ΡΟΗ 24/7:

Αποδεκατισμένα τα ΕΛΤΑ στη Χαλκιδική

elta koutia

- Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων από τη Βουλευτή Κ. Ιγγλέζη


Το τεράστιο λειτουργικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ΕΛΤΑ στη Χαλκιδική φέρνει στο προσκήνιο η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Ιγγλέζη με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ζητώντας να μάθει αν το Υπουργείο θα προχωρήσει άμεσα στη στελέχωσή τους, ώστε να εξασφαλιστεί η κάλυψη των αναγκών της περιοχής και αν θα σταματήσει η συρρίκνωση και η περαιτέρω υποβάθμιση των καταστημάτων στο νομό.
Όπως σημειώνει η κ. Ιγγλέζη στην ερώτηση, σήμερα στη Χαλκιδική λειτουργούν 14 από τα 17 καταστήματα ΕΛΤΑ που λειτουργούσαν παλαιότερα, ενώ από τους 81 εργαζόμενους που εξυπηρετούσαν έχουν απομείνει μόνο 41 (λόγω συνταξιοδότησης). Τα καταστήματα Τρίγλιας, Ορμύλιας και Μ. Παναγίας εξυπηρετούνται από τα καταστήματα Νέων Μουδανιών, Νικήτης και Αρναίας αντίστοιχα, γεγονός που καθιστά την εξυπηρέτηση των κατοίκων όλων των προαναφερθέντων περιοχών τρομακτικά δύσκολη. Ακόμη αναφέρει ότι στο κατάστημα Πολύγυρου, πρωτεύουσα του νομού, όπου καθημερινά συρρέουν δεκάδες πολίτες από ολόκληρη τη Χαλκιδική για διάφορα θέματα τους σχετικά με δημόσιες υπηρεσίες, υπάρχει σήμερα μόνο ένας υπάλληλος και σύμφωνα με εκτιμήσεις θα υπάρξει πρόβλημα εξυπηρέτησης καταβολής συντάξεων από τον επόμενο κιόλας μήνα, ενώ στην Αρναία όπου από 5 υπαλλήλους που απασχολούνταν το 2009 τώρα καλείται να εξυπηρετήσει το κοινό μόνο ένας.
«Συμπέρασμα, με 50% μειωμένο προσωπικό και με στατιστικά 2 άτομα ανά γραφείο τα ΕΛΤΑ Χαλκιδικής έχουν αφεθεί αποκλειστικά στην τύχη τους», τονίζει η κ. Ιγγλέζη, υπογραμμίζοντας ότι «η διοίκηση εσκεμμένα δε προέβλεψε το απαραίτητο κονδύλι στον προϋπολογισμό του 2014 για πρόσληψη εποχικού προσωπικού γνωρίζοντας τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ούτε στο πενταετές Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο 2013-2017 που σχεδίασε προβλέπεται πρόσληψη προσωπικού. Αντίθετα προβλέπεται η περαιτέρω μείωση του μόνιμου προσωπικού και η κατάργηση του θεσμού πρόσληψης εποχικών υπαλλήλων. Ακόμη η κυβέρνηση εθελοτυφλώντας μπροστά στο τεράστιο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί αρνείται να δρομολογήσει τις διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ».
Παράλληλα η κ. Ιγγλέζη επισημαίνει ότι το τελειωτικό χτύπημα στα ΕΛΤΑ δίνεται με τον οικονομικό τους στραγγαλισμό, αφενός με τη μη καταβολή των οφειλομένων ποσών από το κράτος προς τον οργανισμό και αφετέρου τη μη καταβολή της αποζημίωση των καθολικών υπηρεσιών όπως ο νόμος προβλέπει, ενώ έχει παγώσει η υλοποίηση των εγκεκριμένων προγραμμάτων μέσω ΕΣΠΑ τα οποία θα εκσυγχρόνιζαν τον οργανισμό.
«Και ενώ δεν υπάρχουν οικονομικά κονδύλια για τη στήριξη των ΕΛΤΑ σύμφωνα με τη διοίκηση, στις 7 Αυγούστου προκηρύσσονται 3 ανοικτοί διαγωνισμοί, συνολικού προϋπολογισμού 1.427.200 ευρώ για την επιλογή αναδόχων εργολάβων, οι οποίοι θα φέρουν στα ΕΛΤΑ δικό τους προσωπικό προκειμένου αυτό να εκτελεί έργο διαλογής, διανομής και θυρίδας συναλλαγής.
Παράλληλα, με απόφαση του συμβουλίου διεύθυνσης ανέθεσε ύστερα από διαπραγμάτευση σε εργολάβο με τον οποίο συνεργαζόταν μέχρι σήμερα, το έργο ''υποστήριξης και επέκτασης Track&Trace'' σε μονάδες διανομής, κέντρα διαλογής και ταχυδρομικά καταστήματα συνολικού προϋπολογισμού 474.751.000 ευρώ.
Ως αποτέλεσμα, με τη διαδικασία ενός σύγχρονου σκλαβοπάζαρου ενοικιάζονται εργαζόμενοι μέσω εργολάβων.
Βασικό κριτήριο πρόσληψης η ηλικία κάτω των 25 ετών, με τον εξευτελιστικό για κάθε εργασιακό καθεστώς, μισθό των 370 ευρώ! Ήδη στα ΕΛΤΑ Πολυγύρου έχει προσληφθεί ένας υπάλληλος με το προαναφερθέν εργασιακό καθεστώς», υπογραμμίζει η κ. Ιγγλέζει στην ερώτησή της.

 

επιστροφή στην κορυφή