Προειδοποίηση
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 652
ΡΟΗ 24/7:

Απλήρωτοι και ανασφάλιστοι οι εκπαιδευτές των Δημοσίων ΙΕΚ

AYGENAKHS BOYLH BHMA

Ερώτηση Λ. Αυγενάκη στους υπουργούς Παιδείας και Εργασίας

Την οριακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι εκπαιδευτές των δημόσιων ΙΕΚ, καθώς παρά τη λήξη του ακαδημαϊκού έτους παραμένουν απλήρωτοι και ανασφάλιστοι, αναδεικνύει με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τους Υπουργούς Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης Έφη Αχτσιόγλου ο Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ – Βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης.

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Ο ακήρυκτος πόλεμος της Κυβέρνησης κατά της δημόσιας Παιδείας καλά κρατεί με θύματα εκπαιδευτικούς, μαθητές και σπουδαστές. Στο πλαίσιο της επιχείρησης πλήρους υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, η Κυβέρνηση πέρα από τις τραγικές ελλείψεις και την μνημειώδη αδιαφορία έχει επιβάλει ένα ιδιότυπο εμπάργκο που πλήττει πολλαπλώς τους εκπαιδευτές των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ).

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με καταγγελίες του Σωματείου Εκπαιδευτών Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΔΙΕΚ), οι εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ της χώρας βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς δεν τους έχουν καταβληθεί ακόμα τα δεδουλευμένα της χρονιάς. Ενώ, λοιπόν, το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 έχει λήξει δεν τους έχει επιστραφεί υπογεγραμμένη η εξαμηνιαία σύμβαση του 1ου εξαμήνου 2017 – του χειμερινού εξαμήνου του προσφάτως λήξαντος ακαδημαϊκού έτους – που είχαν υπογράψει, ενώ δεν τους έχει δοθεί καν προς υπογραφή η σύμβαση του 2ου εξαμήνου, δηλαδή του εαρινού εξαμήνου 2018. Είναι, μάλιστα, αξιοσημείωτο πως η σύμβαση του 1ου εξαμήνου δόθηκε στους εκπαιδευτές προς υπογραφή, μόλις στα τέλη Ιουνίου και μετά τις πιέσεις που άσκησαν οι εκπαιδευτές.

Οι επιπτώσεις από τη μη υπογραφή των συμβάσεων είναι πολλαπλές και οδηγούν σε απόγνωση τους εκπαιδευτές και τις οικογένειές τους. Δεν είναι μόνο η οικονομική ασφυξία, καθώς για πολλούς από αυτούς τα οφειλόμενα ποσά αποτελούν τη μοναδική πηγή εισοδήματός τους. Επιπλέον, οι εκπαιδευτές -δεδομένης της κατάστασης- στερούνται τη δυνατότητα εγγραφής στο Ταμείο Ανεργίας χάνοντας το σχετικό επίδομα, και επιπρόσθετα η μη καταχώριση των ενσήμων τους στο ΙΚΑ τους καθιστά ανασφάλιστους, με αποτέλεσμα να στερούνται υγειονομικής περίθαλψης.

Η ταλαιπωρία των εκπαιδευτών δε σταματά στο γεγονός πως παραμένουν απλήρωτοι, ανασφάλιστοι και χάνουν το επίδομα ανεργίας που δικαιούνται, αλλά επηρεάζει ακόμη και τον οικογενειακό τους προγραμματισμό, καθώς δεν μπορούν ούτε τα παιδιά τους να εγγράψουν σε βρεφονηπιακούς σταθμούς. Σημαντικό ζήτημα, επίσης, αποτελεί το γεγονός, πως οι μη πιστοποιημένοι εκπαιδευτές, υπέγραψαν συμβάσεις (1ου εξαμήνου), δίχως καν να γνωρίζουν το ποσό της αμοιβής που δικαιούνται για το διδακτικό τους έργο, αφού δεν έχει ορισθεί το μισθολογικό κλιμάκιο στο οποίο υπάγεται καθένας/καθεμία εξ αυτών.

Απότοκο της τακτικής εξουθένωσης που εφαρμόζει η Κυβέρνηση απέναντι στους εκπαιδευτές υπήρξε η απέλπιδα απόφασή τους να μην παραδώσουν τις βαθμολογίες των εξετάσεων στους σπουδαστές. Απόφαση η οποία υποστηρίχθηκε και από τους ίδιους τους σπουδαστές, με τον Σύλλογο Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ (ΣΥΣΔΙΕΚ) να εκδίδει σχετική ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία ζητά από το Υπουργείο Παιδείας και τον αρμόδιο φορέα για τη λειτουργία των ΔΙΕΚ -το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ)-, να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να υπογραφούν οι συμβάσεις, να αποδοθούν τα ένσημα-ασφαλιστικές εισφορές και να καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα των εκπαιδευτών, αντιλαμβανόμενοι την οριακή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ».

Τέλος, ο κ. Αυγενάκης ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς:

«1. Τι προτίθεστε να κάνετε άμεσα για την υπογραφή των συμβάσεων και την ασφάλιση των εκπαιδευτών των ΔΙΕΚ;

2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων των εκπαιδευτών των ΔΙΕΚ;

3. Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την οριστική διευθέτηση του ζητήματος και την αποφυγή επανάληψης του φαινομένου το επόμενο ακαδημαϊκό έτος;».

επιστροφή στην κορυφή