ΡΟΗ 24/7:

"Και αρχαία και Μετρό" στη Θεσσαλονίκη (ΦΩΤΟ)

213058606 4425376304180126 2983870625355069867 n

Στο σταθμό Βενιζέλου Κ. Καραμανλής και Λ. Μενδώνη

Τη διαβεβαίωση ότι «το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα τελειώσει» και ότι η κυβέρνηση θα κάνει «τα αδύνατα δυνατά», προκειμένου να κερδηθεί «ο χρόνος που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές και οι αντιπαραθέσεις» έδωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, κατά την επίσκεψή του μαζί με την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, όπου έχουν βρεθεί σημαντικές αρχαιότητες.

Όπως είπε, η επίσκεψη αυτή συμβολίζει και σηματοδοτεί την εκκίνηση των διαδικασιών για την επανεκκίνηση των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόσθεσε πως η Θεσσαλονίκη βρισκόταν όλα αυτά τα χρόνια σε ιδιότυπη απομόνωση, καθώς πολύ σημαντικά έργα στην πόλη δεν προχωρούσαν, αλλά τώρα έχει δρομολογηθεί πλέον μια τεράστια αλλαγή, με την προώθηση του fly over, την αναβάθμιση στο αεροδρόμιο, τη σύνδεση της ΠΑΘΕ με την 6η προβλήτα του λιμανιού και τον διπλασιασμό του στόλου του ΟΑΣΘ μέσα σε 24 μήνες.

Το πιο εμβληματικό έργο όμως, πρόσθεσε, είναι αυτό του Μετρό Θεσσαλονίκης, που έχει μπει σε τρεις προγραμματικές περιόδους κι έχει υποβάλλει τους Θεσσαλονικείς «σε απίστευτη ταλαιπωρία».

«Θεωρώ πως η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (για τις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου) είναι μια προσωπική δικαίωση της κυρίας Μενδώνη. Στη Θεσσαλονίκη υπάρχει μια μεγάλη δυσπιστία για το αν το έργο του Μετρό θα ολοκληρωθεί. Δεν μου αρέσουν τα μεγάλα λόγια, αλλά τα έργα, και θέλω να κοιτάξω τους Θεσσαλονικείς στα μάτια και να τους πω ότι το έργο θα τελειώσει και θα γίνει», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως η Θεσσαλονίκη μπαίνει πλέον στην πρώτη γραμμή και σε λίγα χρόνια δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό που βλέπουμε σήμερα.

212488402 4425376237513466 2451682585071192320 n

Από την πλευρά της, η κ. Μενδώνη επισήμανε ότι η επίσκεψη των δύο υπουργών στο εργοτάξιο σηματοδοτεί την επανέναρξη του έργου. «Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αττικό Μετρό, μετά την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, μπορούν να ξεκινήσουν τις εργασίες που έχουν διακοπεί για πολύ σημαντικό χρόνο στον σταθμό Βενιζέλου. Οι αρχαιότητες του σταθμού ήταν και είναι προφανώς σημαντικές. Κανείς δεν αμφισβήτησε τη σημαντικότητά τους. Όπως ποτέ κανείς δεν αμφισβήτησε το πόσο σημαντικές ήταν οι αρχαιότητες στην Αγίας Σοφίας, οι οποίες αποσπάστηκαν προκειμένου να επανατοποθετηθούν. Αυτό το οποίο το ΚΑΣ επέτρεψε με τη γνωμοδότησή του ήταν η προσωρινή απόσπαση και η επανατοποθέτηση του 92% των αρχαιοτήτων στην ίδια θέση που τα βλέπουμε σήμερα», σημείωσε.

Με την επανατοποθέτηση, πρόσθεσε, στον σταθμό Βενιζέλου δημιουργείται ένας μουσειακός αρχαιολογικός χώρος. Είναι η στιγμή που θα επιτρέψει στη Θεσσαλονίκη την επιβεβαίωση του συνθήματος: «και αρχαία και μετρό». Ο μητροπολιτικός σιδηρόδρομος, συμπλήρωσε, θα έχει εκτελεστεί και θα μπορεί να λειτουργεί και να εξυπηρετεί τους χιλιάδες Θεσσαλονικείς που εδώ και χρόνια υπόκεινται τη βάσανο ενός εργοταξίου στην καρδιά της πόλης, συγχρόνως όμως θα αποδώσει έναν μοναδικής αισθητικής σταθμό που μπορεί πραγματικά να αποτελέσει σχολή όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα αλλά για τα διεθνή δεδομένα.

Πρόσθεσε ότι οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας το 2016 και το 2021 δικαιώνουν τις επιλογές του υπουργείου Πολιτισμού και του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ). «Ειδικά στην τελευταία απόφαση είναι απολύτως σαφώς διατυπωμένο και ξεκάθαρο ότι το υπουργείο Πολιτισμού, οι υπηρεσίες του και το ΚΑΣ ακολούθησαν κατά γράμμα το άρθρο 24 του Συντάγματος για την προστασία των αρχαιοτήτων, την αρχαιολογική νομοθεσία (νόμος 3028/2002) και το σύνολο των διεθνών συμβάσεων της Γρανάδας, της Βαλέτα και της UNESCO.

Τη διαβεβαίωση ότι «όταν η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων ολοκληρωθεί κανείς δεν θα μπορεί να καταλάβει ότι κουνήθηκαν», έδωσε ο μηχανικός Δημήτρης Κορρές, μελετητής του έργου, το οποίο υλοποιείται από την SML Services και την ΑΚΤΩΡ.

Σύσκεψη με εκπροσώπους φορέων

Την πεποίθηση ότι το υπουργείο Υποδομών θα ξεκινήσει άμεσα, πιθανώς ακόμα και την επόμενη εβδομάδα, τις εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου, εξέφρασε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, εξερχόμενος από τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στις εγκαταστάσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, παρουσία των υπουργών Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη.

Πρόσθεσε πως για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας απόλυτη προτεραιότητα είναι η έγκαιρη παράδοση του έργου, βάσει χρονοδιαγράμματος και ο σεβασμός και η ανάδειξη της τεράστιας πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής.

Ο κ. Τζιτζικώστας σημείωσε ακόμα ότι μετά τις δικαστικές αποφάσεις, το έργο κάνει νέα αρχή και γυρίζει σελίδα. «Προχωράμε μπροστά και είναι η ώρα να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, που τόσο έχει ταλαιπωρήσει όλους μας», τόνισε.

«Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο δεν υπάρχει χώρος για υπεκφυγές. Το νερό μπήκε στο αυλάκι και δεν γυρίζει πίσω». Με τη φράση αυτή, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας- Θράκης) Σταύρος Καλαφάτης σχολίασε τις εξελίξεις που δρομολογούνται στο Μετρό μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για τις αρχαιότητες στον Σταθμό Βενιζέλου.

«Με την απόφαση του ΣτΕ δικαιώνεται η λύση που εξασφαλίζει και Μετρό και αρχαία. Όλοι μαζί, κυβέρνηση, αυτοδιοίκηση, οι Θεσσαλονικείς μπορούμε να προχωρήσουμε βήματα μπροστά», υπογράμμισε.

Την εκτίμηση ότι ένας κύκλος καθυστερήσεων επτά ετών γύρω από το Μετρό Θεσσαλονίκης, με αφορμή στον Σταθμό Βενιζέλου, κλείνει με την απόφαση του ΣτΕ, διατύπωσε από την πλευρά του ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.

«Είναι γεγονός ότι στον Σταθμό Βενιζέλου χάθηκε πολύς πολύτιμος χρόνος. Επτά χρόνια δυστυχώς δεν έγινε στον Σταθμό της Βενιζέλου κανένα ουσιαστικό έργο, αλλά σήμερα ευτυχώς αυτός ο κύκλος κλείνει» είπε και πρόσθεσε: «Είναι εξαιρετικά σημαντικό για την πόλη να υπάρχει ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης και αυτό να γίνει με απόλυτο σεβασμό όχι μόνο για τις αρχαιότητες Βενιζέλου, κάτι που το θεωρώ δεδομένο, αλλά για όλα τα άλλα αρχαία που έχει αναδείξει η αρχαιολογική σκαπάνη για την κατασκευή του έργου Μετρό, στην Αγίας Σοφίας, το Αλκαζάρ και όπου αλλού υπάρχουν οι ανάγκες» είπε και πρόσθεσε πως ο δήμος, σε συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, το υπουργείο Μεταφορών και την Περιφέρεια, δίνει λύσεις για τη διάνοιξη της Μιχαήλ Ψελλού και την κατασκευή σταθμού μετεπιβίβασης στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας.

«Είμαστε όλοι εδώ για να επιβλέπουμε κάθε μέρα την πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος και την κατά το δυνατό καλύτερη ενσωμάτωσή του Μετρό στη ζωή της πόλης, η οποία το 2023 με το Μετρό, θα είναι πολύ καλύτερη» κατέληξε.

«Σάρκα και οστά» λαμβάνει, μετά τις πρόσφατες εξελίξεις, η δέσμευση του πρωθυπουργού (για το Μετρό Θεσσαλονίκης), όπως επισήμανε η επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.

«Όλους μαζί συντονισμένους μάς ενδιαφέρει πρωτίστως η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Θεσσαλονίκης με τον καλύτερο τρόπο και με σεβασμό στο περιβάλλον και στην αξία και τις αρχές του τόπου», υπογράμμισε.

«Η ΠΕΔ-ΚΜ κι ο δήμος στήριξαν από την πρώτη στιγμή τις προσπάθειες του δημάρχου Θεσσαλονίκης, των υπουργείων και της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης (για την προσωρινή απόσπαση) και αισθανόμαστε δικαιωμένοι με την απόφαση του ΣτΕ, αλλά είναι και ώρα ευθύνης, γιατί η απόφαση του ΣτΕ έδειξε ότι μπορεί να συνυπάρξουν και Μετρό και αρχαία και βέβαια να προχωρήσει και το έργο του Μετρό που ταλαιπώρησε την πόλη της Θεσσαλονίκης για δεκαετίες. Όλοι στοιχιζόμαστε κοντά στα υπουργεία και τους ανθρώπους, πρέπει να προχωρήσει γρήγορα και πρέπει οι Θεσσαλονικείς πλέον να καταλάβουν ότι το Μετρό είναι σε μια τελική τροχιά τελικής φάσης για να παραδοθεί στην πόλη» σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ και δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτετζίδης και πρόσθεσε: «η πολιτιστική μας κληρονομιά αναδεικνύεται και θα πρωταγωνιστεί και σε αυτή τη φάση της κατασκευής του Μετρό».

213078642 4425376464180110 637530670478144764 n

επιστροφή στην κορυφή