Προειδοποίηση
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 652

xrysopoulos 2020n

ΡΟΗ 24/7:

"Διαφάνεια αποτελεσματικότητα και αξιοπιστία τα ζητούμενα στον επιμελητηριακό θεσμό"

banner epimel

Συνέντευξη του υποψήφιου προέδρου του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Απόστολου Ρόκου στο halkidikifocus.gr

Κορυφώνεται ο αγώνας των υποψηφίων για το Επιμελητήριο Χαλκιδικής. Λίγα 24ωρα πριν από την εκλογική μάχη οι επικεφαλής των παρατάξεων ανοίγουν τα χαρτιά τους.

Ο υποψήφιος πρόεδρος του Επιμελητηρίου και επικεφαλής του συνδυασμού «Παρέμβαση» Απόστολος Ρόκος μιλά στο halkidikifocus.gr για τους στόχους, τους άξονες του προγράμματός του, τις θέσεις του για τον επιμελητηριακό θεσμό και το επιχειρείν στην Χαλκιδική ενώ επικρίνει και το έργο της απερχόμενης διοίκησης του Επιμελητηρίου.

Πώς αξιολογείτε το έργο της απερχόμενης διοίκησης του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής;

Το έργο της απερχόμενης διοίκησης θα το χαρακτήριζα φτωχό.

Η ανάγκη για στήριξη του επιχειρηματικού κόσμου της Χαλκιδικής, ειδικά στα χρόνια της κρίσης, ήταν και είναι μεγάλη. Αντίθετα θα έλεγα ότι οι ενέργειες του Επιμελητηρίου για την προώθηση των επιχειρήσεων της Χαλκιδικής ήταν σχεδόν ανύπαρκτες καθώς στον μόνο τομέα που έγιναν κάποιες προσπάθειες ήταν αυτός του Τουρισμού μέσω κάποιων συμμετοχών σε εκθέσεις προωθώντας ουσιαστικά τα μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, τα οποία μάλιστα δεν ανήκουν στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής και όχι τις μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις.

Εν ολίγοις, το Επιμελητήριο και η προηγούμενη διοίκησή του δεν κατήρτισαν ποτέ ένα συνολικό σχέδιο προώθησης τόσο των προβλημάτων των επιχειρήσεων προς την πολιτεία, όσο και της ανάδειξης των δυνατοτήτων κάθε τμήματός του ξεχωριστά.

Λειτούργησε με κριτήρια τις προσωπικές σχέσεις και συμφέροντα με συγκεκριμένη μερίδα επιχειρηματιών (αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης), αποξενώνοντας την μεγάλη πλειοψηφία των μελών του, δεν μπόρεσε να αποτινάξει την κομματική σχέση του με συγκεκριμένο πολιτικό χώρο – πράγμα που είδαμε και στις διεργασίες που ακολουθήθηκαν σε συγκεκριμένες παρατάξεις πριν την ανάδειξη των υποψηφιοτήτων, με παραγκωνισμούς, υπόγειες συμφωνίες και εμπλοκή στελεχών εκτός του Επιμελητηριακού θεσμού.

Δεν στάθηκε αρωγός στις ανάγκες όλων ανεξαιρέτως των Εμπορικών Συλλόγων της Χαλκιδικής, παρά μόνο συγκεκριμένων και με ελλείψεις.

Τέλος, χαρακτηρίστηκε από αδιαφάνεια στην λήψη των αποφάσεων αλλά και στην οικονομική διαχείριση.

Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες του προγράμματός σας; Οι κυρίαρχες προτεραιότητές σας; Οι στόχοι σας;

Η «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» - ο δικός μας Επιμελητηριακός Συνδυασμός - δημιουργήθηκε από επαγγελματίες της Χαλκιδικής που νιώθουμε την ανάγκη να ξεφύγουμε από την σημερινή κατάσταση. Να διεκδικήσουμε αλλαγές προς το συμφέρον όλων των επαγγελματιών της Χαλκιδικής κατανοώντας την συγκυρία, τους συσχετισμούς και τη δύναμή μας. Να παρέμβουμε και να διεκδικήσουμε θέσεις στη νέα Επιμελητηριακή διοίκηση, εκφράζοντας χιλιάδες επιχειρηματίες του νομού μας.

Παρεμβαίνουμε για ένα Επιμελητήριο, δυναμικό, δίπλα σε όλους, χωρίς αποκλεισμούς:

Με αποτελεσματικότητα στους στόχους και την λειτουργία του.

Με διεκδικητικό ρόλο αλλά και προτάσεις για την επίλυση των πολλών προβλημάτων των μας.

Με στήριξη και ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας σε κάθε της βήμα.

Με επιχειρηματικές δράσεις που σέβονται και προστατεύουν το περιβάλλον.

Με αποκλεισμό των κομματικών και προσωπικών συμφερόντων.

Με διαφάνεια και όχι κατασπατάληση πόρων.

Με αξιοποίηση πραγματικών αναπτυξιακών εργαλείων και νέων ιδεών.

Με προγραμματισμό και μεθοδικότητα στη δράση και τους στόχους του.

Με ενημερώσεις και ουσιαστική εκπαίδευση των μελών του.

Με δράσεις στήριξης και αλληλεγγύης όσων χτυπήθηκαν από την κρίση.

Με πρωτοβουλίες για την ανεργία αλλά και τα δικαιώματα των εργαζομένων στις επιχειρήσεις.

Με ισότιμη και ειλικρινή σχέση με όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους.

Με όραμα και επιμονή στην ανάδειξη της Χαλκιδικής, του ανθρώπινου δυναμικού της και των προϊόντων της.

Με ισότιμη συνεργασία και ολόπλευρη ενίσχυση όλων των επιχειρηματικών κλάδων.

Με δημιουργία ισχυρού δικτύου συνεργασίας με όλους τους φορείς της πολιτείας, της Χαλκιδικής και άλλων επιμελητηρίων της χώρας.

Με δυναμική και αποτελεσματική παρουσία στο Ευρωπαϊκό περιβάλλον.

Ποια είναι τα μηνύματα που εισπράξατε από τις προεκλογικές επαφές σας;

Τα μηνύματα που εισπράξαμε είναι αυτά της δυσαρέσκειας, της απαξίωσης, της απουσίας και της αποξένωσης του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής από τα μέλη του για τους λόγους που ανέφερα στην πρώτη απάντηση.

Ταυτόχρονα όμως, διαπιστώσαμε και την ενεργή διάθεση πολλών επιχειρηματιών να αλλάξουμε αυτή τη κατάσταση, με την δημιουργία – αρχικά - της παράταξής μας και την μαζική στήριξή της στις επερχόμενες εκλογές.

Ποια η ισχύς και η δύναμη του επιμελητηρίου σήμερα;

Η ισχύς του επιμελητηρίου σήμερα μπορεί να είναι πολύ μεγάλη καθώς αυτή πηγάζει από τον ρόλο που καλείται να παίξει στην πορεία προς την δίκαια και βιώσιμη ανάπτυξη για την ανασυγκρότηση της χώρας.

Δυστυχώς, επί πολλά χρόνια τα Επιμελητήρια λειτούργησαν ως πολιτικός βραχίονας των προηγούμενων κυβερνήσεων – πράγμα που επιχειρείται και σήμερα αλλά ως αντιπολίτευση και ταυτόχρονα μετατράπηκαν σε εστίες προσωπικών οικονομικών συμφερόντων και φιλοδοξιών.

Ο νέος Επιμελητηριακός νόμος, επιχειρεί να βάλει φρένο σε αυτά δίνοντας την δυνατότητα αλλαγής των συσχετισμών υπέρ νέων δυνάμεων, που πρέπει να αναδειχθούν στα νέα Δ.Σ.

Τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει στον Επιμελητηριακό θεσμό;

Το ζητούμενο στο θεσμό του Επιμελητηρίου σήμερα είναι η διαφάνεια, η αποτελεσματικότητα και η αξιοπιστία, κάτι το οποίο πιστεύω ότι μπορεί να επιτευχθεί με το νόμο που ήδη έχει ψηφιστεί από την παρούσα κυβέρνηση.

Τα βασικά στοιχεία του νέου νόμου για τη λειτουργία των Επιμελητηρίων που θα συμβάλλουν σαν εργαλείο ανάπτυξης του σχεδιασμού για την παραγωγική ανασυγκρότηση είναι:

• Εναρμονίζεται πλήρως η οικονομική διαχείριση των Επιμελητηρίων με τις αρχές της διαφάνειας και ελέγχου μέσω της τήρησης των υφιστάμενων διατάξεων περί δημόσιου λογιστικού και δημόσιων προμηθειών.

• Θεσπίζεται ένα νέο συντονιστικό όργανο, το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο, ώστε οι αναπτυξιακές δράσεις των Επιμελητηρίων να βρίσκονται σε αρμονία με τον ευρύτερο περιφερειακό σχεδιασμό.

• Εισάγεται ο θεσμός των Κέντρων Υποστήριξης Επιχειρήσεων, προκειμένου η λογική της υπηρεσίας μίας στάσης να επεκταθεί σταδιακά σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής μιας επιχείρησης.

• Θεσπίζονται για πρώτη φορά διατάξεις σχετικά με την πειθαρχική ευθύνη των διοικήσεων των Επιμελητηρίων και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων

• Θεσμοθετείται η γνήσια απλή αναλογική στην εκλογή των Διοικητικών Συμβουλίων και καθιερώνεται για πρώτη φορά η αντιπροσωπευτικότητα στην εκλογή των Διοικητικών Επιτροπών.

• Παρέχονται αυξημένες θεσμικές δυνατότητες για την ανάπτυξη συνεργειών και οικονομιών κλίμακας, σε περιφερειακό επίπεδο.

• Δημιουργούνται προϋποθέσεις ενίσχυσης του προσωπικού τους, χωρίς επιβάρυνση ούτε του κρατικού προϋπολογισμού, ούτε του προϋπολογισμού των επιμελητηρίων.

• Αποσαφηνίζεται η έννοια του μέλους Επιμελητηρίου. Οι εταιρείες που εγγράφονται στο ΓΕΜΗ διατηρούν αυτοδίκαια την δυνατότητα συμμετοχής στα Επιμελητήρια.

• Εκσυγχρονίζεται το θεσμικό πλαίσιο για τα Διμερή Επιμελητήρια, προκειμένου να καταστούν ουσιαστικός παράγοντας εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας και αποτελεσματικότητας της διμερούς διπλωματίας.

Η συμμετοχή μας όμως στις νέες διοικήσεις των Επιμελητηρίων, είναι και η ευκαιρία να συμβάλλουμε σε μια νέα πορεία του Θεσμού προωθώντας:

• Την διεύρυνση και αναβάθμιση των υπηρεσιών τους προς τα μέλη.

• Την επεξεργασία και υποβολή προτάσεων στην πολιτεία για ένα ευνοϊκότερο περιβάλλον ανάπτυξης υγιούς επιχειρηματικότητας και στήριξης των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μικρομεσαίων.

• Την ανάληψη αναπτυξιακών πρωτοβουλιών που συμβάλλουν στη προώθηση της επιχειρηματικής καινοτομίας και στην ανασυγκρότηση της παραγωγής σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

• Τη λήψη υποστηρικτικών μέτρων για την αναβάθμιση της εταιρικής ευθύνης έναντι των εργαζομένων, της κοινωνίας και του περιβάλλοντος

• Τη δυναμική συμβολή στην οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας.

• Τα επιμελητήρια μπορούν και πρέπει να γίνουν σημαντική δύναμη υποστήριξης των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μικρομεσαίων, με:

• Την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου σε θέματα όπως η πληροφόρηση για τεχνολογικές αλλαγές, τάσεις αγοράς, εξωστρέφειας, αναπτυξιακών προοπτικών, ενσωμάτωσης των αρχών της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης .

• Τη προώθηση και υλοποίηση μέτρων υποστήριξης της ανασυγκρότησης της επιχειρηματικότητας (εξωδικαστικός συμβιβασμός, κατάρτιση ,ενίσχυση της πληροφόρησης και διευκόλυνση της πρόσβασης σε προγράμματα ΕΣΠΑ, ανάπτυξη συνεργειών ,πρωτοβουλίες για δημιουργία cluster κ.α).

• Την επεξεργασία και προώθηση προτάσεων για την ουσιαστική βελτίωση του πλαισίου φορολογικής και ασφαλιστικής πολιτικής που θα διευκολύνει την επιχειρηματικότητα. Παράλληλα, υπέρβαση των καθυστερήσεων στην επιστροφή ΦΠΑ, περαιτέρω χαλάρωση των capital-controls, καθιέρωση ακατάσχετου στον επαγγελματικό λογαριασμό, αύξηση της παροχής ρευστότητας, μείωση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων.

• Την προώθηση της παραγωγικής ανασυγκρότησης με άρση γραφειοκρατικών εμποδίων, αναδιαμόρφωση της σχέσης της δημόσιας διοίκησης με την επιχειρηματικότητα, καθιέρωση σταθερού φορολογικού πλαισίου, προώθηση ενός σχεδίου αναβάθμισης της παραγωγής διεθνώς εμπορεύσιμων αγαθών.

• Την υποστήριξη πολιτικών αύξησης της ενεργού ζήτησης και σύνδεσης της δημοσιονομικής προσαρμογής με την ανάπτυξη.

• Την συμβολή για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, του παραεμπορίου και της αδήλωτης επαγγελματικής δραστηριότητας.

Ποια η θέση της επιχείρησης στην ελληνική οικονομία; Ποια η «σχέση» της με την ελληνική πολιτεία;

Η ελληνική οικονομία όπως έχει διαμορφωθεί στο πέρασμα των χρόνων βασίζεται στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτές αποτελούν όπως πολύ συχνά λέγεται, σωστά κατά την άποψή μου, τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας.

Οι μεγάλες επενδύσεις όμως, ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων πιστεύω ότι θα είναι αυτές που θα βοηθήσουν την οικονομία να μπει γρήγορα σε τροχιά ανάπτυξης ώστε να μειωθεί η ανεργία, πάντα όμως με σεβασμό στις εργασιακές σχέσεις και τους περιβαλλοντολογικούς όρους όπως αρμόζει στην εταιρική ευθύνη των μεγάλων επιχειρήσεων.

Η σχέση της με την ελληνική πολιτεία θα πρέπει να είναι μια σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας κάτι που στα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρχε στο βαθμό που θα έπρεπε. Πιστεύω όμως ότι μετά από την κρίση που επήλθε μπορεί και πρέπει να αλλάξει.

Ποια τα προτερήματα και ποια τα ελαττώματα της Χαλκιδικής για το επιχειρείν;

Η τοπική οικονομία της Χαλκιδικής έχει αναπτύξει και τους τρεις τομείς της οικονομίας.

Τα αγροτικά προϊόντα που παράγονται όπως αυτά της ελιάς, το λαδιού, του μελιού αλλά και άλλων αγροτικών προϊόντων κατέχουν εξέχουσα θέση τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στις αγορές του εξωτερικού.

Το γεγονός αυτό σίγουρα μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για νέους ανθρώπους και όχι μόνο, ώστε να ασχοληθούν με τη παραγωγή αυτών των προϊόντων και την μεταποίηση τους δημιουργώντας έτσι θέσεις εργασίας.

Επίσης ο ίδιος ο τόπος μας με την φυσική ομορφιά του, τις καθαρές θάλασσες αλλά και εγγύτητα της στην Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιό της, αποτελεί ιδανικό μέρος για επενδύσεις στον τουρισμός ο οποίος αποτελεί την κινητήρια δύναμη τόσο της τοπικής οικονομίας όσο και της ελληνικής στο σύνολό της.

Σαν μειονέκτημα θα έλεγα ότι είναι η μορφολογία της Χαλκιδικής καθώς αυτή αποτελεί την κύρια αιτία του κακού οδικού δικτύου με αποτέλεσμα την δύσκολη προσέγγιση πολλών περιοχών της, κάτι το οποίο έχει συνέπειες σε πολλές δραστηριότητες της οικονομικής ζωής.

Για ποιο λόγο ο επιχειρηματικός κόσμος να στηρίξει το συνδυασμό σας;

Ο επιχειρηματικός κόσμος της Χαλκιδικής έχει σοβαρούς λόγους να στηρίξει τον συνδυασμό μας καθώς αποτελούμε εγγύηση για τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα, και την επίλυση των πραγματικών προβλημάτων των μελών του.

Όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες πλέον, αντιλαμβάνονται «ποιοι και πως», έφεραν τα Επιμελητήρια στην σημερινή τους απαξιωμένη κατάσταση.

Όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται και το «παιχνίδι» που ξαναπαίζεται στις πλάτες τους: αυτοί που διαχειρίστηκαν το Επιμελητήριο Χαλκιδικής τόσα χρόνια, σήμερα με τεχνάσματα και υποσχέσεις άλλαξαν μανδύα, αποποιήθηκαν τις ευθύνες τους και ζητούν πάλι την στήριξη του επιχειρηματικού κόσμου, για να συνεχίσουν τα ίδια.

Όμως είναι η ώρα να Παρέμβουμε για να αλλάξουμε όλα τα «κακώς κείμενα», να τολμήσουμε όσα ποτέ δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να εφαρμόσουν οι προηγούμενοι.

Η «Παρέμβαση», είναι προσπάθεια όλων μας, για όλους μας και για ένα Επιμελητήριο Χαλκιδικής που μας Αξίζει!

Τελευταία τροποποίηση στιςΔευτέρα, 27 Νοεμβρίου 2017 21:11
επιστροφή στην κορυφή
WATERCURE2