xomatourgika-banavas
ΡΟΗ 24/7:

Ταξιδεύοντας με …Smart

smart

Μια σειρά από κακές συγκυρίες διόγκωσε τα προηγούμενα χρόνια μια αρνητική εικόνα για την ασφάλεια, ενεργητική και παθητική των Smart 1ης και 2ης γενιάς.

 

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Λέγαμε και δεν έχουμε αλλάξει γνώμη για τα Smart προηγούμενων γενιών ότι πρέπει να κινούνται μόνο εντός πόλης, προσεκτικά και σε χαμηλές ταχύτητες. Είχαμε στα χέρια μας τις προηγούμενες μέρες το ολοκαίνουργιο Smart 3ης γενιάς που μόλις ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στη χώρα μας.

Σ’ αυτό έχουν αλλάξει πολλά (σ.σ: διαβάστε τη σχετική δοκιμή στο Newsauto) που δεν άπτονται του εν λόγω κειμένου. Θέμα μας σήμερα είναι η ασφάλεια ενεργητική και παθητική. Με τον όρο ενεργητική ασφάλεια αναφερόμαστε σ’ όλα εκείνα τα συστήματα που προφυλάσσουν τον οδηγό από τον εαυτό του ή τις κακοτοπιές και τον βοηθούν να αποφύγει το ατύχημα. Με τον όρο παθητική ασφάλεια περιγράφουμε όσες διατάξεις μας προφυλάσσουν κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης.

Ας ξεκινήσουμε από την παθητική ασφάλεια το νέο Smart διαθέτει ειδικό κλωβό ασφαλείας tridion από κράμα χάλυβα που σε συνδυασμό με τη δομή απορρόφησης ενέργειας (crash box) αλλά και τις ζώνες παραμόρφωσης συν τους αερόσακους προφυλάσσει τους δυο επιβάτες του. Επιπλέον τα 10cm που φάρδυνε έχουν απομακρύνει ανάλογα τα καθίσματα των επιβατών από τις θύρες αυξάνοντας τα περιθώρια ασφαλείας σε πλευρικές συγκρούσεις.

Όσον αφορά στην ενεργητική ασφάλεια είναι παγκοσμίως μετρημένο και αποδεκτό πως οι δυο σημαντικότερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων σε εθνικό δίκτυο οφείλονται στην ακούσια αλλαγή λωρίδας και στην μη τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Το Smart πλέον διαθέτει σύστημα προειδοποίησης απόστασης και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας που τα συστήνουμε ανεπιφύλακτα. Τα εν λόγω συστήματα προστατεύουν τον οδηγό από τα δυο πιο συχνά λάθη στον αυτοκινητόδρομο που οδηγούν σε επικίνδυνες καταστάσεις.

Τις μέρες που είχαμε το Smart φυσούσε τις μέρες έτσι αξιολογήσαμε στην πράξη το σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων που είναι στάνταρ και φρενάρει επιλεκτικά τον ενδεδειγμένο τροχό σταθεροποιώντας το όχημα. Επιχειρήσαμε φρενάρισμα πανικού από τα 120km/h επανειλημμένα και το Smart ακινητοποιήθηκε χωρίς δράματα ή μετατοπίσεις του πίσω μέρους χάρη στα ESP/ABS που είναι δια νόμου στάνταρ σ’ όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ε.Ε.

Συνολικά το νέο Smart 3ης γενιάς έχει την ενεργητική και παθητική ασφάλεια που σου επιτρέπει να πραγματοποιήσεις ένα μικρό ταξίδι με συμβιβασμούς μόνο στην άνεση και στο ρυθμό. Εννοείται πως θα είσαι δεξιά και θα έχεις υπομονή διατηρώντας μια μ.ω.τ. γύρω στα 100 km/h με τη βοήθεια και του ειδικά εξελιγμένου cruise control  που διαθέτει μεταβλητό περιοριστή ταχύτητας. Έχοντας πάντοτε κατά νου το ιδιαίτερο της κατασκευής πλέον ναι, μπορείτε να ταξιδέψετε με το Smart σας χωρίς να ρισκάρετε…

newsauto.gr

επιστροφή στην κορυφή