sonia banner

ΡΟΗ 24/7:

Η μελισσοκομία έλκει «σμήνη» τουριστών στην Ανατολική Χαλκιδική

melissokomos kupseli meg

Περιζήτητος ο «υγρός χρυσός»

Προ του Άθω περιοχή ή αλλιώς Ανατολική Χαλκιδική. Μια περιοχή όπου τα τελευταία οχτώ χρόνια συντελείται ένα μικρό θαύμα στον τομέα του τουρισμού με τις τοπικές δυνάμεις να διαμορφώνουν ένα πολύμορφο τουριστικό προϊόν που έχει να προσφέρει σχεδόν όλα όσα αφορούν τον παραδοσιακό αλλά και τον αποκαλούμενο εναλλακτικό τουρισμό. Ένας τόπος τον οποίο «υπογράφουν» τρία καταπράσινα βουνά: Άθως, Χολομώντας και Αριστοτελικό Όρος τα οποία και βάζουν «πλάτη» σε 300 χλμ ακτογραμμής.

Πρωταγωνιστές σε αυτή την προσπάθεια δεκάδες τοπικοί φορείς και επαγγελματίες που υπό την ομπρέλα του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού κατάφεραν να κάνουν γνωστό τον τόπο τους και τα προϊόντα τους στα πέρατα του κόσμου και να αποτελεί η περιοχή τους σήμερα έναν κορυφαίο και ολοκληρωμένο γαστρονομικό προορισμό διακοπών.

Κομμάτι αυτού του τεράστιου παζλ που αποτυπώνει την τουριστική δυναμική της προ του Άθω περιοχής αποτελεί η μελισσοκομία. Μια δραστηριότητα που φαντάζει ασύνδετη ή και ασύμβατη με τον τουρισμό (σ.σ.βλέπετε σε κάποιες περιοχές υπάρχει έντονη κόντρα επαγγελματιών και παραθεριστών με τους μελισσοκόμους και τα μελίσσια τους), εντούτοις εξελίσσεται σε σημαντικό πυλώνα ενίσχυσης του διαρκώς αναπτυσσόμενου περιπατητικού τουρισμού στην περιοχή.

Κάποιοι λοιπόν είχαν την ιδέα πριν λίγα χρόνια να εντάξουν την μελισσοκομία σε αυτό το κομμάτι του εναλλακτικού τουρισμού, για να περιλαμβάνεται αυτή σήμερα στα περισσότερα τουριστικά πακέτα που διαμορφώνουν touroperators και ξενοδοχεία της περιοχής.

Κυψέλες σε... ξενοδοχεία

«Η προσπάθεια ξεκίνησε το 2015» λέει μιλώντας στο περιοδικό «ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ» η Διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού, Μαρία Πάππα, κάνοντας γνωστό πως «αυτό έγινε στο πλαίσιο σύνδεση του τουριστικού προγράμματος "Ο Αριστοτελικός Περίπατος", με άλλα τουριστικά project. Ένα από αυτά ήταν η μελισσοκομία ως μέρος τοπικών ανθρώπινων δραστηριοτήτων, αφού οι περιπατητές συναντούν μελισσοκόμους στο βουνό, την ώρα που οι τελευταίοι συλλέγουν το μέλι από τις κυψέλες. Από τις αντιδράσεις τους καταλάβαμε ότι η δραστηριότητα αυτή τους κεντρίζει το ενδιαφέρον».

Η ιδέα υλοποιήθηκε και όπως φαίνεται αγαπήθηκε πολύ. Η επαφή με την μελισσοκομία, αναλόγως των καιρικών συνθηκών κάθε εποχής, γίνεται με δύο τρόπους, όπως εξηγεί η κ. Πάππα: «Είτε με επισκέψεις των περιπατητών/τουριστών στους χώρους των μελισσοκόμων, την ώρα της δουλειάς τους, είτε με μαθήματα μελισσοκομίας σε... ξενοδοχειακούς χώρους».

Όχι μην πανικοβάλλεστε! Στα ξενοδοχεία μεταφέρονται μόνο κάποιες κυψέλες και τα εργαλεία του μελισσουργού και όχι τα... σμήνη των μελισσών.

Στην υλοποίηση του projeck συμμετέχουν σήμερα πέντε τοπικές ξενοδοχειακές μονάδες και πολλοί μελισσοκόμοι. Οι περισσότεροι από την περιοχή της Αρναίας και την περιοχή Στρατωνίου - Ολυμπιάδας.

Περιζήτητος ο «υγρός χρυσός»

Σχετικά με την ταυτότητα των τουριστών που προσελκύει ο περιπατητικός τουρισμός και η... προσκολλημένη σε αυτόν μελισσουργία η κ. Πάππα λέει πως οι περισσότεροι προέρχονται Βρετανία, Σουηδία και Γερμανία. Τονίζει δε πως το project έχει ως αποτέλεσμα την εκτόξευση των πωλήσεων του τοπικού μελιού. Εξάλλου για όσους δεν το γνωρίζουν, το τοπικό μέλι βραβεύεται κάθε χρόνο. Πολύ δε περισσότερο το "Μέλι Αρναίας" που αποτελεί τοπικό brand και κάνει την Αρναία γνωστή σε κάθε γωνιά του κόσμου.

Στο μεταξύ λόγω της φήμης και της δυναμικής του, ο «υγρός χρυσός» της Ανατολικής Χαλκιδικής έχει την τιμητική του και στις εκδηλώσεις που οργανώνονται κάθε καλοκαίρι στην περιοχή, στο πλαίσιο του γαστρονομικού φεστιβάλ «KOUZINA». Η πιο πρόσφατη, λέει η κ. Πάππα, ήταν αυτή που διοργανώθηκε τον Μάιο, στην κεντρική πλατεία της Αρναίας με τίτλο "η γιορτή του μελιού, του ψωμιού και του ζυμαριού". Ντόπιες νοικοκυρές έδειξαν τη χρήση του μελιού στα τοπικά ζυμαρένια τους γλυκά, ενώ κρητικές κυρίες προετοίμασαν ζύμες και ψωμιά τα οποία συνδυάσθηκαν με μέλι Αρναίας!

Έρχεται τσίπουρο από... κηρύθρα

«Ποιος είναι ο επόμενος στόχος;» ρωτήσαμε την κ. Πάππα, στο κλείσιμο της συζήτησή μας για να μας αποκαλύψει πως «είναι η προώθηση ενός Π.Ο.Π προϊόντος, της "Μουντοβίνας"».

-Τι είναι η «Μουντοβίνα;

-Είναι τσίπουρο φτιαγμένο από... κηρύθρα.

 

ΑΠΕ ΜΠΕ

επιστροφή στην κορυφή

hotel-sonia.gr