Παρελθόν το "ορφανό" χιλιόμετρο της Χαλκιδικής (ΦΩΤΟ)
- Γράφτηκε από την Halkidiki Focus
- μέγεθος γραμματοσειράς μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
- Κατηγορία ΤΟΠΙΚΑ
- Εκτύπωση
Παραδόθηκε και επίσημα το "πολύπαθο" έργο από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γ. Καραγιάννη
Έπειτα από πολυετείς καθυστερήσεις και ταλαιπωρία για τους οδηγούς, το αποκαλούμενο “ορφανό” χιλιόμετρο της Χαλκιδικής στην περιοχή της Νέας Ποτίδαιας δόθηκε και επίσημα στην κυκλοφορία από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Καραγιάννη. Το έργο αντιμετώπισε σοβαρά εμπόδια στην κατασκευή του γεγονός που επέφερε οικονομικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις.
«Σήμερα κερδίζουμε τη μάχη του αυτονόητου και αφήνουμε πίσω οριστικά το χθες. Το τελευταίο χιλιόμετρο του οδικού άξονα της Ποτίδαιας, που είχε χαρακτηριστεί “ορφανό” και είχε γίνει το ανέκδοτο της πόλης, πλέον παραδίδεται στη κυκλοφορία αναβαθμίζοντας την οδική ασφάλεια και βάζοντας τέλος στην ταλαιπωρία των χιλιάδων επισκεπτών της Χαλκιδικής. Σας θυμίζω πως είχαμε δεσμευτεί ότι θα παραδώσουμε το έργο πριν από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος και είμαστε απόλυτα συνεπείς σε αυτή τη δέσμευσή μας», δήλωσε ο κ. Καραγιάννης.
Στα βασικά του χαρακτηριστικά, το έργο περιλαμβάνει διαπλάτυνση, βελτίωση και ενίσχυση της Επαρχιακής οδού Μουδανιών – Καλλιθέας μήκους 1,2 χλμ. και κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου με διευθετήσεις για την πρόσβαση σε πλήθος ιδιοκτησιών και εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, στην πραγματικότητα οι εργασίες που απαιτούνταν να ολοκληρωθούν ήταν σε μήκος 5,1 χιλιομέτρων, «ανακουφίζοντας» την κύρια οδό από τον πρόσθετο κυκλοφοριακό φόρτο.
Εκτός από τις εργασίες οδοποιίας, υλοποιήθηκαν συμπληρωματικές παρεμβάσεις, όπως αποχετευτικά και αποστραγγιστικά έργα, ηλεκτροφωτισμός των κόμβων και δεντροφυτεύσεις.
Το έργο εξασφαλίζει πλέον αναβαθμισμένες συνθήκες οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς, αλλά και ασφαλή πρόσβαση προς το σύνολο των ιδιοκτησιών και των κάθετων οδών προς τη θάλασσα.
Ανατρέπεται έτσι πλήρως η πρότερη κατάσταση όπου πραγματοποιούνταν διελεύσεις, κατά παράβαση κάθε κανόνα οδικής ασφάλειας, απευθείας από την κύρια οδό σε διάκενα μεταξύ των στηθαίων, χωρίς επαρκές πλάτος για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των οχημάτων.
«Πολλοί δεν πίστευαν ότι το «ορφανό» χιλιόμετρο θα δοθεί στην κυκλοφορία πριν του Αγίου Πνεύματος αλλά τελικά δόθηκε αρκετές ημέρες πριν», υπογράμμισε με τη σειρά του ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Γιώργος Κωνσταντόπουλος.
Η καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου άφησε αρνητικό περιβαλλοντικό και οικονομικό αποτύπωμα, της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Κωνσταντίνο Κουτσούκο, επισήμανε ότι στο συγκεκριμένο τμήμα σημειώνονταν 1 εκατ. καθυστερήσεις κάθε χρόνο τους καλοκαιρινούς μήνες το οποίο ισοδυναμεί σε αξία χρημάτων στα 10 εκατ. ευρώ. «Έχουμε μια μεγάλη εξοικονόμηση σε χρήματα αλλά και σε χρόνο, έχουμε όμως και μια μεγάλη εξοικονόμηση σε θέματα περιβαλλοντικά διότι από την καθυστέρηση και από τους ρύπους είχαμε περίπου έκκριση 2.500 τόνων διοξειδίου του άνθρακα, το οποίο για να απορροφηθεί από το περιβάλλον χρειαζόταν περίπου 50.000 δέντρα», εξήγησε ο ίδιος.
"Ένα έργο που τόσα χρόνια το περιμέναμε και είχε ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα ο επισκέπτης της Χαλκιδικής. Με ευκολία πλέον μπορεί κάποιος να μεταβεί από τη Θεσσαλονίκη στην Κασσάνδρα χωρίς εκείνο το ατελείωτο μποτιλιάρισμα τα Σαββατοκύριακα", τόνισε ο Δήμαρχος Νέας Προποντίδας, Μανώλης Καρράς, υπογραμμίζοντας και ο ίδιος τα πολλαπλά οφέλη του έργου για την περιοχή.
Ιστορικό
Το οδικό τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια είχε από το 2011 διατομή 9 μέτρων, ενώ το υπόλοιπο δίκτυο πριν και μετά είχε διατομή 14 μέτρα.
Μετά από παρέμβαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, δημοπρατήθηκαν στο σύνολό τους οι εκκρεμότητες του έργου «Κάθετος Άξονας Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια: Βελτίωση – διαπλάτυνση τμήματος Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια» που αφορά τμήμα 1,2 χλμ. και στις 14 Ιουλίου 2020 υπογράφηκε η σύμβαση.
Επιπλέον, κατασκευάστηκαν τρεις ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι (roundabouts) με ακτινικές συνδέσεις προς το τοπικό δίκτυο και την αρτηρία καθώς και κλάδοι εισόδου προς την αρτηρία και εξόδου από αυτήν προς το παράπλευρο δίκτυο με διαμόρφωση αντίστοιχων λωρίδων επιτάχυνσης και επιβράδυνσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από την ανακατασκευή του δρόμου από τα Νέα Μουδανιά προς την Νέα Ποτίδαια, δεκάδες συνάνθρωποι μας έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα, τα οποία σημειώνονταν εξαιτίας της απουσίας διαχωριστικού στηθαίου.
Προσεχώς και το "Θέρμη-Γαλάτιστα"
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι έως το τέλος του καλοκαιριού θα ολοκληρωθεί και το οδικό τμήμα Θέρμης-Γαλάτιστας. "Το πλάνο μας για τις υποδομές στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα υλοποιείται με συνέπεια και αποτελεσματικότητα και πιστεύουμε ότι η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στην Πολιτεία και τους πολίτες χτίζεται με τέτοιες πράξεις. Οι συμπολίτες μας αποκτούν τα έργα που τους αξίζουν και βελτιώνουν την καθημερινότητά τους", επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.
Τελευταία άρθρα από τον/την Halkidiki Focus
- Αύξηση 42% στην παραγωγή οίνων στο Κιλκίς
- Ξεκίνημα της αποστολής «Κλιματικά Ουδέτερες και Έξυπνες Πόλεις» στη Θεσσαλονίκη
- "Κοιτάμε Μπροστά": "Να ανοίξει ο διάλογος για όλα τα θέματα που προωθούνται ερήμην των πολιτών"
- ΕΠΣΧ: Υποχρεωτική η διάθεση απινιδωτή στα γήπεδα από το Σαββατοκύριακο
- Θεσσαλονίκη: Τροχαίο στην Εγνατία, έξω από το Δερβένι (φωτο)