Προειδοποίηση
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 652

xrysopoulos 2020n

ΡΟΗ 24/7:

Συνάντηση στην Ορμύλια για το σήμα στα μοναστηριακά προϊόντα

ORM GSEBEE

Σχέδιο κανονισμού ετοιμάζει η ΓΣΕΒΕΕ

Μέχρι τα τέλη Ιουλίου θα ολοκληρωθεί ο κανονισμός και το λογότυπο απονομής σήματος για τα "Μοναστηριακά Προϊόντα και Προϊόντα Μικρών Παραγωγών".

Πρόκειται για μία κοινή προσπάθεια της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας και της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος.

Αυτό αναφέρθηκε στη συνάντηση για την σύνταξη κανονισμού απονομής σήματος για τα "Μοναστηριακά προϊόντα και προϊόντα μικρών παραγωγών" που πραγματοποιήθηκε στην Ορμύλια της Χαλκιδικής από 8 έως 11 Ιουνίου.

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς, γνωστοποίησε στους συνέδρους την ίδρυση από την συνομοσπονδία της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας με την επωνυμία "Κέντρο Απονομής Σήματος Μοναστηριακών Προϊόντων και Προϊόντων Μικρών Παραγωγών" με τον διακριτικό τίτλο "ΚΑΝΩΝ" και παρουσίασε το σχέδιο κανονισμού απονομής σήματος για τα προϊόντα αυτά.

Κατά την συζήτηση που ακολούθησε ανάπτυξαν τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις τους εκπρόσωποι ιερών μονών τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό.

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΣΟ είναι διακοινοβουλευτικό όργανο, που ιδρύθηκε το 1993 με πρωτοβουλία της ελληνικής Βουλής και περιλαμβάνει κοινοβουλευτικές αντιπροσωπείες από: Αλβανία, Αρμενία, Βουλγαρία, Γεωργία, Ελλάδα, Εσθονία, Κύπρο, Καζακστάν, Λετονία, Λευκορωσία, Λιθουανία, Μολδαβία, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσική Ομοσπονδία, Σερβία και Μαυροβούνιο, Σλοβακία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Ουκρανία και Φινλανδία, καθώς και ομάδες βουλευτών από την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, την Ασία και την Αφρική.

Όπως ανέφερε στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς: "Παρά το γεγονός ότι η κοινωνία γνωρίζει αλλά και στηρίζει, σε πολλές περιπτώσεις, τα προϊόντα που παράγονται από αυτές τις μονάδες, αυτό γίνεται χωρίς μια οργανωμένη διαδικασία με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η διάθεσή τους, παρά (κυρίως) μόνο σε ένα τοπικό επίπεδο με περιορισμένες δυνατότητες επέκτασης και σε μία υπερτοπική αγορά.

Ταυτόχρονα, η μη ύπαρξη κατάλληλης σήμανσης για αυτά τα προϊόντα περιορίζει την αναγνωρισιμότητά τους και κατά συνέπεια τους αποστερεί και την μοναδικότητά τους. Αυτό σε μία αγορά, που λόγω της παγκοσμιοποίησης αλλά και άλλων στρεβλών καταστάσεων, μπορεί να δημιουργεί αλλά και να παρέχει την δυνατότητα, σε μία κακώς ασκούμενη επιχειρηματικότητα, να οικειοποιείται κάτι που δεν της ανήκει.

Πόσα και πόσα μοναστηριακά προϊόντα διαφημίζονται μέσα από την τηλεόραση, τα διάφορα έντυπα και το διαδίκτυο χωρίς να έχουν την παραμικρή σχέση με αυτά;

Είναι δυστυχώς μία πραγματικότητα, σε έναν κόσμο που καταστρατηγεί κάθε έννοια υγιούς ανταγωνισμού στο βωμό και μόνο μιας κακώς εννοούμενης κερδοφορίας.

Γι' αυτούς ακριβώς τους λόγους, η ΓΣΕΒΕΕ, που εκφράζει, αλλά και στηρίζει από το 1919 την υγιή επιχειρηματικότητα των πολύ μικρών και μικρομεσαίων επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων, ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμα της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, ώστε από κοινού να εργαστούμε για να διασφαλίσουμε όλες αυτές τις παραγωγικές προσπάθειες τον μοναστικών κοινοτήτων και των πολύ μικρών παραγωγών.

Μέσα από αυτό το πρίσμα συνδιαμορφώνουμε σήμερα την στρατηγική, αλλά και καθορίζουμε τους όρους και τις διαδικασίες για να καλύψουμε την ανάγκη της διασφάλισης των συμφερόντων όλων αυτών των επιχειρηματικών προσπαθειών. Τόσο η καθιέρωση και κυρίως η απόδοση του σήματος "ΚΑΝΩΝ", στα παραγόμενα προϊόντα από αυτές τις μονάδες, είμαστε βέβαιοι ότι θα λειτουργήσει θετικά στην αναγνωρισιμότητα αυτών.

Ταυτόχρονα θα βοηθήσει από την μία πλευρά τον καταναλωτή στην επιλογή του, αλλά θα παρέχει και στους παραγωγούς την δυνατότητα της ευχερούς διάκρισης των προϊόντων τους στο ράφι".

ORMYLIA GSEBEE


«Στην Ορθόδοξη παράδοση, τα μοναστήρια μας, ήταν πάντα θεματοφύλακες των γνώσεων και των παραδόσεων του Βυζαντίου. Στον ελλαδικό χώρο, μάλιστα, τα μοναστήρια με πρώτα αυτά του κοντινού μας Αγίου Όρους, μας προσφέρουν προϊόντα άφθαστης ποιότητας, γνησιότητας και θρεπτικής αξίας». Τα παραπάνω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο εισηγητής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, κατά την ομιλία του στη Συνάντηση. 

Ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «ο άνθρωπος δεν αρκείται στο να είναι απλώς ένας καταναλωτής. Η ανάγκη της επαφής με το γνήσιο, το ποιοτικό γίνεται ολοένα και πιο ισχυρή. Όπως, επίσης, η στροφή προς το παραδοσιακό, αυτό που είναι φορέας και απόσταγμα της πείρας αιώνων.
Πείρα που βλέπει το προϊόν της φύσης ως δώρο προς τον άνθρωπο, και την ίδια τη φύση ως το περιβάλλον που ο άνθρωπος οφείλει να βρίσκεται σε ισορροπία μαζί του. Πλέον, όλο και περισσότερο, γίνεται αντιληπτό ότι η υπερεκμετάλλευση της φύσης μας οδηγεί ταχύτατα στην αυτοκαταστροφή. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαία η έκρηξη σε εκδόσεις που αναφέρονται στην κουζίνα του Αγίου Όρους ή γενικότερα στην αξία της υγιεινής και ισορροπημένης μοναστηριακής διατροφής. Όπως, επίσης, όλοι όσοι έχουν γευτεί το μοναστηριακό κρασί δεν μπορεί παρά να συμφωνούν με τη βιβλική ρήση «οίνος ευφραίνει καρδία ανθρώπου».

Το στέλεχος της ΝΔ κάλεσε τον ορθόδοξο κόσμο να δράσει από κοινού, και τόνισε ότι αν δεν μείνει καθηλωμένος σε απομονωμένες απόπειρες, μπορεί να πετύχει θαύματα. Ως τέτοιο αποκάλεσε «την πρωτοβουλία της ΔΣΟ που βρήκε ευήκοα ώτα στην ΓΣΕΒΕΕ και στον κ. Καββαθά, να προχωρήσει η ίδρυση του ‘‘Κέντρου Απονομής Σήματος Μοναστηριακών Προϊόντων και προϊόντων Μικρών Παραγωγών’’, υπό τον τίτλο ‘‘Κανών’’. Αυτό το σχήμα αν λειτουργήσει ορθά μπορεί να αποτελέσει το όχημα για την άνθιση κυριολεκτικά της μοναστηριακής παραγωγής, να την κάνει γνωστή σε ευρύτερο κοινό σε πολλές χώρες, και να αποτελέσει το κίνητρο για ανάλογες πρωτοβουλίες που θα ακολουθήσουν.
Με βάση, όμως, την εμπειρία μου από τη θητεία μου στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων», σημείωσε ο πρώην αναπληρωτής υπουργός, «θέλω να υπογραμμίσω ότι σε κάθε περίπτωση, απαιτείται μια αυστηρή διαδικασία πιστοποίησης, ώστε να διατηρηθεί πάντοτε υψηλό το επίπεδο της ποιότητας και το σήμα των προϊόντων να είναι εγγύηση για τον αγοραστή. Να μην υπάρχει καμία σκιά και κανένα ερωτηματικό στον καταναλωτή. Τέλος, θεωρώ σημαντικό στην πορεία της προσπάθειάς μας την επαφή με άλλες ορθόδοξες χώρες, ώστε να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη: αγοραστικά, οικονομικά και επικοινωνιακά. Ιδιαίτερα, αφού υπάρχει ενδιαφέρον από τη ρωσική πλευρά, θα πρέπει να επιδιώξουμε τη συνεργασία. Αναμφίβολα, η δυνατότητα συμμετοχής μετόχων από διάφορες χώρες στο εγχείρημα θα του προσδώσει άλλη δυναμική».

επιστροφή στην κορυφή
WATERCURE2