση επενδύσεων- η ανθηρή και κερδοφόρα ιδιωτική ανώνυµη εταιρία «Λουτρά Λουτρακίου Δήµου Αλµωπίας» ουσιαστικά εθνικοποιείται και αναγκαστικά απαλλοτριώνεται, άνευ µάλιστα κανενός ανταλλάγµατος ή αποζηµίωσης ή όρου και αποστερούµενης της τοπικής κοινωνίας ενός εκ των βασικότερων εργαλείων για την οικονοµική της ανάπτυξη. Τέτοιες καταστάσεις λάµβαναν χώρα µόνο σε τριτοκοσµικά, ανελεύθερα καθεστώτα και άγουν σε επενδυτικές διαφορές και παραβιάσεις θεµελιωδών δικαιωµάτων.

Το να µεταχειρίζονται µε όµοιο τρόπο παντελώς διαφορετικές καταστάσεις (εγκαταλειµµένες ή ανεκµετάλλευτες ιαµατικές πηγές έναντι ανθηρών ιδιωτικών επιχειρήσεων που κατά κυριότητα της εκµεταλλεύονται, σε γεωγραφικές περιοχές της χώρας µε κατά τόπο ιδιαιτερότητες και µεγάλες διαφορές) δείχνει ότι η νοµοθετική εξουσία επιχειρεί να κινηθεί κάθε άλλο παρά χρηστά και ενάντια στις αρχές της αναλογικότητας και ισότητας: καθ' ολοκληρία, αναιτιολόγητα στρέφεται κατά της ελεύθερης συµµετοχής στην οικονοµική ζωή της χώρας, της ιδιοκτησίας ιδίως όταν δε συντρέχουν λόγοι δηµόσιας ωφέλειας και της συλλήβδην, καθολικά και ανεξαίρετα συµπερίληψης όλων των ιαµατικών πηγών της χώρας σε κρατική εταιρία µε ειδικό νόµο ενάντια στην υποχρέωση του Κράτους να προάγει την οικονοµία των παραµεθόριων περιοχών.

Στην ειδικότερη περίπτωση των Λουτρών Λουτρακίου Δήµου Αλµωπίας παραγνωρίζεται επίσης το γεγονός ότι αυτά συνιστούν ιδιωτική ανώνυµη εταιρία, µε κυριότητα επί των εγκαταστάσεων. Η εταιρία των Λουτρών Λουτρακίου λειτουργεί ήδη υπό την µορφή Δηµοτικής Μονοµετοχικής Ανώνυµης Εταιρίας, σύµφωνα µε τα άρθρα 266 του Κώδικα Δήµων και Κοινοτήτων, διεπόµενη από τις διατάξεις του Ν. 4548/2018 περί ανωνύµων εταιριών. Δραστηριοποιείται υπό την µορφή αυτή πάνω από µία δεκαετία σύµφωνα µε τους κανόνες της ιδιωτικής οικονοµίας, εξυπηρετώντας πλήρως τις απαιτήσεις ευελιξίας και ανταγωνιστικότητας της αγοράς. Η ανώνυµη εταιρία αυτή µεριµνά για τη διατήρηση του φυσικού πλούτου και του προστατευόµενου περιβάλλοντος και αρχαιολογικού χώρου της λουτρόπολης αλλά και για την ορθολογική εκµετάλλευση των ιαµατικών πηγών και εγκαταστάσεων. Από την κερδοφόρα αυτή δράση της αναπτύσσει ανταποδοτικές προς την τοπική κοινωνία δράσεις, συµβάλλει στην τόνωση της αγοράς εργασίας στο Δήµο Αλµωπίας αλλά και συνεισφέρει στην ανάπτυξη του γενικότερου τουριστικού προϊόντος και του τριτογενούς τοµέα της Αλµωπίας και της Πέλλας, περιοχών ιδιαίτερα χαµηλού κατά κεφαλή εισοδήµατος. Η εταιρία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες για την οικονοµική ανάπτυξη της περιοχής και έχει την ιδιαιτερότητα να επιστρέφει τα κέρδη της στην τοπική κοινωνία, εφαρµόζοντας στον υπέρτατο βαθµό την αρχή της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Η διαφάνεια και νοµιµότητα στη λειτουργία της εταιρίας είναι αναµφισβήτητη ενώ ο δηµοκρατικός έλεγχος -µέσω του Δηµοτικού Συµβουλίου του Δήµου Αλµωπίας, ο οποίος αποτελεί το µοναδικό µέτοχο- συντελεί στην κατεύθυνση αυτή.

Κάθε αλλαγή ή µεταβολή στο νοµικό καθεστώς λειτουργίας των Λουτρών Λουτρακίου Αλµωπίας, όπως αυτές παρουσιάζονται το σχέδιο νόµου, οδηγεί σε νοµικά αµφισβητήσιµες καταστάσεις. Μία τέτοια ενέργεια προσβάλλει βάναυσα τον ίδιο τον θεσµό της τοπικής αυτοδιοίκησης, αφαιρώντας ένα ζωτικής σηµασίας κοµµάτι της, όπως η αξιοποίηση των ίδιων πόρων. Πρόκειται για ένα νοµοσχέδιο που ευαγγελίζεται µια τοπική αυτοδιοίκηση απογυµνωµένη τόσο από θεµελιώδεις αρµοδιότητές της όσο και από οικονοµικές, ανταποδοτικές προς την τοπική κοινωνία, προσόδους. Το τυχόν νέο νοµικό περιβάλλον θα καταστήσει ακόµα δυσχερέστερο το επενδυτικό περιβάλλον -ιδίως στο υφεσιακό περιβάλλον που έχει δηµιουργήσει η πανδηµία του νέου κορωνοϊού- και θα αποθαρρύνουν τις δράσεις της εταιρίας ή την προσέλκυση κεφαλαίων σε βάρος εν τέλει της τοπικής κοινωνίας, των κατοίκων και των δηµοτών της Αλµωπίας και της Πέλλας.

Δυνάµει των παραπάνω επαναλαµβάνουµε ότι καταδικάζουµε απερίφραστα το προωθούµενο νοµοσχέδιο. Εκφράζουµε την απογοήτευσή µας για τα πλάνα του Υπουργείου Τουρισµού περί εκχώρησης των ιαµατικών πηγών και κάθε είδους δράσης σε ακτίνα 1 χιλιοµέτρου από αυτές σε κρατική εταιρία.

Τέλος, προαναγγέλλουµε δυναµικές αντιδράσεις στην απευκταία περίπτωση που δεν επέλθουν ουσιώδεις αλλαγές στο νέο θεσµικό πλαίσιο του κλάδου των ιαµατικών πηγών. Ιδίως αν υλοποιηθεί η ανεπίτρεπτη υφαρπαγή περιουσίας της λουτρόπολης «Λουτρά Λουτρακίου Δήµου Αλµωπίας Α.Ε.» από τα χέρια των κατοίκων και δηµοτών του Δήµου Αλµωπίας επιφυλασσόµαστε για κάθε νόµιµο δικαίωµά µας".

Η ΚΕΔΕ

«Η ΚΕΔΕ θεωρεί ότι η υποχρεωτικότητα της παραχώρησης του δικαιώματος χρήση των ιαματικών πηγών, όπως προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, δεν είναι αποδεκτή από τους Δήμους.

Και αυτό γιατί υπάρχουν μεν Δήμοι οι οποίοι δεν έχουν αξιοποιήσει τους πόρους τους ελλείψει χρηματοδότησης ή άλλων προβλημάτων και πιθανώς να ενδιαφέρονται, αλλά σίγουρα υπάρχουν και Δήμοι οι οποίοι έχουν επενδύσει στους πόρους τους, είναι υφιστάμενες επιχειρήσεις με προσωπικό και κερδοφορία. Οι τελευταίοι έχουν κάθε δικαίωμα να μην θέλουν τη συμμετοχή τους.

Απαραίτητη συνεπώς προϋπόθεση για οποιαδήποτε περαιτέρω συζήτηση ή και συμμετοχή της ΚΕΔΕ στο σχήμα, θα είναι η δυνητικότητα της συμμετοχής των Δήμων στη νέα εταιρία και η διενέργεια διαλόγου με τον Σύνδεσμο Ιαματικών Πηγών, χωρίς τέτοιου είδους προαπαιτούμενα», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Η απάντηση του υπουργείου

Στις έντονες αντιδράσεις του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας (ΣΔΙΠΕ) για τη σύσταση της ανώνυμης εταιρείας «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας (ΙΠΕ)» που θα διαχειρίζεται τις ιαματικές πηγές της χώρας, όπως προβλέπει υπό εκπόνηση νομοσχέδιο, απαντά το Υπουργείο Τουρισμού.

Η απάντηση του Υπουργείου Τουρισμού για το ζήτημα μέσα από ερωτήσεις και απαντήσεις:

1. Προηγήθηκε συζήτηση και διαβούλευση για το θέμα της διαχείρισης των ιαματικών πηγών;

- Η πρόταση για τη δημιουργία της εταιρείας Ιαματικές Πηγές Ελλάδας καταρτίζεται αυτή την περίοδο. Υπάρχει ένα προσχέδιο, μια αρχική πρόταση που έχει αποσταλεί σε ΚΕΔΕ, δήμους και περιφέρειες που τους αφορά το ζήτημα, ακριβώς για να υπάρχει μια βάση συζήτησης. Φυσικά όταν γίνει Σχέδιο Νόμου θα μπει σε ανοικτή διαβούλευση όπως ορίζει ο κανονισμός.

2. Η αρχική αυτή πρόταση μηδενίζει το ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης;

- Κάθε άλλο. Ο ρόλος της Αυτοδιοίκησης θα είναι ενισχυμένος. Η σύστασή της εταιρείας πραγματοποιείται με την συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς στο Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας θα συμμετέχει ένας εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ και ενας εκπρόσωπος του Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας (ΣΔΙΠΕ) ενώ η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) θα κατέχει και ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου.

3. Τι απαντάτε στις αιτιάσεις ορισμένων για κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων των Δήμων;

- Με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, η κυριότητα των ιαματικών φυσικών πόρων ανήκει στο ελληνικό δημόσιο και επισημαίνεται ρητά ότι η δυνατότητα διαχείρισής τους από την εταιρεία δε συνιστά σε καμία περίπτωση κατάσχεση ή μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων, καθώς η εταιρεία με βάση την προτεινόμενη ρύθμιση του σχεδίου νόμου, δεν προβαίνει σε οποιαδήποτε πράξη περί μεταβίβασης ή αλλαγής του υφιστάμενου καθεστώτος της κυριότητας ιαματικών πόρων.

4. Ποιος θα είναι ο ρόλος της νέας εταιρείας;

- Οι προτεινόμενες διατάξεις στοχεύουν στην αναβάθμιση του τουρισμού ευεξίας με πολλαπλά οφέλη για την τουριστική οικονομία και την τοπική κοινωνία. Ο οργανισμός λειτουργεί ως μηχανισμός ειδικού σκοπού ωρίμανσης των δημόσιων φυσικών πόρων και ως επιταχυντής της ανάπτυξης των υποδομών των υδροθεραπευτηρίων και των καταλυματικών υποδομών. Δε θίγει το καθεστώς υφιστάμενων νομίμως λειτουργούντων επιχειρήσεων, αντιθέτως χρηματοδοτεί μέσω του ταμείου ανάκαμψης την ανάπτυξη νέων εγχειρημάτων στον κλάδο του τουρισμού ευεξίας. Αντικείμενο της συγκεκριμένης εταιρείας είναι η βέλτιστη αξιοποίηση των ιαματικών πόρων στην Ελλάδα.

5. Ποιο το όφελος της τοπικής κοινωνίας;

- Όλα τα παραπάνω γίνονται σε άμεση συνεργασία με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και με σκοπό την επίτευξη του μέγιστου και άμεσου οφέλους σε τοπικό επίπεδο. Στις προτεινόμενες διατάξεις ορίζεται ρητά ότι για την υλοποίηση του σκοπού της εταιρείας και την επιλογή των προς αξιοποίηση ιαματικών πηγών, λαμβάνεται υπόψη η γνώμη του οικείου ΟΤΑ, ότι το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από την αξιοποίηση αυτών θα αποδίδεται στους οικείους ΟΤΑ και ότι στρατηγικά προτεραιοποιείται η ωρίμανση των μη αναγνωρισμένων πόρων. Παράλληλα επιτυγχάνεται η ανάπτυξη ενός νέου οικοσυστήματος γύρω από τον πόρο με πολλαπλά και πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ευρύτερη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

6. Γιατί τελικά δημιουργείται τελικά αυτός ο φορέας; Ποια είναι η στόχευση;

- Στρατηγικός στόχος των προτεινόμενων διατάξεων είναι η ανάπτυξη του τουρισμού ευεξίας (wellness tourism) που είναι ένας ταχύτατα αναπτυσσόμενος κλάδος με πολλαπλά οφέλη για την τουριστική οικονομία. Πρόκειται για σημαντική μεταρρύθμιση με αναπτυξιακό πρόσημο σε μια μορφή τουρισμού που στην πραγματικότητα στη χώρα μας είναι ανύπαρκτος και που δίνει δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης και σε περιοχές μη "τουριστικές". Αυτό θα συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην χώρα ενώ οι ιαματικοί πόροι στην Ελλάδα μπορεί να αποτελέσουν ουσιαστικό αναπτυξιακό εργαλείο μέσω της προσέλκυσης επενδύσεων. Για να επιτευχθεί αυτή η στόχευση, πρέπει να συγκεντρωθούν οι ιαματικές πηγές κάτω από την διαχείριση ενός φορέα, διότι έτσι δίνονται αυξημένες δυνατότητες παραχώρησης, που δεν υφίστανται όταν παραχωρούνται μεμονωμένες. Ο ιδρυόμενος φορέας (δηλ. οι ΙΠΕ) θα είναι υπεύθυνος για την αναγνώριση, αξιοποίηση, διαχείριση και παραχώρηση Ιαματικών πηγών, θα εξειδικεύεται στη δημιουργία επενδυτικών φακέλων για την μέγιστη εκμετάλλευση και αξιοποίησή τους, θα μεριμνά για τις εκμισθώσεις, μελέτες, ανοικοδομήσεις κτλ., ώστε να ωριμάζει τα επενδυτικά σχέδια προς αξιοποίηση και τέλος θα συνεργάζεται με άλλους φορείς για την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών και τεχνογνωσίας.

Τελευταία τροποποίηση στιςΤρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2021 09:52
επιστροφή στην κορυφή

hotel-sonia.gr