Προειδοποίηση
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 652

xrysopoulos 2020n

ΡΟΗ 24/7:

Ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής στη Χαλκιδική

PRWTOBA8MIA-XALKIDIKHS

Πάνω από 20 κενά σε τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης

Δυσλειτουργίες στις δομές ειδικής αγωγής των Δημοτικών Σχολείων της Χαλκιδικής δημιουργούν οι ελλείψεις εκπαιδευτικών.

Όπως αναφέρει στο halkidikifocus.gr, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ευτυχία Παπανικολάου, επτά κενά αφορούν τα Τμήματα Ένταξης ενώ λείπουν 15 εκπαιδευτικοί του προγράμματος παράλληλης στήριξης. Η ίδια εξηγεί ότι αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στις άδειες κύησης και σε ορισμένες περιπτώσεις μη αποδοχής πρόσληψης.

«Το υπουργείο Παιδείας ζήτησε να ενημερωθεί από την υπηρεσία μας για τις ελλείψεις που παρατηρούνται στα σχολεία της Χαλκιδικής. Άμεσα θα αποσταλούν τα σχετικά στοιχεία και εκτιμώ ότι δεν θα σημειωθούν περαιτέρω καθυστερήσεις στην τοποθέτηση των συναδέλφων» σημειώνει η κ. Παπανικολάου.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων καταβάλλει προσπάθειες για την κάλυψη των αναγκών που έχουν προκύψει εξαιτίας των κενών. Αυτό επιτυγχάνεται έως ένα βαθμό με το πλεονάζον διδακτικό προσωπικό.

Η κ. Παπανικολάου διαβεβαιώνει ότι από την έναρξη του σχολικού έτους λειτουργούν απρόσκοπτα οι δύο μονάδες ειδικής αγωγής, τα Ειδικά Σχολεία Πολυγύρου και Νέας Προποντίδας.

3.000 ελλείψεις σε όλη τη χώρα

Σε πανελλαδικό επίπεδο, τα κενά υπολογίζονται στα 3.000 σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και των Κέντρων Διάγνωσης για μαθητές με αναπηρία ή άλλες εκπαιδευτικές και μαθησιακές δραστηριότητες (ΚΕΔΔΥ), που παραμένουν υποστελεχωμένα.

Τουλάχιστον τα μισά (σ.σ. από τα 62 στο σύνολο τα 31) δεν μπορούν να συγκροτήσουν διεπιστημονική ομάδα, όπως ορίζεται βάσει νόμου, για να δώσουν την απαραίτητη γνωμάτευση.

Οι λίστες με γονείς που περιμένουν φτάνουν ακόμα και τα δύο χρόνια.

Ανάμεσά στα υποστελεχωμένα ΚΕΔΔΥ είναι αυτό της Ανατολικής Αττικής, Α’ Θεσσαλονίκης, Φθιώτιδος, Εύβοιας, Βοιωτίας, Αμφισσας, Ευρυτανίας, Σερρών, Ημαθίας, Δράμας, όπως και σε νησιά των Κυκλάδων και του Βορείου Αιγαίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των συνδικαλιστικών φορέων των εκπαιδευτικών, μόλις 750 μόνιμοι καλύπτουν το ειδικό και βοηθητικό προσωπικό σε όλη τη χώρα σε περίπου 280 ειδικά δημοτικά και νηπιαγωγεία, και 100 δομές δευτεροβάθμιας ειδικής αγωγής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα προγράμματα συνεκπαίδευσης, για τα οποία το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ανακοίνωση ότι εκδόθηκε για πρώτη φορά υπουργική απόφαση που να καθορίζει νομικό πλαίσιο.

Το πρόγραμμα συνεκπαίδευσης επιτρέπει σε παιδιά ειδικών σχολείων την παρακολούθηση μαθημάτων σε γενικά σχολεία, σε μαθήματα που κρίνεται ότι μπορούν να τα παρακολουθήσουν.

Για παράδειγμα, ένα παιδί από ειδικό σχολείο μπορεί να παρακολουθεί το μάθημα Ελληνικής Γλώσσας, εφόσον θεωρηθεί ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στο επίπεδο των άλλων μαθητών.

επιστροφή στην κορυφή
WATERCURE2

xrysopoulos