sonia banner

ΡΟΗ 24/7:

Ο ελληνικός Τουρισμός στο επίκεντρο της Philoxenia

sun philoxenia2

Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού [re]branding Destinations: Image making

 

Στην ασφυκτικά γεμάτη από νέο κόσμο αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης» του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν σήμερα το πρωί οι εργασίες του Διεθνούς Συνεδρίου Τουρισμού [re]branding Destinations: Image making, που σηματοδότησε και την έναρξη του τουριστικού εκθεσιακού «διδύμου» Philoxenia-Hotelia.
Ανοίγοντας τις εργασίες ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, Τάσος Τζήκας, σημείωσε πως η Θεσσαλονίκη έχει καταφέρει να μετασχηματίσει την Philoxenia και τη Hotelia στο μεγάλο τουριστικό γεγονός της ευρύτερης περιοχής και όχι μόνο της χώρας. Υπογράμμισε δε την έμφαση που δίνει ο εθνικός εκθεσιακός φορέας στον τουρισμό, κάνοντας αναφορά στη νέα έκθεση τουρισμού της ΔΕΘ-Helexpo, που ξεκινά τον Μάιο στην Αθήνα, την Greek Travel Show.

Χαιρετίζοντας το συνέδριο, το οποίο χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικό, η Υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, σημείωσε πως ο ελληνικός τουρισμός «τρέχει» με ρυθμούς διπλάσιους του διεθνούς τουρισμού, αφού στην Ελλάδα έχουμε πετύχει ανάπτυξη 7% με 8% έναντι του διεθνούς μέσου όρου τουριστικής ανάπτυξης που είναι 3% με 4%. Η κ. Κουντούρα έκανε γνωστό από το βήμα του συνεδρίου πως σε διάστημα 18 μηνών η χώρα μας κατάφερε να προσελκύσει 140 επενδυτικά σχέδια για ξενοδοχεία, τα οποία είτε έχουν αδειοδοτηθεί είτε βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης. Ανέφερε επίσης πως επετεύχθη ένα σημαντικός στόχος, αυτός της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, με την τουριστική κίνηση να συνεχίζεται σε κάποιες περιοχές μέχρι και το Νοέμβριο, ενώ τόνισε πως κάθε επιπλέον εκατομμύριο επισκεπτών φέρνει 70.000 με 90.000 νέες θέσεις εργασίας.
Η Υπουργός Τουρισμού εμφανίστηκε αισιόδοξη για τις φετινές τουριστικές επιδόσεις της χώρας μας, ενώ απέδωσε την επιτυχία των δύο τελευταίων ετών στη συνεργασία του υπουργείου και του ΕΟΤ με τις Περιφέρειες, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα Επιμελητήρια και τον ιδιωτικό τομέα. Τόνισε μάλιστα πως όλοι μαζί δίνουμε τον αγώνα του τουρισμού και έτσι θα συνεχίσουμε.

Στις προσπάθειες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για μια ενιαία προβολή της περιοχής, με αιχμή τη Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Αλέξανδρος Θάνος, εξηγώντας πως το brand της Κεντρικής Μακεδονίας εμπλουτίζεται και ενισχύεται συνεχώς. Σημείωσε μάλιστα πως στη φετινή Philoxenia η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αναδεικνύει τις γαστρονομικές της διαδρομές και την «Μακεδονική Κουζίνα».

Με τη σειρά της η υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, τόνισε πως με επίκεντρο της Θεσσαλονίκη η Βόρεια Ελλάδα αποτελεί σταυροδρόμι πολιτισμού, τέχνης και ιστορίας. Αναφερόμενη δε στις θετικές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία χρόνια, υπογράμμισε την μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει από το Υπουργείο Τουρισμού και την κ. Κουντουρά, σημειώνοντας όμως πως δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε, αλλά να συνεχίσουμε τις προσπάθειες προβολής της χώρας.

Στη συνέχεια στο βήμα του [re]branding Destinations: Image making ανέβηκε ο Δήμαρχος Μαραθώνα, Ηλίας Ψινάκης, ο οποίος δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένος για την παρουσία του νεανικού κοινού, ενώ τόνισε πως είναι πάντα θετικό όταν μια περιοχή «φωτίζεται» διεθνώς, όπως συμβαίνει με τη Θεσσαλονίκη μέσω της Philoxenia. Ο Δήμαρχος Μαραθώνα αναφέρθηκε και στην πρωτοβουλία του για τη δημιουργία της Αμφικτυονίας των αρχαίων ελληνικών πόλεων, που ξεπερνά πλέον τα όρια της Ελλάδας, τονίζοντας πως πρέπει να «εξαργυρώσουμε» τουριστικά τον πλούσιο πολιτισμό μας. Αναφερόμενος δε στις προσπάθειες του δικού του Δήμου, σημείωσε πως ο καθένας από εμάς πρέπει να συμβάλει από την δική του πλευρά στην ενίσχυση του τουρισμού.
Η Θεσσαλονίκη από μια μικρή, άγνωστη κουκίδα στον χάρτη έχει γίνει μέσα σε μια πενταετία ένας αναγνωρίσιμος διεθνής προορισμός, με σημαντική επισκεψιμότητα, ανέφερε από την πλευρά του ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρος Πέγκας, εξηγώντας πως όλα ξεκίνησαν με το σλόγκαν «Many Stories One Heart» και το γνωστό λογότυπο της καρδιάς. Ο ίδιος σημείωσε πως και ο δήμος πρέπει στο εξής να κάνει rebranding της ιστορίας και της αφήγησης που χρησιμοποιεί τα τελευταία χρόνια για την πόλη.

Το μοντέλο των βαλκανικών πόλεων

Στη θεματική ενότητα με τίτλο «Το μοντέλο των βαλκανικών πόλεων: Μια κοινή πορεία» που ακολούθησε και την οποία συντόνισε ο κ. Πέγκας, παρουσιάστηκαν οι τρόποι με τους οποίους προσπαθούν οι πόλεις της ευρύτερης περιοχής να γίνουν ελκυστικές τουριστικά.
Στην πεποίθηση ότι το image μιας πόλης είναι αυτό που εισπράττει ο κόσμος και όχι το τι λέει ή κάνει η πόλη, βασίστηκε ο Οργανισμός Τουρισμού Βελιγραδίου για να προωθήσει τον προορισμό, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Miodrag Popovic. Με σλόγκαν «Go Belgrade» οι τουριστικοί παράγοντες άρχισαν να επανεφεύρουν το Βελιγράδι, προβάλλοντας τη διασκέδαση, τη νυχτερινή ζωή, τη νεανικότητα, την ιστορία, τον πολιτισμό, αλλά και τις σύγχρονες υποδομές και πάνω από όλα το ότι, όπως σημείωσε ο κ. Popovic, στο Βελιγράδι όλα είναι οικεία και φιλικά. Οι προσπάθειες αυτές απέδωσαν καρπούς, αφού τα τελευταία χρόνια η σερβική πρωτεύουσα έχει διπλασιάσει τους ξένους επισκέπτες της.
Το 2012 ξεκίνησε το rebranding της η Φιλιππούπολη, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Βουλγαρίας, με τους 500.000 κατοίκους και τους 40.000 φοιτητές. Από τότε μέχρι σήμερα η πόλη κατάφερε να συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων ευρωπαϊκών προορισμών και να αυξήσει σημαντικά τις διανυκτερεύσεις της, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Ευρωπαϊκών και Διεθνών Σχέσεων Φιλιππούπολης, Stefan Stoyanov. Στόχος είναι πλέον οι επισκέπτες της Φιλιππούπολης να ξεπεράσουν τα 2 εκατομμύρια το 2019.
«Once in Ohrid always in Ohrid» είναι ένα από τα συνθήματα των τουριστικών παραγόντων για την Οχρίδα, που, όπως σημείωσε ο εκπρόσωπος του Τμήματος Τουρισμού και Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης της πόλης, Gjorgji Trpeski, προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στους επισκέπτες. Ο ίδιος υπογράμμισε τις πολλές ταυτότητες της Οχρίδας ως ζωντανής πόλης, αλλά και ως πόλης πολιτισμού και ιστορίας.
Από την πλευρά της η καθηγήτρια και εκπρόσωπος της Ένωσης Τουριστικής Προβολής Αδριανούπολης, Emel Gonenc Guler, ανέφερε πως στην Αδριανούπολη βρίσκονται σε εξέλιξη πολλά πρότζεκτ που εστιάζουν στον οινοτουρισμό, τις φυσικές διαδρομές και την ιστορία και την κάνουν ελκυστική, έναντι άλλων προορισμών της Τουρκίας.

επιστροφή στην κορυφή

hotel-sonia.gr