Προειδοποίηση
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 652

xrysopoulos 2020n

ΡΟΗ 24/7:

Παρεμβάσεις-οξυγόνο για τα αστικά κέντρα (ΦΩΤΟ)

IMG 20190228 123104

Παρουσίαση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Λάρισας σε δημοσιογράφους

Την πρώτη πόλη στην ελληνική επικράτεια όπου υλοποιείται Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) αποτελεί η Λάρισα, μία προσπάθεια που πρωτοξεκίνησε το 2014, πήρε σάρκα και οστά εντός του 2018 και αυτό το διάστημα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Με αφορμή τη "12η Agrothessaly", ομάδα δημοσιογράφων από την Κεντρική Μακεδονία έλαβε μέρος σε αποστολή που πραγματοποίησε η ΔΕΘ-Helexpo την ημέρα των εγκαινίων της συγκεκριμένης έκθεσης. Στο πλαίσιο της αποστολής, όπου συμμετείχε και το halkidikifocus.gr, διοργανώθηκε ενημερωτική δράση στο Δημαρχείο Λαρισαίων, όπου παρουσιάστηκε αναλυτικά το ΣΒΑΚ, από τον Αναπληρωτή Δήμαρχο και Αντιδήμαρχο Τεχνικών έργων, Υποδομών και Πολιτικής Προστασίας Γιώργο Σούλτη καθώς και τον Αντιδήμαρχο Πολεοδομίας και Αστικής Ανάπτυξης Δημήτρη Μαβίδη.

IMG 20190228 123724

«Οι πολιτικές και τα μέτρα που καθορίζονται σε ένα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας καλύπτουν όλους τους τρόπους και τις μορφές των μεταφορών σε μια αστική περιοχή, συμπεριλαμβανομένων των δημόσιων ή ιδιωτικών μεταφορών, των επιβατικών ή εμπορευματικών μεταφορών, των μεταφορών με μηχανοκίνητα ή μη μηχανοκίνητα μέσα, την κίνηση και τη στάθμευση», υπογράμμισε ο κ. Μαβίδης.

«Ο βασικός στόχος του "Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας" είναι η Λάρισα να γίνει προοδευτικά μια πόλη με λιγότερα αυτοκίνητα και μικρότερες ταχύτητες», πρόσθεσε.

Άλλοι στόχοι του Σχεδίου είναι:

• Να διασφαλίσει ότι το σύστημα μεταφορών είναι προσιτό σε όλους.

• Βελτιώσει την ελκυστικότητα και την ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος.

• Βελτιώσει την ασφάλεια των χρηστών του.

• Προάγει μετακινήσεις με ανθρώπινη ενέργεια.

• Μειώσει τον θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση, τις εκπομπές των αερίων και του θερμοκηπίου και την κατανάλωση ενέργειας.

• Βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και τη σχέση κόστους – αποτελεσματικότητας της μεταφοράς προσώπων και αγαθών.

Όπως ανέλυσε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Λαρισαίων, οι βασικές αρχές για την κυκλοφοριακή οργάνωση του κέντρου της θεσσαλικής πρωτεύουσας είναι:

Η δημιουργία ενός βασικού συλλεκτηρίου οδικού δικτύου, το οποίο οι οδηγοί των οχημάτων θα έχουν στη διάθεσή τους για να κινηθούν (και να σταθμεύσουν σε καθορισμένους χώρους), χωρίς καθυστερήσεις και με ασφάλεια, με απλοποίηση, όπου αυτό είναι εφικτό, των κινήσεων στους σημαντικούς κόμβους.

Η μετατροπή όλων των τοπικής σημασίας οδών (περιοχές κατοικίας), σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, μονής κατεύθυνσης, με συχνές εναλλαγές στη φορά κατεύθυνσης, έτσι ώστε να αποτρέπονται οι διαμπερείς κινήσεις μέσω αυτών. Το δίκτυο οδών ήπιας κυκλοφορίας, θα εξυπηρετεί μόνο την πρόσβαση στις παρόδιες ιδιοκτησίες με χαμηλές ταχύτητες (20χλμ/ώρα) και ταυτόχρονα θα κάνει αρμονική τη συνύπαρξη πεζών, ποδηλατών και αυτοκινήτων.

Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου ροής πεζών (μέσω πεζοδρόμων, οδών ήπιας κυκλοφορίας και διευρυμένων πεζοδρομίων)

Ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου με τη δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου κίνησης στο κέντρο της πόλης (ποδηλατόδρομοι, οριοθετημένοι διάδρομοι κίνησης στους πεζόδρομους, οδοί ήπιας κυκλοφορίας)

Προώθηση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

SBEKLAR1

Το ΣΒΕΚ περιλαμβάνει μια σειρά παρεμβάσεων για τη διαχείριση της στάθμευσης και ειδικότερα προβλέπεται μεταξύ άλλων:

Η θέσπιση περίπου 5.000 θέσεων αποκλειστικής στάθμευσης κατοίκων

Η δημιουργία 700 περίπου θέσεων βραχυχρόνιας στάθμευσης επισκεπτών, με πληρωμή τέλους στάθμευσης, και επιτρεπόμενη χρονική διάρκεια έως τρεις ώρες.

Η δημιουργία 900 περίπου θέσεων μακροχρόνιας στάθμευσης (έως 24 ώρες) επισκεπτών και εργαζομένων, με χαμηλή τιμολόγηση.

Η δημιουργία χώρων στάθμευσης εκτός οδού στην περίμετρο της κεντρικής περιοχής, όπου οι επισκέπτες θα σταθμεύουν τα οχήματα τους και θα συνεχίζουν τη μετακίνησή τους είτε πεζοί, είτε με ποδήλατο (πρόβλεψη χώρων ενοικίασης ποδηλάτων), είτε με μετεπιβίβαση σε δημόσια συγκοινωνία.

Η πλήρης εξάλειψη της παράνομης στάθμευσης με συστηματική και αυστηρή αστυνόμευση.

DSC 0233 c

Τέλος, δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων μήκους 50 περίπου χλμ, το οποίο έρχεται να προστεθεί στους ήδη υφιστάμενους, μήκους 10 περίπου χλμ. Το δίκτυο αυτό δίνει τη δυνατότητα να κατευθυνθεί ο ποδηλάτης με ασφάλεια από τις συνοικίες τόσο προς το κέντρο της πόλης όσο και προς τις υπόλοιπες συνοικίες.

Στο κέντρο της πόλης οι ποδηλάτες θα έχουν επιπρόσθετα τη δυνατότητα να κινούνται στο εκτεταμένο δίκτυο πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας, όπως αυτό προτείνεται να διαμορφωθεί σε βάθος χρόνου δεκαετίας.

Η υλοποίηση του έργου έχει χρονικό ορίζοντα που ξεπερνά τη δεκαετία και συνολικό προϋπολογισμό περίπου 70 εκατ. ευρώ ενώ με τα συμπληρωματικά έργα, όπως το «έξυπνο» σύστημα κυκλοφορίας (ITS), θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ.

Τόσο ο κ. Μαβίδης όσο και ο κ. ο Σούλτης τόνισαν πως η Δημοτική Αρχή Λαρισαίων έχει μεριμνήσει για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης του Σχεδίου, τόσο από ιδίους πόρους όσο και από το ΕΣΠΑ.

Ταυτόχρονα υπογράμμισαν τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις των απαιτούμενων εγκρίσεων ώστε να προχωρήσει απρόσκοπτα το έργο.

IMG 20190228 122741

Πεποίθηση του κεντρικού Δήμου της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας αποτελεί ότι πρόκειται για ένα σχέδιο που αλλάζει περιβαλλοντικά την πόλη και δημιουργεί συνθήκες γειτονίας σε κεντρικούς δρόμους.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου ακολούθησε ξενάγηση στα σημεία όπου έχουν εκτελεστεί εργασίες στο πλαίσιου του ΣΒΑΚ.

IMG 20190228 135113

IMG 20190228 135058

Τελευταία τροποποίηση στιςΣάββατο, 02 Μαρτίου 2019 09:33
επιστροφή στην κορυφή