ΡΟΗ 24/7:

"Παπαστράτος": 3 στους 10 καπνιστές έχουν υιοθετήσει εναλλακτικά προϊόντα

panelpap

Δημόσιος διάλογος με θέμα "Η μείωση της βλάβης στην καθημερινότητάς µας"

Τη μειωμένη βλάβη που προκαλούν τα εναλλακτικά προϊόντα που υποκαθιστούν το τσιγάρο, αλλά και το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα 3 στους 10 καπνιστές στην Ελλάδα επιλέγουν τέτοια προϊόντα, τόνισε μεταξύ άλλων ο Αντιπρόεδρος της εταιρείας Παπαστράτος, Ιάκωβος Καργαρώτος, κατά τη διάρκεια της δημόσιας συζήτησης που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης στο ξενοδοχείο "Electra Palace" στη Θεσσαλονίκη, με τίτλο "Η μείωση της βλάβης στην καθημερινότητάς µας". Στο γόνιμο διάλογο συμμετείχαν ακόμη ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, η Γενική Διευθύντρια Λειτουργικών Δραστηριοτήτων της εταιρείας Dimand Real Estate Development, Όλγα Ίτσιου και ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας Α. Ισμαήλος Mercedes-Benz Νίκος Πρέζας. Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος Σύνθια Σάπικα, ενώ παραβρέθηκαν ακόμη η Αντιπεριφερειάρχης Υγείας της Κεντρικής Μακεδονίας, Μελίνα Δερμεντζοπούλου και η Διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου, καθώς και ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ιακώβου.

IMG 20230125 181500

Μείωση της βλάβης από εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος

Όπως τόνισε ο κ. Καργαρώτος, από το 2008 που η εταιρεία "Παπαστράτος" μεταφέρθηκε από τον Πειραιά σε νέες εγκαταστάσεις, ξεκίνησε μια προσπάθεια και ένας διάλογος για νέους τρόπους απόλαυσης των παραδοσιακών καπνιστών, ώστε αυτοί να φτάσουν να κόψουν το τσιγάρο, στο οποίο καθώς υπάρχει καύση, προκαλείται βλάβη.
Παράλληλα σημείωσε ότι πλέον η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα στην παραγωγή προϊόντων που προσφέρουν λύσεις στο πρόβλημα του καπνίσματος. Μάλιστα υπογράμμισε ότι σύμφωνα με τα ευρήματα του βρετανικού οργανισμού δημόσιας διοίκησης, τα εναλλακτικά προϊόντα (ηλεκτρονικό τσιγάρο, θερμαινόμενο προϊόν καπνού) προκαλούν 95% μικρότερη βλάβη σε σχέση με το τσιγάρο.
«Το τελευταίο διάστημα 3 στους 10 καπνιστές, έχουν υιοθετήσει κάποια από τα εναλλακτικά προϊόντα και πιστεύουμε ότι κάποια στιγμή, το τσιγάρο θα φαίνεται μειοψηφία και στην Ελλάδα» υπογράμμισε ο κ. Καργαρώτος, σημειώνοντας ότι φιλοδοξεί πως η Ελλάδα θα είναι από τις πρώτες χώρες - αν όχι η πρώτη - σε όλο τον κόσμο, που θα κάνει το τσιγάρο παρελθόν.

Η βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη

Για τη συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη και ειδικότερα της Θεσσαλονίκης, έκανε λόγο ο Δήμαρχος της πόλης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, υπογραμμίζοντας ότι όποιες κι αν είναι οι πρωτοβουλίες της Πολιτείας, χρειάζεται η συνεργασία των πολιτών, καθώς και του ιδιωτικού τομέα. Φέρνοντας μάλιστα το παράδειγμα της μετακίνησης, τόνισε ότι αυτή τη στιγμή ο μέσος όρος επιβατών σε ένα αυτοκίνητο που κινείται στην πόλη είναι 1,1, που ουσιαστικά επιφέρει μεγάλη επιβάρυνση για το περιβάλλον. Παράλληλα ο κ. Ζέρβας ανέφερε τη συνεργασία του Δήμου με ιδιωτικές εταιρείες για την αξιοποίηση της βιοκλιματικής σε δημόσια κτήρια.

Κτήρια με ουδέτερο αποτύπωμα

Στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των κτηρίων αναφέρθηκε Γενική Διευθύντρια Λειτουργικών Δραστηριοτήτων, Dimand Real Estate Development Όλγα Ίτσιου, επισημαίνοντας ότι χρησιμοποιούμε πετρέλαιο για να ζεσταθούμε, ηλεκτρικό για να έχουμε φως, ωστόσο επιβαρύνουμε το περιβάλλον. «Ο Κοινοτικός στόχος είναι να υπάρξει κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050», ανέφερε η κ. Ίτσιου, επισημαίνοντας ωστόσο ότι για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο στην Ελλάδα θα πρέπει να προσπαθήσουμε πάρα πολύ. Ακόμη σημείωσε ότι η Dimand επικεντρώνεται στην κατασκευή ή ανακατασκευή κτηρίων με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, δημιουργώντας βιοκλιματικά κτήρια, ώστε να παράγονται μειωμένοι ρύποι, αλλά και να καταναλώνεται μειωμένη ενέργεια, χωρίς φυσικά οι ένοικοι να στερούνται των ανέσεων.

Από την κτήση του αυτοκινήτου, στη χρήση

Στο θέμα της βελτίωσης των αυτοκινήτων, ώστε να προκαλούν μικρότερη βλάβη τόσο στον άνθρωπο, σε περίπτωση ατυχήματος, όσο και στο περιβάλλον αναφέρθηκε ο Γενικός Διευθυντής Α. Ισµαήλος Mercedes-Benz Νίκος Πρέζας, τονίζοντας ότι «τις τελευταίες δεκαετίες, μέσα από τη μεγάλη βελτίωση της ασφάλειας των αυτοκινήτων, αλλά και η ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια, έρχεται να οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση της βλάβης ακόμη και με την πρόληψη των ατυχημάτων».
Αναφερόμενος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο κ. Πρέζας ανέφερε πως αυτή τη στιγμή έχουν διεισδύσει στο 9% του στόλου, επισημαίνοντας ωστόσο τα προβλήματα στην ανεπάρκεια φόρτισής τους.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον κ. Ζέρβα, από τον Μάιο του 2021 ο Δήμος Θεσσαλονίκης είχε ήδη έτοιμο σχέδιο για 330 θέσης φόρτισης στη Θεσσαλονίκη, που ωστόσο λόγω διάφορων προβλημάτων ακόμη δεν έχουν υλοποιηθεί.
Τέλος ο κ. Πρέζας ανέφερε ότι όλο και περισσότερο στο χώρο της αυτοκίνησης έχει αρχίσει να γίνεται αποδεκτό ότι δεν πρέπει να κινούμαστε με αυτοκίνητα. «Στόχος είναι η χρήση των αυτοκινήτων να γίνεται όταν τα χρειαζόμαστε, με κράτηση από μία εφαρμογή, αλλά και να υπάρχει συνεργασία με το Δήμο για να βρούμε θέσεις παρκαρίσματος και γενικά οι διαφορετική τρόποι μετακίνησης ανάλογα με τις ανάγκες μας», είπε, τονίζοντας ότι στο χώρο του αυτοκινήτου μεταβαίνουμε «από την κτήση στη χρήση».

Τελευταία τροποποίηση στιςΠέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2023 16:31
επιστροφή στην κορυφή
WATERCURE2