sonia banner

ΡΟΗ 24/7:

Διεθνές Συνέδριο Philoxenia: Μεγάλες οι προοπτικές του «Τουρισμού 55+»

sunPHILOXENIA 3

Σε πλήρη εξέλιξη Philoxenia-Hotelia

Οι σημαντικές προοπτικές του «Τουρισμού 55+», του λεγόμενου «Ασημένιου Τουρισμού» που αφορά τους τουρίστες άνω των 55 ετών και μπορεί να γίνει καταλύτης για την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας, παρουσιάστηκαν στην πρώτη συνεδρία του Διεθνούς Συνεδρίου της Philoxenia, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη στο Συνεδριακό Κέντρο «Νικόλαος Γερμανός», υπό την συνδιοργάνωση της ΔΕΘ-Helexpo και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ).

Ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης χαρακτήρισε την 55+ τουριστική αγορά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, σημειώνοντας πως η χώρα μας πρέπει να τοποθετηθεί εγκαίρως σε αυτή, για να μην χάσει μια ευκαιρία που θα μπορούσε να οδηγήσει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Στον χαιρετισμό του ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Γιώργος Τζιάλλας, τόνισε πως στην Ελλάδα είναι ευνοϊκές οι συνθήκες για την ανάπτυξη του «ασημένιου τουρισμού», ο οποίος συνάδει και με την στρατηγική του υπουργείου για τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο.

Στην υπεραξία που μπορούν να δώσουν στον τουρισμό οι 55+ τουρίστες αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος, τονίζοντας πως οι άνθρωποι αυτών των ηλικιών ταξιδεύουν στα άκρα της σεζόν. Ο ίδιος πάντως υπογράμμισε πως ο ανταγωνισμός στο κομμάτι αυτό είναι μεγάλος από την Ισπανία και την Πορτογαλία και θα χρειαστεί πολλή δουλειά για να προσελκύσει η χώρα μας αυτή την σημαντική αγορά.

Ένα target group στο οποίο πρέπει να στοχεύσουμε, αν θέλουμε ζήτηση στην αρχή και το τέλος της περιόδου, είναι οι τουρίστες άνω των 55 ετών, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tourism Generis, Γιώργο Δρακόπουλο. Ο κ. Δρακόπουλος τόνισε πάντως πως, αν και υπάρχει ανάγκη επέκτασης της τουριστικής περιόδου, αυτή δεν πρέπει να γίνεται με κάθε τίμημα, αφού οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να βγάζουν τα έξοδά τους και να συντηρούν ένα καλό επίπεδο απασχόλησης.

Στις τρεις κατηγορίες του «Ασημένιου Τουρισμού», των 55-65 ετών, των 65-70 και των 70-85, αναφέρθηκε η γεροντολόγος, σύμβουλος «ασημένιου τουρισμού», Στέλλα Τσαρτσαρά. Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τουρίστες που είναι ακόμα εργαζόμενοι με καλή υγεία και χρειάζονται χαλάρωση και ξεκούραση. Στο κομμάτι αυτό η χώρα μας έχει αναπτύξει προϊόντα, τα οποία όμως δεν διαφοροποιούνται ουσιαστικά από τις άλλες ηλικιακές ομάδες. Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει τους συνταξιούχους, των οποίων η υγεία έχει αρχίσει να κάμπτεται και οι οποίοι θέλουν νέες εμπειρίες και τουρισμό ευζωίας. Στο κομμάτι αυτό η Ελλάδα δεν έχει πετυχημένα προϊόντα. Στη δε τρίτη κατηγορία ανήκουν οι γηριατρικοί τουρίστες, με προβλήματα υγείας, οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες για υποστήριξη και ειδικά πακέτα. Για την κατηγορία αυτή, σύμφωνα με την κ. Τσαρτσαρά, δεν υπάρχει πρόβλεψη ούτε καν στην Ευρώπη. «Ο ασημένιος τουρισμός δεν είναι τουρισμός τρίτης ηλικίας, δεν είναι αντιγηραντικός τουρισμός, ούτε τουρισμός προσβασιμότητας» σημείωσε.

Το καλό κλίμα, η μεσογειακή διατροφή, το φυσικό περιβάλλον, οι ιαματικές πηγές, η θάλασσα και το χαμηλό κόστος είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας στην προσπάθεια προσέλκυσης των 55+ τουριστών, όπως ανέφερε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Aldemar Resorts, Αλέξανδρος Αγγελόπουλος.

Οι «ασημένιοι τουρίστες» είναι έμπειροι ταξιδιώτες, με ελεύθερο χρόνο και ευελιξία, θεωρούν το ταξίδι μέρος του life style τους, έχουν περισσότερες αποταμιεύσεις, ζητούν υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες, ενδεχομένως να έχουν θέματα υγείας, δεν ενδιαφέρονται για συγκινήσεις, ενώ αναζητούν ασφάλεια. Τα χαρακτηριστικά αυτά των 55+ τουριστών παρουσίασε η σύμβουλος ανάπτυξης προορισμών, Sabine Switalla, προσθέτοντας πως οι ταξιδιώτες αυτοί θέλουν επίσης λειτουργικά καταλύματα και ιατρική φροντίδα στο ξενοδοχείο.

Τέλος, ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ, ιδρυτής και επιστημονικός υπεύθυνος του Οικοσυστήματος LLM Care και του Ζωντανού Εργαστηρίου ThessAHALL, Παναγιώτης Μπαμίδης, κατέθεσε από το βήμα του συνεδρίου πρόταση αξιοποίησης του συστήματος σωματικής και νοητικής υγείας LLM Care στον τουρισμό των 55+ στην Ελλάδα. Το LLM Care είναι μια καινοτομική υπηρεσία κοινωνικής φροντίδας που βασίζεται σε σύγχρονες τεχνολογίες και συνδυάζει τις ασκήσεις του νου και του σώματος.
Την πρώτη συνεδρία συντόνισε ο δημοσιογράφος, Μιχάλης Κεφαλογιάννης.

Το συνέδριο πραγματοποιείται με την υποστήριξη της European Federation of Tourist Guide Associations (FEG) και του European Network for Accessible Tourism (ΕΝΑΤ).

Χορηγός Φιλοξενίας του συνεδρίου είναι η FRAPORT GREECE, Χορηγός Αερομεταφορών η ΕLLINAIR, Χορηγός των Coffee Break η CATERING SAMIOTAKIS, Χορηγός Μετακινήσεων η Taxi Mercedes Club και Mέγας Χορηγός Επικοινωνίας το ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ 104,9 FM.

KOSMOS PHILOXENIA

Πλήθος εκδηλώσεων σε Philoxenia και Hotelia

Εν τω μεταξύ, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εκθέσεις Philoxenia και Hotelia, που σήμερα και αύριο θα είναι ανοιχτές και για το κοινό. Αναλυτικά, συνεχίζονται με επιτυχία τα προγραμματισμένα «ραντεβού» των hosted buyers με τους εκθέτες, τα οποία ξεπερνούν τα 4.000, ενώ «τρέχει» πλήθος δράσεων και στις δύο διοργανώσεις. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι θεματικές ενότητες της Hotelia «All About Cafe» (The Workshops και The CupTasting Spot) και «All About Gastronomy». Μάλιστα, σε εξέλιξη είναι ο Latte Art Throwdown Competition, όπου καταξιωμένοι barrista κάνουν επίδειξη δεξιοτεχνίας.

Η Philoxenia και η Hotelia έχουν συγκεντρώσει 615 εκθέτες (415 η Philoxenia και 200 η Hotelia) από 22 χώρες, έχουν να επιδείξουν επισκέπτες από 47 χώρες - αριθμό ρεκόρ - και ένα ευρύ πρόγραμμα ξένων προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών, με 200 περίπου συμμετοχές.

ALL ABOUT CAFE

επιστροφή στην κορυφή

hotel-sonia.gr