ΡΟΗ 24/7:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα των υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ

sxolikoi-agones

Το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, με ανακοίνωση του υπενθυμίζει ότι η υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., θα διεξαχθούν από την Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015 μέχρι και την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015.  

Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους (2014-2015) οι μαθητές της τελευταίας τάξης, των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδα Β’) καθώς και οι απόφοιτοι των Λυκείων που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ, κατέθεσαν αίτηση - δήλωση στο Λύκειό τους από τις 10 ως τις 27 Φεβρουαρίου 2015 για συμμετοχή στις πρακτικές δοκιμασίες, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα αρχείο υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. Υποψήφιοι που δεν δήλωσαν συμμετοχή στις πρακτικές δοκιμασίες για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α στις προαναφερόμενες ημερομηνίες, μπορούν να συμμετάσχουν στις δοκιμασίες αυτές (αγωνίσματα) κατά τις ημέρες διεξαγωγής των εξετάσεων στα αγωνίσματα, διότι η αίτηση - δήλωση δεν ήταν δεσμευτική.

Όσοι απόφοιτοι διεκδικούν την εισαγωγή τους στα ΤΕΦΑΑ με τη διαδικασία του 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασής τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες.

Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά στις πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ. Οι υποψήφιοι κατά την προσέλευσή τους στις επιτροπές υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με:

α) δύο (2) μικρές φωτογραφίες

β) ακτινογραφία θώρακα, καρδιογράφημα και βεβαίωση οπτικής οξύτητας.Οι βεβαιώσεις αυτές μπορούν να έχουν εκδοθεί από νοσηλευτικό ίδρυμα του Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. ή ιατρό του δημοσίου ή και από ιδιώτη γιατρό. Οι ιατρικές εξετάσεις ισχύουν για έξι (6) μήνες από την ημερομηνία έκδοσής τους.

γ) το δελτίο εξεταζομένου από το Λύκειό τους ή την «Βεβαίωση Πρόσβασης» όπου αναγράφεται ο κωδικός αριθμός του υποψηφίου. Ο υποψήφιος επίσης θα έχει μαζί του Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό της ταυτότητας, έγγραφο.

Οι επιτροπές υγειονομικής εξέτασης θα λειτουργήσουν στις έδρες των παρακάτω Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης :

Διεύθυνση Α' Αθήνας,

Διεύθυνση Β' Αθήνας,

Διεύθυνση Γ' Αθήνας,

Διεύθυνση Πειραιά,

Διεύθυνση Ανατολικής Αττικής,

Διεύθυνση Αχαΐας (Πάτρα),

Διεύθυνση Αρκαδίας (Τρίπολη),

Διεύθυνση Έβρου (Αλεξανδρούπολη),

Διεύθυνση Ηρακλείου,

Διεύθυνση Ιωαννίνων,

Διεύθυνση Ανατολικής Θεσσαλονίκης,

Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης,

Διεύθυνση Καβάλας,

Διεύθυνση Κοζάνης και Διεύθυνση Λάρισας.         

Σημειώνεται ότι η κολύμβηση (50μ. ελεύθερο) περιλαμβάνεται στα τέσσερα (4) αγωνίσματα από τα οποία οι ενδιαφερόμενοι επιλέγουν τρία για εξέταση. Για την ίση μεταχείριση των υποψηφίων πρέπει το αγώνισμα αυτό να διεξάγεται σε κολυμβητήριο των 50μ. Λόγω της έλλειψης κολυμβητηρίου 50 μ. στην πόλη της Κοζάνης το αγώνισμα της κολύμβησης θα διεξαχθεί στην πόλη της Πτολεμαΐδας.

Διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται η εξέταση του υποψηφίου σε περισσότερες από μία επιτροπές. Οι συγκεκριμένοι χώροι διεξαγωγής των αγωνισμάτων και το αναλυτικό πρόγραμμα κάθε επιτροπής, ανακοινώνονται από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις εξετάσεις ειδικών μαθημάτων από 17 μέχρι και 24 Ιουνίου 2015, εφόσον συμπίπτει η ημέρα πρακτικής δοκιμασίας με αυτή της εξέτασης στο ειδικό μάθημα, μπορούν να ζητούν από την οικεία Επιτροπή, η οποία και οφείλει να ορίζει, διαφορετική ημέρα εξέτασης, από αυτή του ειδικού μαθήματος.


www.diorismos.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Αιτήσεις συμμετοχής σε κατασκηνώσεις για παιδιά εκπαιδευτικών το 2015

perivalon sxoleio   

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. μετά από την ολοκληρωμένη πρόταση που παρουσίασε το Δ.Σ. του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. αποφάσισε να χρηματοδοτήσει και φέτος τη φιλοξενία 400 περίπου παιδιών ηλικίας 6-14 ετών για περίοδο 11 ημερών, σε παιδικές κατασκηνώσεις σε όλη την Ελλάδα.

Αναλυτικά:

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλες/όλοι οι συναδέλφισσες/συνάδελφοι μόνιμοι και αναπληρωτές που έχουν καταβάλλει, στις Ε.Λ.Μ.Ε. που ανήκουν, τη συνδρομή τους για το έτος 2014-2015. Η επιλογή της κατασκήνωσης θα γίνει από τους γονείς, από τους καταλόγους των κατασκηνώσεων που θα ανακοινωθούν με την πρόσκληση. Καλύπτεται οποιαδήποτε κατασκηνωτική περίοδος επιλεγεί. Όσοι/όσες ενδιαφέρονται θα πρέπει αυστηρά μέχρι την Παρασκευή 15 Μαΐου 2015 να στείλουν την αίτησή τους (επισυνάπτεται) και απαραίτητα τη βεβαίωση (σκαναρισμένη) από την αντίστοιχη Ε.Λ.Μ.Ε. ότι έχει πληρωθεί η συνδρομή για το 2014-15, καθώς και την κάρτα μέλους της Ο.Λ.Μ.Ε. (σκαναρισμένη).  Η αποστολή θα γίνει με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στη διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. (με κανένα άλλο τρόπο δεν θα γίνουν δεκτές οι αιτήσεις και τα υπόλοιπα δικαιολογητικά).

Η Ο.Λ.Μ.Ε. θα καλύψει το ποσό των 231 ευρώ για την κατασκηνωτική περίοδο των 11 ημερών (21 ευρώ την ημέρα με ΦΠΑ) και οι γονείς θα επιβαρυνθούν ως εξής: Α.  Για τις κατασκηνώσεις Βορ. Ελλάδας (ΕΛΠΕ): Με το ποσό των 50 ευρώ (4,5 ευρώ την ημέρα με ΦΠΑ). Τα 231 ευρώ είναι το ανώτερο ποσό που θα δοθεί από την Ο.Λ.Μ.Ε. Για περισσότερες των 11 ημερών επιβαρύνεται εξ’ ολοκλήρου ο γονέας. Σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης του παιδιού από την κατασκήνωση η χρέωση για τους γονείς και την ΟΛΜΕ αντίστοιχα θα είναι ως εξής: Για τις πρώτες 5 ημέρες πληρώνουν για τις ημέρες που κάθισε το παιδί στην κατασκήνωση. Μετά από την 5η μέρα πληρώνουν όλο το ποσόν. Β.  Για τις κατασκηνώσεις Κεντρ. και Νοτ. Ελλάδας (ΠΕΛΚ) : Με το ποσό των 77 ευρώ (7 ευρώ την ημέρα με ΦΠΑ). Τα 231 ευρώ είναι το ανώτερο ποσό που θα δοθεί από την Ο.Λ.Μ.Ε. Για περισσότερες των 11 ημερών επιβαρύνεται εξολοκλήρου ο γονέας. Σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης του παιδιού από την κατασκήνωση η χρέωση θα είναι ως εξής: Σε περίπτωση αποχώρησης του κατασκηνωτή μέσα στις 3 πρώτες ημέρες της κατασκηνωτικής περιόδου, οι γονείς και η ΟΛΜΕ θα πληρώσουν το ακριβές ημερήσιο αντίτιμο. Από την 4η ημέρα και μετά, οι γονείς και η ΟΛΜΕ καταβάλουν ολόκληρο το ποσόν και για τις 11 ημέρες.   Σημειώνουμε ότι για λόγους λογιστικής τάξης όπως και για λόγους που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας των κατασκηνώσεων, οι γονείς πληρώνουν όλο το ποσό με την αποχώρηση των παιδιών τους από την κατασκήνωση και με τη διαδικασία που περιγράφεται παρακάτω, προσκομίζουν τα δικαιολογητικά στην ΟΛΜΕ για να πάρουν πίσω τα χρήματα που κατέβαλαν επιπλέον του δικού τους μεριδίου.   ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΜΕ Οι γονείς: α) Προσκομίζουν αυτοπροσώπως ή β) Στέλνουν στην Ο.Λ.Μ.Ε. με courier,-με δική τους χρέωση-, το πρωτότυπο τιμολόγιο που την αφορά (στοιχεία τιμολόγησης: ΟΛΜΕ, Συνδ. Οργάνωση, ΑΦΜ: 090056422, ΔΟΥ: Στ Αθήνας, Έδρα: Κορνάρου 2, 10563 Αθήνα), καθώς και φωτοτυπία της σελίδας του βιβλιαρίου με τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού τους (κατά προτίμηση ALPHA Bank), όπου θα κατατεθεί το ποσό της επιδότησης. Η επιλογή των παιδιών, εάν ο αριθμός ξεπεράσει τα 400, θα γίνει με ηλεκτρονική κλήρωση. Η κλήρωση θα γίνει στο όνομα των γονέων, ώστε αν υπάρχουν αδέλφια αυτόματα να κληρώνονται και αυτά. Η κλήρωση θα γίνει μέχρι τις 22 Μαΐου 2015 και τα ονόματα θα ανακοινωθούν στις ιστοσελίδες της Ο.Λ.Μ.Ε. (www.olme.gr), του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. (kemete.sch.gr), στο Π.Σ.Δ. και στις άλλες εκπαιδευτικές ιστοσελίδες. Μέχρι 30 Μαΐου, αν κάποιοι από αυτούς που κληρώθηκαν, δεν επιθυμούν να στείλουν τα παιδιά τους στην κατασκήνωση, θα πρέπει να το δηλώσουν ώστε να αντικατασταθούν από επιλαχόντες. Μέλη του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. και του Δ.Σ. του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αιτήσεις. Λόγω της διεξαγωγής του 17ου Συνεδρίου της Ομοσπονδίας μας καθώς και του γεγονότος ότι το Λογιστήριο της ΟΛΜΕ θα παραμείνει κλειστό κατά το μήνα Αύγουστο σας γνωστοποιούμε ότι: όσοι γονείς προσκομίσουν τα δικαιολογητικά πληρωμής (φωτοτυπία πρώτης σελίδας βιβλιαρίου τραπέζης και τιμολόγιο κατασκήνωσης) μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015, θα πληρωθούν άμεσα. Οι επόμενες πληρωμές θα ξεκινήσουν από την 1η Σεπτεμβρίου 2015.   Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την  ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΕΞΟΧΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ και την ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΝΟΤΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ για την οικονομική προσφορά τους στην Ο.Λ.Μ.Ε.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Παρακαλούμε να διαβαστούν με προσοχή:

* Στην προσπάθειά μας να επωφεληθούν από το κατασκηνωτικό πρόγραμμα συνολικά όσο περισσότεροι συνάδελφοι γίνεται, επισημαίνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί των οποίων τα παιδιά κληρώθηκαν για το περσινό κατασκηνωτικό πρόγραμμα,  δηλαδή το καλοκαίρι του 2014, δεν μπορούν να συμμετέχουν στην τρέχουσα χρονιά. Τυχόν αιτήσεις συναδέλφων των οποίων τα παιδιά επιλέχθηκαν πέρσι δεν θα αξιολογηθούν.

** Στα δικαιολογητικά θα πρέπει να επισυνάπτονται σκαναρισμένα η Βεβαίωση της ΕΛΜΕ ότι έχει πληρωθεί η συνδρομή και Όχι η Απόδειξη Πληρωμής, καθώς και φωτοτυπία της Κάρτας Μέλους της ΟΛΜΕ και Όχι απλώς ο Αριθμός της Κάρτας Μέλους. Σε διαφορετική περίπτωση η αίτηση δεν θα αξιολογείται.

*** Το σύνολο των δικαιολογητικών σκαναρισμένα θα πρέπει να αποσταλούν αποκλειστικά και μόνο μέσω e-mail στη διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

**** Παρακαλούμε να τηρηθούν αυστηρά οι προθεσμίες για την υποβολή των αιτήσεων. Λόγω της έναρξης των διαδικασιών της διεξαγωγής του 17ου Τακτικού Συνεδρίου της Ο.Λ.Μ.Ε. εκπρόθεσμες αιτήσεις πέραν της 15ης Μαΐου 2015, δεν θα γίνουν δεκτές.

***** Θερμή παράκληση: Σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης να δίνουν οι γονείς προσοχή στο ποσό που αναγράφει το τιμολόγιο. (ακολουθούν η αίτηση που πρέπει να συμπληρωθεί και να σταλεί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά (σκαναρισμένα) μέχρι την Παρασκευή, 15 Μαΐου 2015 στο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και οι κατάλογοι των κατασκηνώσεων) Ο κατάλογος των Κατασκηνώσεων Βορ. Ελλάδας (ΕΛΠΕ) και ο κατάλογο των Κατασκηνώσεων Κεντρ. και Νότ. Ελλάδας (ΠΕΛΚ) μαζί με την αίτηση είναι αναρτημένα στο δικτυακό τόπο της ΟΛΜΕ.

www.diorismos.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Τροπολογίες για το εξεταστικό σύστημα και την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης

panelladikes-apotelesmata 2

Το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε στην Μόνιμη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τις τροπολογίες που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο «Για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα» του Υφυπουργού Αθλητισμού κ. Σταύρου Κοντονή και αφορούν τη ρύθμιση επειγόντων ζητημάτων για την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Επειδή α) δεν είχε γίνει καμία προετοιμασία από τις ηγεσίες του Υπουργείου για την εφαρμογή του «Νέου Λυκείου» (δεν υπήρχαν ούτε αναλυτικά, ούτε ωρολόγια προγράμματα) ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία από την επόμενη σχολική χρονιά και

β) επειδή το σύστημα με το οποίο οι μαθήτριες/ τες είχαν περιορισμένες δυνατότητες επιλογής σχολών και πολλά παιδιά με υψηλή βαθμολογία έμειναν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων προχώρησε στις παρακάτω παρεμβάσεις του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά:

-Διαμορφώνονται τρεις ομάδες προσανατολισμού: Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής),

-Ορίζονται πέντε Επιστημονικά πεδία: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες, Θετικές Επιστήμες, Επιστήμες Ζωής και Υγείας, Επιστήμες της Εκπαίδευσης, Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.

- Στις Εξετάσεις Εισαγωγής του σχολικού έτους 2015-16 δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες οι εξής δυνατότητες: α) Να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα (4) μαθήματα και να είναι υποψήφιοι/ες σε ένα μόνο Επιστημονικό Πεδίο, όπως προβλεπόταν από το πρόσφατα νομοθετημένο σύστημα εισαγωγής και β) Να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, αν επιλέξουν και ένα 5ο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

-Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξάρτητα από την ομάδα προσανατολισμού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από τρία επιστημονικά πεδία το ένα ή τα δύο επιστημονικά πεδία στα οποία θα έχουν πρόσβαση. -Κάθε ομάδα Προσανατολισμού έχει τρία κοινά μαθήματα που απαιτούνται σε όλα τα επιστημονικά πεδία όπου έχει πρόσβαση η Ομάδα Προσανατολισμού. Το τέταρτο μάθημα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο. Με ένα διαφορετικό τέταρτο μάθημα ανοίγεται η δυνατότητα πρόσβασης σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο.

-Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Παράλληλα: - H επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων για τις Α΄ και Β΄ τάξεις Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων παύει να ισχύει. Για τις Α΄ και Β΄ τάξεις Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τους διδάσκοντες το μάθημα

- Προβλέπεται ότι για την απόλυση των μαθητών απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

- Επαναφέρονται οι εκπαιδευτικοί που είχαν τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας – απόλυσης, στα σχολεία και τις οργανικές θέσεις που υπηρετούσαν: το ΥΠΟΠΑΙΘ προχωρεί στην επανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων που είχαν καταργηθεί και είχαν δοθεί αποκλειστικά ως δώρο στα ιδιωτικά σχολεία, προκαλώντας αποκλεισμό των φτωχότερων στρωμάτων από την επαγγελματική εκπαίδευση, καθώς οι μνημονιακοί νόμοι κατάργησαν βίαια το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην εργασία από 2500 περίπου εκπαιδευτικούς, που ανήκαν σε 50 διαφορετικές ειδικότητες και ασκούσαν το λειτούργημά τους στη δημόσια Επαγγελματική Εκπαίδευση.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Επειδή τα στελέχη εκπαίδευσης α) έχουν ως κύρια αποστολή την εποπτεία, τον συντονισμό και τη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού και διοικητικού έργου β) πρέπει να διαθέτουν αυξημένα τυπικά προσόντα (επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση, διδακτική και διοικητική εμπειρία) γ) να διαθέτουν δημοκρατική συμπεριφορά, σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις, ικανότητες διοίκησης, οργάνωσης και συντονισμού, επικοινωνιακές δεξιότητες και να εμφορούνται από διάθεση για ουσιαστική συνεργασία με τη σχολική κοινότητα δ) οι παραπάνω προϋποθέσεις δεν μπορούν να διαπιστωθούν εάν συντρέχουν ή όχι στη διάρκεια μιας ολιγόλεπτης συνέντευξης η οποία στο παρελθόν χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον για την επιλογή «ημετέρων» της εκάστοτε εξουσίας, η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων αποσύρει τη διαδικασία της συνέντευξης και οι ρυθμίσεις του νέου συστήματος επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης είναι οι εξής:

1) Όσον αφορά τους υποψήφιους Διευθυντές σχολικών μονάδων:

-Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα για Διευθυντές σχολικών μονάδων καταθέτουν αίτηση και φάκελο υποψηφιότητας στο οικείο ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ όπου εμπεριέχονται και αποδεικνύονται τα τυπικά τους προσόντα.

-Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία. Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτισή τους (66% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο οποίο επιθυμούν να βάλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).

-Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές την τελευταία πενταετία.

-Υποψήφιος που συγκεντρώνει ποσοστό μικρότερο του 20% των ψήφων, κατά τη διαδικασία ψηφοφορίας στον σύλλογο διδασκόντων, αποκλείεται της περαιτέρω διαδικασίας επιλογής, καθώς θεωρείται ότι δεν ικανοποιεί επαρκώς το κριτήριο αποδοχής εκ μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας.

-Η ψηφοφορία είναι μυστική και απαιτείται η αυξημένη απαρτία (66%) του συλλόγου διδασκόντων. Σε αυτήν δικαίωμα ψήφου έχουν οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας, μόνιμοι και αναπληρωτές.

2) Όσον αφορά τους Διευθυντές εκπαίδευσης:

-Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα για Διευθυντές Εκπαίδευσης καταθέτουν αίτηση και φάκελο υποψηφιότητας στο οικείο ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ όπου εμπεριέχονται και αποδεικνύονται τα τυπικά τους προσόντα.

-Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 10ετής διδακτική προϋπηρεσία. Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτισή τους (66% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Περιφέρειας, στην οποία επιθυμούν να βάλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).

-Κάθε υποψήφιος μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Υποψήφιος που συγκεντρώνει ποσοστό μικρότερο του 20% των ψήφων, κατά τη διαδικασία ψηφοφορίας από τους -Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, αποκλείεται της περαιτέρω διαδικασίας επιλογής, καθώς θεωρείται ότι δεν ικανοποιεί επαρκώς το κριτήριο αποδοχής εκ μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας.

3) Προϋποθέσεις επιλογής στελεχών Εκπαίδευσης:

- Ως Διευθυντές Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας, με δωδεκαετή (12) τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα για δέκα (10) τουλάχιστον έτη, από τα οποία τουλάχιστον επτά (7) σε σχολεία της οικείας βαθμίδας.

2. Ως Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με δεκαετή (10) τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα για οκτώ (8) τουλάχιστον έτη στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Επειδή α) ο διπλός όρος «πρότυπο-πειραματικό» σχολείο είναι αντιεπιστημονικός, β) η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων θεωρεί επιθυμητή και αναγκαία τη λειτουργία εκπαιδευτικών θεσμών όπου θα διεξάγεται επιστημονικά εποπτευόμενη εκπαιδευτική έρευνα και συστηματική πιλοτική εφαρμογή των νέων αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων, των διδακτικών μεθόδων, των εργαλείων, των εγχειριδίων, των καλών πρακτικών που θα πρέπει να διαχυθούν, αφού μελετηθούν πιλοτικά, στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος και γ) επειδή δεν είναι δυνατόν να εξαχθούν συμπεράσματα όσον αφορά τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής, αν οι πιλοτικές εφαρμογές γίνονται σε σχολεία με μαθητικό πληθυσμό επιλεγμένο με εισαγωγικές εξετάσεις, δηλαδή με διαγωνισμό και μάλιστα πολύ ανταγωνιστικό, γιατί αυτός ο πληθυσμός δεν αποτελεί κατά καμία έννοια αντιπροσωπευτικό δείγμα. Γι’ αυτό το λόγο:

-Οι σχολικές μονάδες που έχουν χαρακτηριστεί ως «Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία» αποχαρακτηρίζονται και ορίζονται ως «Πειραματικά Σχολεία», εκτός από τις παρακάτω σχολικές μονάδες που ορίζονται ως «Πρότυπα Σχολεία»: α) Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο, β) Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, γ) Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης , δ) Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων, ε) Πρότυπο ΓΕΛ Βαρβακείου Σχολής , στ) Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, ζ) Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης , η) Πρότυπο ΓΕΛ Αναβρύτων.

- Οι πιλοτικές εφαρμογές των Πειραματικών Σχολείων σχεδιάζονται από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από γνώμη του Ι.Ε.Π., των Πανεπιστημίων ή των ερευνητικών κέντρων που σχετίζονται με την εκπαίδευση, καθώς και από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. ή τις ίδιες τις σχολικές μονάδες με στόχο τη συναγωγή συμπερασμάτων αξιοποιήσιμων για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής. Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων διαθέτουν αυξημένα τυπικά προσόντα και κυρίως την κατάλληλη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και διδακτική εμπειρία

-Ο όρος «Πρότυπα» αναφέρεται στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έχουν εκπαιδευτικούς με αυξημένα τυπικά προσόντα και διδακτική εμπειρία και όσον αφορά το μαθητικό δυναμικό αυτών των σχολικών μονάδων, ορίζονται τα κριτήρια και ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών και των μαθητριών.

- Τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία μπορεί να συνδέονται με Πειραματικά Δημοτικά, τα οποία επίσης μπορεί να συνδέονται με Πειραματικά γυμνάσια και εκείνα μπορεί να συνδέονται με Πειραματικά Λύκεια. Τα Πρότυπα Γυμνάσια επίσης μπορεί να συνδέονται με Πρότυπα Λύκεια.

-Ο αριθμός των μαθητών και μαθητριών που μπορεί να εγγραφούν στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ή Πειραματικό Γυμνάσιο ή Πειραματικό Λύκειο είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των αποφοίτων του συνδεδεμένου Πειραματικού Νηπιαγωγείου ή Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου ή Πειραματικού Γυμνασίου αντίστοιχα.

-Η εισαγωγή μαθητών και μαθητριών στα Πειραματικά Σχολεία γίνεται αποκλειστικά με κλήρωση και υπό όρους απόλυτης διαφάνειας. Διαδικασίες κλήρωσης μαθητών και μαθητριών διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση τυχόν κενών θέσεων που προκύψουν στην επόμενη τάξη της ίδιας ή της επόμενης βαθμίδας, στην περίπτωση που το σχολείο είναι συνδεδεμένο με σχολείο επόμενης βαθμίδας.

- Η διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής μαθητών και μαθητριών στα Πρότυπα Γυμνάσια καθορίζονται κάθε φορά με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., ύστερα από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων και του ΕΠ.Ε.Σ. του σχολείου. Η πλήρωση τυχόν κενών θέσεων στα Πρότυπα Σχολεία στις λοιπές τάξεις πλην της εισαγωγικής γίνεται με την ίδια διαδικασία με την οποία επιλέχθηκαν αρχικά οι μαθητές που φοιτούν στην ίδια τάξη.

-Κάθε ενδιαφερόμενος δικαιούται να συμμετέχει στις διαδικασίες επιλογής μίας και μόνο μίας σχολικής μονάδας. Στην περίπτωση των δευτεροβάθμιων σχολικών μονάδων κάθε ενδιαφερόμενος οφείλει να καταθέσει την αίτηση συμμετοχής του στις διαδικασίες επιλογής είτε σε μία Πειραματική, είτε σε μία Πρότυπη σχολική μονάδα.

-Μεταβατικά, για τα σχολικά έτη 2015-2016 και 2016-2017 η πλήρωση τυχόν κενών θέσεων στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίων και Λυκείων τόσο των Πειραματικών όσο και των Προτύπων θα γίνει με εξετάσεις, που θα διενεργηθούν με ευθύνη των σχολικών μονάδων, εκτός εάν η Διοικούσα Επιτροπή μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων και του ΕΠΕΣ του σχολείου ορίσει διαφορετικά.

www.diorismos.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Εξετάσεις Ιουνίου 2015 για την πιστοποίηση της Ελληνικής γλώσσας

Elinomathia

 

Η Διεύθυνση Διά Βίου Μάθησης της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, ανακοίνωσε ότι  πρόκειται να διοργανώσει το Σάββατο 13 Ιουνίου 2015 τις εξετάσεις του πρώτου εξαμήνου του 2015 για την πιστοποίηση της Ελληνικής γλώσσας και στοιχείων της Ελληνικής ιστορίας και του Ελληνικού πολιτισμού για υπηκόους τρίτων χωρών και αιτούντες άσυλο, προκειμένου να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στο «καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος». Δυνατότητα συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης έχουν όσοι είναι υπήκοοι τρίτων χωρών ή αιτούντες άσυλο (όχι πολίτες Ευρωπαϊκής Ένωσης) και πληρούν τις εξής προϋποθέσεις: - είναι ηλικίας 16 ετών και άνω, - μένουν νόμιμα στην Ελλάδα ή αιτούν άσυλο. Οι κάτοχοι πιστοποιητικού ελληνομάθειας επιπέδου Α (που αποκτήθηκε με τη διαδικασία του Π.Δ. 363/1998 και προ της εφαρμογής του Π.Δ. 60/2010) ή Α2 που εκδίδεται σύμφωνα με το Π.Δ. 60/2010 από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (και μόνο), συμμετέχουν αποκλειστικά στις εξετάσεις των στοιχείων ελληνικής ιστορίας και ελληνικού πολιτισμού. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής από τη Τετάρτη, 29/04/2015 έως και την Παρασκευή, 22/05/2015, στα Κέντρα Υποβολής Αιτήσεων της περιοχής τους. (Επισυνάπτεται αναλυτικός πίνακας των κέντρων που δέχονται τις αιτήσεις των υποψηφίων, καθώς και οι ώρες υποβολής). Η διάρκεια της εξέτασης είναι από 11:00 έως 16:00. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να βρίσκονται στα Εξεταστικά Κέντρα από τις 10:00 για τον απαραίτητο έλεγχο ταυτοπροσωπίας. Δικαιολογητικά Αίτησης: 1) Αίτηση συμμετοχής (υποβάλλεται μόνον ηλεκτρονικά στο Κέντρο Υποβολής Αιτήσεων), 2) Φωτογραφία (1) τύπου ταυτότητας, 3) Φωτοτυπία διαβατηρίου (πρέπει να επιδειχθεί το πρωτότυπο), 4) Φωτοτυπία της άδειας διαμονής στην Ελλάδα ή βεβαίωση κατάθεσης δικαιολογητικών για άδεια διαμονής, 5) Παράβολο αξίας πενήντα ευρώ (50,00 €), υπέρ Ελληνικού Δημοσίου (ΚΑΕ 3741), για υποψηφίους πιστοποίησης ελληνικής γλώσσας, ελληνικής ιστορίας και ελληνικού πολιτισμού ή Παράβολο αξίας είκοσι ευρώ (20,00 €), υπέρ Ελληνικού Δημοσίου (ΚΑΕ 3741), για υποψηφίους πιστοποίησης μόνο για την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό, σε περίπτωση που υπάρχει ήδη Πιστοποιητικό Α2 από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (φωτοτυπία του οποίου υποβάλλεται μαζί με την αίτηση). ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Από 01/01/2014 η προμήθεια παραβόλου γίνεται ηλεκτρονικά. Τρόποι προμήθειας παραβόλου: 1) στο ταμείο των ΔΟΥ, εάν υπάρχει απόθεμα παλαιού τύπου παραβόλων, 2) ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής του taxisnet: - είτε ιδιωτικά μέσω ατομικού Η/Υ (ακολουθούν αναλυτικές οδηγίες) - είτε μέσω των ΚΕΠ. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται  στα τηλέφωνα: 213 – 131 1667, 213 – 131 1678, 213 – 131 1652 213 – 131 1655, 210 – 344 27 41 ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ Για τη συμμετοχή στις εξετάσεις Ελληνομάθειας της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, είναι απαραίτητη η προμήθεια ηλεκτρονικού παραβόλου (e- παράβολο) από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Η διαδικασία προμήθειας είναι η ακόλουθη: 1) Ο πολίτης συνδέεται στο site της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων: www.gsis.gr, 2) Από την αρχική σελίδα και το μενού «Υπηρεσίες προς πολίτες» επιλέγει «e- παράβολο», 3) Από τη σελίδα «Εφαρμογή Ηλεκτρονικού Παραβόλου (e-παράβολο)» - εάν διαθέτει κωδικούς στο taxisnet θα επιλέξει «για Πιστοποιημένους Χρήστες του Taxinet» ενώ - εάν δεν διαθέτει κωδικούς, θα επιλέξει «για μη Πιστοποιημένους Χρήστες», 4) Επιλέγει την επιλογή «Χορήγηση Παραβόλου» και συμπληρώνει την αντίστοιχη φόρμα (Αίτημα Χορήγησης Παραβόλου) ως εξής: - Φορέας Δημοσίου: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων / ΓΓ Δια Βίου Μάθησης & Ν.Γ., - Κατηγορία Παραβόλου: Εξετάσεις ελληνικής γλώσσας, ιστορίας & πολιτισμού, - Τύπος Παραβόλου: Εξετάσεις ελληνικής γλώσσας, ιστορίας & πολιτισμού, εάν δεν διαθέτει κανένα τίτλο πιστοποίησης ελληνομάθειας ή Εξετάσεις στοιχείων ελληνικής ιστορίας πολιτισμού, εάν διαθέτει πιστοποίηση γνώσης ελληνικής γλώσσας σε επίπεδο Α2 από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (και μόνο), 5) Μετά τις παραπάνω επιλογές θα εμφανιστεί στο δεξί τμήμα της οθόνης το ποσό του παραβόλου, το οποίο είναι: - Εξετάσεις ελληνικής γλώσσας, ιστορίας & πολιτισμού 50,00€ ή - Εξετάσεις στοιχείων ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού 20,00€, 6) Στην συνέχεια, συμπληρώνει το ΑΦΜ του και τα ατομικά του στοιχεία, 7) Υποβάλλει την αίτηση, επιλέγοντας «Υποβολή» και λαμβάνει μοναδικό κωδικό πληρωμής στο email που έχει δηλώσει, τον οποίο και πρέπει να τυπώσει, 8) Με τον μοναδικό κωδικό πληρωμής, ο πολίτης προχωρεί στην πληρωμή του παραβόλου, με ένα από τους ακόλουθους τρόπους: - Άμεσα, με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα ελληνικών τραπεζών (μόνο για Πιστοποιημένους χρήστες) ή - Ετεροχρονισμένα, σε όλες τις τράπεζες και τα ΕΛΤΑ (χωρίς οικονομική επιβάρυνση, γνωστοποιώντας τον μοναδικό ψηφιακό κωδικό πληρωμής), 9) Ο πολίτης προσκομίζει τον κωδικό στην υπηρεσία, όπου υποβάλλει την αίτησή του. ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε περίπτωση λάθους και ανάγκης επιστροφής της αξίας του παραβόλου είναι απαραίτητη η δήλωση του ΑΦΜ και του ΙΒΑΝ στην αρχική αίτηση. Εάν αυτά τα δύο στοιχεία δεν έχουν συμπληρωθεί δεν θα μπορέσει να γίνει επιστροφή της αξίας του παραβόλου. Για τυχόν διευκρινίσεις, παρακαλώ επικοινωνήστε με: Διεύθυνση Δια Βίου Μάθησης: 213 – 131 1667 213 – 131 1678 213 – 131 1652 210 – 344 27 41 Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων: 15515 (επιλογή 6) Δείτε τα εξεταστικά κέντρα :http://www.gsae.edu.gr/attachments/article/1232/2.%20%CE%94%CE%95%CE%9B%CE%A4%CE%99%CE%9F%20%CE%A4%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%A5%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%2013%20%CE%99%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CF%85%20_leta%20sotiropoulou's%20conflicted%20copy%202015-04~.pdf

www.diorismos.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Τι θα ισχύει για τα πιστοποιητικά πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ σύμφωνα με το νέο ΦΕΚ Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%84%CE%B9-%CE%B8%CE%B1-%CE%B9%CF%83%CF%87%CF%8D%CE%B5%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B9%CF%

pistopoihtika

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση που καθορίζει τη διαδικασία πιστοποίησης και εποπτείας φορέων χορήγησης Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ της ημεδαπής − Αναγνώριση φορέων και αντιστοίχιση τίτλων γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ της αλλοδαπής.

1. Ο Φορέας χορήγησης Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ υποχρεούται να παρέχει στους ενδιαφερομένους εντύπως και ηλεκτρονικώς όλες τις αναγκαίες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις πιστοποίησής τους, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα τους.

2. Οι υποψήφιοι προκειμένου να συμμετέχουν σε εξετάσεις για τη χορήγηση Πιστοποιητικού γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ συμπληρώνουν έντυπη ή ηλεκτρονική αίτηση που απευθύνεται στον Φορέα, η οποία περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστον, τα εξής:

α. Προσωπικά στοιχεία: Όνομα, Επώνυμο, Πατρώνυμο, Μητρώνυμο, Ημερομηνία Γέννησης, Ταχυδρομική Διεύθυνση, Τηλέφωνο Επικοινωνίας, Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας ή Διαβατηρίου και άδεια παραμονής ή εργασίας σε περίπτωση αλλοδαπού υποψηφίου.

β. Τις ελάχιστες ενότητες πιστοποίησης, στις οποίες επιθυμούν να εξεταστούν.

3. Μαζί με την αίτηση της προηγούμενης παραγράφου ο υποψήφιος υποβάλλει στον Φορέα Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία δηλώνει ότι δεν θα χρησιμοποιήσει το πιστοποιητικό με τρόπο ώστε να δημιουργήσει παραπλάνηση και λανθασμένα συμπεράσματα στους τρίτους και ότι σε περίπτωση ανάκλησης του Πιστοποιητικού θα το επιστρέψει, άμεσα, στον Φορέα χορήγησης Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ.

4. Οι διαδικασίες του Φορέα χορήγησης Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ εξασφαλί− ζουν ότι τα προσωπικά δεδομένα δεν επηρεάζουν την αξιολόγηση.

5. Ο Φορέας χορήγησης Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ, ελέγχει τις αιτήσεις όλων των υποψηφίων. Έκδοση Πιστοποιητικού γνώσης πληροφορικήςή χειρισμού Η/Υ.

1. Η απόφαση για τη χορήγηση ή μη Πιστοποιητικού γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ εκδίδεται από το Φορέα χορήγησης Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ, με βάση τα αποτελέσματα των εξετάσεων πιστοποίησης. Η σχετική απόφαση λαμβάνεται από τον οριζόμενο από τον Φορέα Υπεύθυνο Πι− στοποίησης, ο οποίος δεν συμμετέχει στην αξιολόγηση ή στην εκπαίδευση, στην επιμόρφωση ή στην κατάρτιση του εξεταζομένου.

2. Υπόδειγμα του Πιστοποιητικού γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ κατατίθεται στον Ε.Ο.Π.Ε.Π.Π. σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή από τον Φορέα χορήγησης Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 9 της παρούσας απόφασης και εγκρίνεται από το Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Κάθε Πιστοποιητικό γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ φέρει μοναδικό κωδικό, ημερομηνία έκδοσης, τον κωδικό πιστοποίησης του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., την επωνυμία, το διακριτικό τίτλο και τον λογότυπο του Φορέα και του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Στο Πιστοποιητικό αναγράφεται το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του φυσικού προσώπου, στο οποίο χορηγείται, καθώς και τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία πιστοποιήθηκε και το είδος, ο τύπος και η έκδοση του λογισμικού, στο οποίο εξετάστηκε.

3. Ο Φορέας χορήγησης Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ χορηγεί σε όλα τα πιστο− ποιηθέντα φυσικά πρόσωπα το Πιστοποιητικό, το οποίο φέρει τα χαρακτηριστικά της ανωτέρω παραγράφου, υπογεγραμμένο από το αρμόδιο όργανο του Φορέα, το οποίο δηλώνεται στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Το πρωτότυπο Πιστοποιητικό εκδίδεται σε έντυπη μορφή σε δύο (2) αντίτυπα, εκ των οποίων το ένα παραμένει στο αρχείο του Φορέα χορήγησης πιστοποιητικών πληροφορικής και το άλλο παραδίδεται στο πιστοποιηθέν φυσικό πρόσωπο, ενώ αντίγραφο του αποστέλλεται στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. σε ψηφιακή μορφή.

4. Η απόφαση χορήγησης του Πιστοποιητικού γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ σε φυσικό πρόσωπο καταχωρείται σε ψηφιακό αρχείο του Φορέα χορήγησης Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ, δημοσιοποιείται στο διαδικτυακό του τόπο και αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. με ηλεκτρονική αλληλογραφία.

5. Όλοι οι κάτοχοι Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ που έχουν εκδοθεί από τους Φορείς χορήγησης Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, όπως εκάστοτε ισχύει, καταχωρούνται με επιμέλεια των Φορέων και σε συνεργασία με την εκάστοτε αρμόδια υπηρεσία του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. στο Μητρώο Πιστοποιηθέντων Προσώπων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Σε περίπτωση μη καταχώρισης τα αντίστοιχα Πιστοποιητικά δεν ισχύουν.

6. Για κάθε εκδιδόμενο Πιστοποιητικό, καταβάλλεται στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. από το Φορέα χορήγησης Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ ανταποδοτικό τέλος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.1 του άρθρου 20 του Ν. 4115/2013.

7. Η διάρκεια ισχύος των Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ ανέρχεται σε τρία (3) έτη από την ημερομηνία έκδοσής ή ανανέωσής τους. Αναλυτικά το ΦΕK

 

πηγή:alfavita.gr




Διαβάστε περισσότερα...

Βλαστοκύτταρα για διαβητικούς από κλωνοποιημένα εμβρυικά κύτταρα

Growing cells b2

Μία αμερικανική επιστημονική ομάδα δημιούργησε εμβρυικού τύπου βλαστικά κύτταρα από σωματικά κύτταρα ενηλίκων, με την μέθοδο της κλωνοποίησης που είχε χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία του πρώτου κλωνοποιημένου θηλαστικού από κύτταρο ενηλίκου ζώου, του διάσημου προβάτου "Ντόλι" το 1996. Στη συνέχεια, τα βλαστικά κύτταρα μετατράπηκαν σε κύτταρα του παγκρέατος που παράγουν ινσουλίνη, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μελλοντικά σε διαβητικούς, στους οποίους αυτά τα ζωτικά κύτταρα δεν λειτουργούν.

Το επίτευγμα ενισχύει τις προσπάθειες της αναγεννητικής ιατρικής για τη δημιουργία νέων κυττάρων και ιστών που θα είναι "κομμένοι και ραμμένοι στα μέτρα" κάθε ξεχωριστού ασθενούς, αφού θα προέρχονται από τα δικά του κύτταρα. Μελλοντικά, μπορεί να υπάρξουν για κάθε άνθρωπο "τράπεζες" βλαστοκυττάρων, από όπου θα λαμβάνονται εξειδικευμένα κύτταρα για τη θεραπεία διαφόρων παθήσεών του.

Μεταξύ άλλων, η μέθοδος γεννά ελπίδες και για τη θεραπεία των νευροεκφυλιστικών παθήσεων (Αλτσχάιμερ, Πάρκινσον, σκλήρυνση κατά πλάκας κ.α.) μέσω βλαστικών κυττάρων που θα αναγεννούν τους κατεστραμμένους νευρώνες. Όμως, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα χρειαστούν ακόμη αρκετά χρόνια ερευνών, έως ότου τέτοια κλωνοποιημένα κύτταρα δοκιμαστούν σε ανθρώπους για θεραπείες.

Η πρώτη φορά που επιτεύχθηκε δημιουργία βλαστικών κυττάρων από την κλωνοποίηση κυττάρων ανθρωπίνων εμβρύων και μωρών ήταν πέρυσι τον Μάιο, από τον αναπαραγωγικό βιολόγο Σουκράτ Μουταλίποφ του Πανεπιστημίου Υγείας και Επιστήμης του Όρεγκον. Στις 17 Απριλίου φέτος, μια κορεατική ερευνητική ομάδα ανακοίνωσε στο περιοδικό βιολογίας "Cell Stem Cell" ότι κλωνοποίησε εμβρυικά βλαστικά κύτταρα χρησιμοποιώντας πυρήνες δερματικών κυττάρων από δύο υγιείς άνδρες ηλικίας 35 και 75 ετών, αποδεικνύοντας έτσι ότι η ίδια τεχνική είναι δυνατό να εφαρμοστεί και με κύτταρα ενηλίκων.

Τώρα, για πρώτη φορά, μια ομάδα ερευνητών με επικεφαλής τον Ντίτερ Έγκλι του ερευνητικού ινστιτούτου Stem Cell Foundation της Νέας Υόρκης και τον Μαρκ Σάουερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κολούμπια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature", σύμφωνα με το ίδιο και με το "New Scientist", κλωνοποίησαν βλαστικά κύτταρα που περιείχαν τον πυρήνα δερματικών κυττάρων (και άρα το DNA) μιας 32χρονης γυναίκας, που είχε διαβήτη τύπου 1 από την ηλικία των δέκα ετών. Στη συνέχεια, οι ερευνητές πέτυχαν να διαφοροποιήσουν (εξειδικεύσουν) αυτά τα βλαστικά κύτταρα, ώστε να εξελιχθούν σε κύτταρα παραγωγής ινσουλίνης.

Και στις τρεις ανωτέρω περιπτώσεις, όλες οι ερευνητικές ομάδες αξιοποίησαν μια βελτιωμένη εκδοχή της μεθόδου της "μεταφοράς πυρήνα σωματικού κυττάρου" κατά την οποία ο πυρήνας ενός κυττάρου του ασθενούς (γενικότερα του δότη) τοποθετείται σε ένα μη γονιμοποιημένο ωάριο από όπου έχει εξαχθεί ο δικός του πυρήνας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον επαναπρογραμματισμό του κυττάρου σε εμβρυική κατάσταση, από όπου μετά είναι εφικτή η δημιουργία επιμέρους ειδών κυττάρων.

Η τεχνική αυτή της δημιουργίας βλαστικών κυττάρων μέσω κλωνοποίησης "ανταγωνίζεται" ως δυνητική θεραπευτική μέθοδος την εναλλακτική τεχνική της δημιουργίας πολυδύναμων (σαν τα βλαστικά) κυττάρων μέσω της προσθήκης γονιδίων σε ενήλικα σωματικά κύτταρα (πχ του δέρματος), ώστε αυτά να αναπρογραμματιστούν και να επιστρέψουν σε μια εμβρυικού τύπου κατάσταση (η εν λόγω τεχνική εμφανίστηκε το 2006).

Αρκετοί ειδικοί θεωρούν καλύτερη και ασφαλέστερη την πρώτη μέθοδο, επειδή τα βλαστικά κύτταρα που προέρχονται από την κλωνοποίηση ενηλίκων κυττάρων, κινδυνεύουν λιγότερο να απορριφθούν από το σώμα του ασθενούς, όταν μεταμοσχευθούν σε αυτόν, ενώ δεν απειλούνται με καρκίνο όπως στην περίπτωση του γονιδιακού αναπρογραμματισμού. Όμως η τεχνική της κλωνοποίησης είναι ακριβή, τεχνικά δύσκολη και ηθικά επίμαχη, εφόσον γίνεται χρήση εμβρυικών κυττάρων (ωαρίων).

Προς το παρόν, παραμένει ασαφές ποια μέθοδος θα αποδειχτεί καλύτερη από θεραπευτικής πλευράς. Γι’ αυτό, ήδη οι επιστήμονες -όπως συνέστησε και ο δημιουργός της "Ντόλι" Ίαν Γουίλμουτ του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου- σχεδιάζουν να συγκρίνουν στην πράξη τα δύο διαφορετικά είδη βλαστικών κυττάρων (από κλωνοποίηση και από γονιδιακό αναπρογραμματισμό), που θα προέρχονται από τον ίδιο άνθρωπο. Η πρόοδος πάντως αναμένεται μάλλον αργή, αν μη τι άλλο λόγω των δισταγμών που γεννά ακόμη η έννοια της κλωνοποίησης, καθώς δεν έχουν πάψει οι φόβοι ότι τελικά θα ανοίξει ο δρόμος για την κανονική κλωνοποίηση ενός ανθρώπινου μωρού.

πηγή:news.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Τελευταίο στην Ευρώπη το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας

15141472 EV ENARXH PANELLADIKON EXETASEON SXOLEIA 72.limghandler

Στην τελευταία θέση της Ευρώπης κατατάσσεται το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, σύμφωνα με έρευνα του περιοδικού Economist ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο κατατάσσεται δίπλα σε χώρες αναπτυσσόμενες όπως η Ινδονησία, το Μεξικό και η Βραζιλία.

Συγκεκριμένα, ο βρετανικός εκδοτικός οίκος Pearson ανέθεσε στο περιοδικό Economist να εκπονήσει για λογαριασμό του μελέτη για τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο η οποία βασίστηκε στις επιδόσεις των φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στο ποσοστό των αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε δύο Αμερικανικές εκπαιδευτικές μελέτες καθώς και στα στοιχεία του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) που προκύπτουν από τα pisa tests (τεστ συνήθως σε μαθηματικά προβλήματα ανάμεσα σε μαθητές διαφορετικών χωρών).

Ο διευθύνων σύμβουλος του εκδοτικού οίκου Pearsdon, Τζον Φάλον, τόνισε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν την στενή σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην οικονομική κατάσταση μιας χώρας και στο εκπαιδευτικό της σύστημα.

Πρώτη στον κατάλογο των χωρών με το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο έρχεται η Νότια Κορέα, ενώ ακολουθούν η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ. Σύμφωνα με την έκθεση η μεγάλη άνοδος των ασιατικών χωρών στον εκπαιδευτικό τομέα οφείλεται στην στενή συνεργασία οικογένειας, μαθητών και εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς και στον σεβασμό που τρέφουν σε αυτές τις χώρες για τους εκπαιδευτικούς.

Η Βρετανία καταλαμβάνει την έκτη θέση ανάμεσα στις υπόλοιπες χώρες σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η Φινλανδία, που επί χρόνια είχε την πρωτιά, βρίσκεται στην πέμπτη θέση διεθνώς.

Εκπληξη αποτελεί η άνοδος της Πολωνίας που όπως δείχνει η κατάταξή της στην δέκατη θέση παγκοσμίως έχει παρουσιάσει σημαντική άνοδο στο εκπαιδευτικό της σύστημα μετά το τέλος του κομμουνισμού στη χώρα!

πηγή:tanea.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Νέες αλλαγές στα πτυχία κολεγίων

18243318 photo1apofitisi mediterranean college.limghandler

Ουρές αποφοίτων κολεγίων που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια σχηματίζονται το τελευταίο διάστημα στο νεοσύστατο Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ), το οποίο είναι πλέον αρμόδιο να χορηγεί επαγγελματικές ισοτιμίες στα πτυχία τους.

Τον συνωστισμό στο ΣΑΕΠ έχει επισημάνει το υπουργείο Παιδείας εδώ και έναν μήνα. Στις 24 Μαρτίου, σε απάντησή του προς ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, αναφέρει ότι «παρατηρείται αναμενόμενη μαζικότητα συμμετοχής στην εν λόγω διαδικασία, καθόσον αφορά εν δυνάμει όλους τους αποφοίτους κολεγίων στην Ελλάδα. Ωστόσο, παρά τον μεγάλο αριθμό εισροής αιτήσεων αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας, το ΣΑΕΠ έχει ήδη εκδώσει και σημαντικό αριθμό θετικών πράξεων αναγνώρισης». Οι αναγνωρίσεις αυτές, μάλιστα, αφορούν τόσο τριετή πτυχία μπάτσελορ όσο και μεταπτυχιακά που πραγματοποιήθηκαν σε κολέγια.

«Είναι αλήθεια ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη ουρά αιτήσεων, την οποία προσπαθεί να αντιμετωπίσει το ΣΑΕΠ, όπως έχει δηλώσει προσφάτως και ο υπουργός Παιδείας» αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Κολεγίων, Κων. Καρκανιάς. Αυτό καθώς οι εξελίξεις με τις αναγνωρίσεις στα πτυχία υπολογίζεται ότι αφορούν περισσότερους από 30.000 κατόχους ευρωπαϊκών πανεπιστημιακών πτυχίων, που είχαν φοιτήσει σε ελληνικά κολέγια.

Γιατί σπεύδουν όλοι να αναγνωρίσουν τα πτυχία τους τώρα; Η αναγνώριση τους δίνει πλέον πρόσβαση στην αγορά εργασίας με τους ίδιους όρους των αποφοίτων ελληνικών ιδρυμάτων, ακόμα και συμμετοχή σε εξετάσεις ΑΣΕΠ! Εκτός από τη νέα δυνατότητα να εγγράφονται στον ΔΣΑ πτυχιούχοι νομικών σχολών χωρίς την αναγνώριση του ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ), στην οποία αναφέρθηκαν αναλυτικά τις περασμένες ημέρες «ΤΑ ΝΕΑ», το ΣΑΕΠ ξεκίνησε σχετικά πρόσφατα να εξετάζει και να εγκρίνει την επαγγελματική ισοδυναμία τέτοιων πτυχίων. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι ο απόφοιτος που θα τύχει αναγνώρισης τέτοιας ισοδυναμίας μπορεί να έχει τα ίδια δικαιώματα στην εργασία με αυτόν που έχει αποφοιτήσει από ένα ελληνικό πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ. Εξάλλου, συμπληρώνει ο κ. Καρκανιάς, σύμφωνα με το άρθρο 13 του Ν. 4148/2013, όσοι έχουν τύχει αναγνώρισης από το ΣΑΕΠ μπορούν να συμμετάσχουν και στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ για μία θέση στον δημόσιο τομέα. «Οι πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν τα επαγγέλματα του μηχανικού και του δικηγόρου, οι οποίες περιλήφθηκαν στον Ν. 4254/2014, είναι απόρροια της γενικής αναγνώρισης των πτυχίων των αποφοίτων των κολεγίων. Με αυτόν τον τρόπο η χώρα μας προσαρμόστηκε επιτέλους έπειτα από 25 χρόνια στην ευρωπαϊκή νομοθεσία και θα σταματήσει η τεράστια αδικία την οποία υφίσταντο οι κάτοχοι ευρωπαϊκών πανεπιστημιακών πτυχίων, που είχαν φοιτήσει σε κολέγια και οι οποίοι υπολογίζονται σε 30.000» καταλήγει.
Οπως είναι λογικό, βέβαια, αυτό το απότομο άνοιγμα της αγοράς προκαλεί έντονες αντιδράσεις στους αποφοίτους των ελληνικών πανεπιστημίων, όπως το Πολυτεχνείο, αλλά και στις επαγγελματικές ενώσεις, όπως το ΤΕΕ και ο ΔΣΑ. Ο πρόεδρος του τελευταίου Βασίλης Αλεξανδρής, μάλιστα, ανέφερε στα «ΝΕΑ» ότι προετοιμάζει αυστηρότερες εξετάσεις ώστε να αντισταθμίσει την εισροή αποφοίτων κολεγίων στο επάγγελμα.

Και εξετάσεις για την επαγγελματική ισοτιμία

Υπουργική απόφαση με την οποία προσδιορίζεται η διαδικασία εξετάσεων για την απόκτηση επαγγελματικής ισοδυναμίας σε αποφοίτους κολεγίων, αλλά – όπως προκύπτει πλέον – και κάθε ενδιαφερόμενο που έχει πτυχίο ξένου πανεπιστημίου, επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας. Η υπουργική απόφαση αναμένεται σύντομα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Νίκος Μάστορας

tanea.gr

Διαβάστε περισσότερα...
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS