Προειδοποίηση
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 615
ΡΟΗ 24/7:

ΘΕΣΕΙΣ - ΑΠΟΨΕΙΣ

Το φαινόμενο του Σχολικόύ Εκφοβισμού

 
Διαβάστε περισσότερα...

Γέμισε αρώματα η κουζίνα...

mageiritsa

Προετοιμασία μαγειρίτσας...

Διαβάστε περισσότερα...

Ακούω και Ακούγομαι μέσα στην Οικογένεια

Γράφει η Ιωάννα Τσίγγανου

Ψυχολόγος, MSc στην Ειδική Παιδαγωγική

  www.ioannatsigganou.gr  

 

Στην καθημερινότητα τους οι γονείς βιώνουν περιστατικά όπου καλούνται να αναλάβουν το ρόλο του συμβούλου, του παρηγορητή, του διαιτητή, του εμψυχωτή, του δικαστή, του «τιμωρού». Πόσες φορές την ημέρα γονείς βιώνουν περιστατικά όπως το παρακάτω

 

HΜαρία έρχεται κλαίγοντας και λέει: 

- Η Κατερίνα δε με θέλει για φίλη και δε μου δίνει τα παιχνίδια της.

- Να μην της δίνεις και εσύ τα δικά σου, απαντά ο γονιός

ή μια άλλη πιθανή απάντηση μπορεί να είναι:

- Δεν είναι κάτι σοβαρό. Δεν αξίζει να στεναχωριέσαι για αυτό, μικρή μου.

 

Μετά από λίγες ώρες το παιδί ζητά να παίξει με τη φίλη της. Ο γονιός αναρωτιέται αν η συζήτηση που έκαναν προηγουμένως είχε κάποια χρησιμότητα και αρχίζει να αμφισβητεί είτε τον εαυτό του και την αποτελεσματικότητα του είτε να υποτιμά την ικανότητα του παιδιού να επεξεργάζεται τα συναισθήματα του.

 

Η επικοινωνία, το να ακούς και να ακούγεσαι, μέσα στην οικογένεια δεν είναι πάντα μια εύκολη υπόθεση. Πόσες φορές νοιώθουμε ότι τα λόγια και οι πράξεις δεν εκπροσωπούν αυτά που πραγματικά επιθυμούμε να πούμε; Πόσες φορές νοιώθουμε ότι τελικά δε γίναμε ξεκάθαροι; Το να ακούς το παιδί φαίνεται αρκετά εύκολο. Όμως ακούω σημαίνει κατανοώ, συναισθάνομαι και προσπαθώ να έρθω σε επαφή όχι μόνο με τις δηλώσεις αλλά  και με τα συναισθήματα του παιδιού. Σε συνθήκες πίεσης ο γονιός προσπαθεί να δώσει λύσεις, συμβουλές, οδηγίες, παρηγοριά στο παιδί για να το βοηθήσει και έπειτα μπορεί να νοιώσει ότι η φωνή του δεν ακούγεται παραμόνο αν ανεβάσει την ένταση της.

 

Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός γονέων που φαίνεται ότι επικεντρώνουν τις μεθόδους διαπαιδαγώγησης και κοινωνικοποίησης των παιδιών σε ψυχολογικές μεθόδους και στρατηγικές και λιγότερο σε μεθόδους άσκησης σωματικής βίας με ξυλοδαρμούς ή χαστούκια, χωρίς να σημαίνει ότι αυτές οι πρακτικές έχουν παύσει. Οι γονείς επιθυμούν να αναπτύσσουν το διάλογο, επιτρέπουν στα παιδιά τους να εκφραστούν πιο ελεύθερα, δείχνουν κατανόηση, στοργή, αγάπη και φροντίδα, ασχολούνται με την επιμέλεια και δίνουν έμφαση σε εξωσχολικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Ο νέος γονιός αναζητά μια αυθεντική και αμοιβαία σχέση με το παιδί χωρίς βέβαια να ξεχνιούνται οι διαφορετικοί ρόλοι.

 

Ωστόσο στην προσπάθεια του να επικοινωνήσει ο γονιός μερικές φορές υιοθετεί τακτικές που δυσχεραίνουν την επικοινωνία και δε βοηθούν το διάλογο. Έτσι ο γονιός μπορεί να δίνει οδηγίες ή διαταγές στο παιδί και να του λέει τι να κάνει μη βοηθώντας το να καλλιεργήσει την κριτική του ικανότητα στον έλεγχο των συνεπειών της συμπεριφοράς του και στη λήψη αποφάσεων. Μπορεί να το προειδοποιεί ή απειλεί για τιμωρίες και συνέπειες που ποτέ δεν πρόκειται να πραγματοποιήσει με αποτέλεσμα το παιδί να αμφισβητεί το γονεϊκό του ρόλο ή να μη μάθει να υποστηρίζει τον εαυτό του. Μπορεί να το κριτικάρει ή να μιλά για λογαριασμό του χωρίς να του δίνει το χώρο να εκφραστεί δείχνοντας ότι πάντα θα μιλά κάποιος άλλο για αυτό. Θέλοντας να το «προστατεύσει» από τα αρνητικά του συναισθήματα  και να το απομακρύνει από αυτά ελαχιστοποιεί το μέγεθος ή την αξία τους.

 

Η αυθεντική επικοινωνία  με το παιδί δεν είναι απλή υπόθεση. Απαιτεί δεξιότητες και την υιοθέτηση τακτικών που ευνοούν τη γνήσια έκφραση συναισθημάτων.

 

Το να είσαι καλός ακροατής: Οι Fine και Glasser αναφέρουν ότι καλός ακροατής είναι αυτός που ακούει τον άλλο και όσα του λέει και δε σκέφτεται ούτε λεπτό τον εαυτό του και τι να απαντήσει σε όσα ακούει. Τα παιδιά ψάχνουν καλούς ακροατές που δε θα τους δώσουν εμφανείς λύσεις και συμβουλές αλλά αυτούς που θα ακούσουν τα παράπονα τους και θα μοιραστούν τα συναισθήματα τους. Δε χρειάζεται να υποτιμήσουμε τη Μαρία στο παραπάνω παράδειγμα, να σκεφτούμε ότι είναι ένα μικρό παιδί που δε ξέρει ότι μπορεί να σταματήσει να παίζει με την Κατερίνα. Αυτό που χρειάζεται είναι να ακούσουμε την ανάγκη της. Αν αναζητεί λύσεις, ας τη βοηθήσουμε μέσα από ένα σύνολο επιλογών να βρει αυτή που θα είναι η καταλληλότερη για αυτή. Έτσι θα ασκήσει την κριτική της ικανότητα και θα μάθει να παίρνει πρωτοβουλίες, να αναλαμβάνει ευθύνες και να δέχεται τις συνέπειες των πράξεων της.

 

Ο καλός ακροατής μπορεί να είναι παθητικός, να παραμένει σιωπηλός όταν χρειάζεται. Ο γονιός αφήνει το χώρο στο παιδί να εκφράσει τις ανησυχίες, τις διαφωνίες, τις συγκρούσεις, το θυμό, τη λύπη, τη χαρά, τη ζήλεια, την ευχαρίστηση. Αφήνει το χώρο χωρίς αυτό να σημαίνει ότι χάνει τη φωνή του. Σε άλλες περιπτώσεις ο καλός ακροατής αποκτά ενεργητικό χαρακτήρα και γίνεται αυθεντικός απέναντι στο παιδί χωρίς να προσπαθεί να επιβάλλει την άποψη του. Δε διατηρεί το προσωπείο του παντογνώστη που μπορεί να βρει λύσεις στα πάντα απεναντίας καλλιεργεί το διάλογο κάνοντας περισσότερες ερωτήσεις. Διαθέτει χρόνο και αφιερώνει όλη την προσοχή στο παιδί, ενισχύει τις πραγματικές ικανότητες του παιδιού, το εμπιστεύεται ότι μπορεί να βρει λύσεις και νοιώθει ασφαλής ότι το παιδί θα μπορέσει να λάβει αποφάσεις και να πάρει πρωτοβουλίες που αντιστοιχούν στις ικανότητες και την ηλικία του.

 

Τα αποτελέσματα της αυθεντικής επικοινωνίας δεν είναι άμεσα εμφανή. Ο γονιός μπορεί να απογοητευτεί και να ματαιωθεί νοιώθοντας ότι τα λόγια του και η συμπεριφορά του δεν έχουν κανένα όφελος. Οι καρποί αυτής της προσπάθειας έρχονται όταν το είδος αυτής της επικοινωνίας αποκτήσει γερά θεμέλια και συστατικό στοιχείο της σχέσης.     

 

Ακούω και ακούγομαι σημαίνει σέβομαι τα συναισθήματα  του άλλου, ακόμη και αν διαφωνώ, γνωστοποιώντας στον άλλο τη διαφωνία μου, την άποψη μου, ακόμη και αν γίνομαι δυσάρεστος. Έτσι δε θα χάσω ποτέ τη δική μου φωνή. Το παιδί έχει ανάγκη να ξέρει ότι το αγαπούν για αυτό που είναι, ότι το εμπιστεύονται για τις ικανότητες του για να αποκτήσει συναίσθηση της αξίας του και των πραγματικών του δυνατοτήτων. Αφήνω στο άλλο το χώρο να εκφράσει τα συναισθήματα του και να αποκτήσει τη φωνή του.

 

Διαβάστε περισσότερα...

Πως να αντιμετωπίσω τον χωρισμό μου;

 

Διαβάστε περισσότερα...

Αισθητική Πλαστική Χειρουργική : ανώδυνες επεμβάσεις χωρίς νυστέρι

Lip-Augmentation

Ο δημοφιλής και συνεχώς εξελισσόμενος τομέας της Αισθητικής Πλαστικής Χειρουργικής προσφέρει λύσεις στις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου, που αναζητά άμεσα και αξιόπιστα αποτελέσματα από ανώδυνες τεχνικές με ελάχιστη περίοδο ανάρρωσης για τη βελτίωση της εμφάνισής του. Η επιστήμη και η τεχνολογία, σε μία παράλληλη πορεία εξέλιξης δίνουν καθημερινά νέα «εργαλεία» στα χέρια του Πλαστικού Χειρουργού.

Διαβάστε περισσότερα...

Η αλλαγή έρχεται;

 

Διαβάστε περισσότερα...

Άι στο καλό

lukesas

Του Απόστολου Λυκεσά

Διαβάστε περισσότερα...

ΑΝΟΙΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ

  • Η Άνοια αποτελεί κατάληξη μιας ετερογενούς ομάδας εκφυλιστικών νοσημάτων του εγκεφάλου, με κοινό παρονομαστή τη σταδιακή καταστροφή των εγκεφαλικών κυττάρων.
  • Πρόκειται για κλινικό σύνδρομο, που προκαλεί ελάττωση της μνήμης, έκπτωση των ανώτερων εγκεφαλικών λειτουργιών (όπως η αντίληψη, η κρίση, η προσοχή, οι σύνθετες νοητικές διεργασίες και ο λόγος) και τελικά απώλεια της λειτουργικότητας του ασθενούς.

Διαβάστε περισσότερα...

Χρόνο θέλω να αναπνεύσω

 

 

images.jpeg

 

Να με συμπαθάτε που λέγανε και οι παππούδες μας,και να μου δώσετε λίγο χρόνο.

  Κανείς μας δεν γεννήθηκε "αριστερός" η "δεξιός" οι περισσότεροι από την γενιά μας σχεδόν αδιαφορούμε η ακόμη δηλώνουμε άγνοια για το τι πραγματικά πρεσβεύουν αυτές οι έννοιες.Κατα την άποψη μου η ζωή μας δίνει κατεύθυνση,αυτά που περάσαμε Αυτά που περνάμε και αυτά που έρχονται καθορίζουν τις απόψεις μας ακόμη και τις κινήσεις μας.
  Αυτά που βλέπω τις τελευταίες μέρες με κάνανε να αναθεωρήσω πολλά,ποτέ δεν πίστευα ότι η "αριστερά"θα είχε τέτοια αποδοχή,εάν μου έλεγες πριν τις εκλογές να κάνω πρόβλεψη θα σου έλεγα "αριστερά"αλλά με μικρό κεφάλι μπροστά το πολύ 3 μονάδες.Αυτο που έγινε ξεπερνούσε τις προσδοκίες μου,9 μονάδες διαφορά είναι πολλές και είναι αυτό που λένε "ξεκάθαρη λαϊκή εντολή".
  Τι οδήγησε σε αυτό;και ένα παιδάκι 3 χρόνων θα σου πει,δεν χρειάζεται να μαντέψεις,το ζούμε εδώ και 5 χρόνια,αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι πως κάτι που βλέπει ένα παιδάκι δεν μπορούν να το δουν άνθρωποι με διδακτορικά και καθηγητές πανεπιστημίου..η μήπως το βλέπουν;και αν ναι, τι κάνουν για αυτό;επειδή στο κεφάλι του απλού πολίτη εχει μπει εδώ και χρόνια ότι αυτό που κάνουν δεν οδηγεί πουθενά,αυτός έπραξε το αυτονόητο έδωσε ξεκάθαρη λαϊκή εντολή (το 9% που λέγαμε)όχι σαν τιμωρία,αλλά σαν μοναδική και τελευταία ελπίδα για να δει αποτελέσματα από τον κόπο του τα τελευταία 5 χρόνια,από την στέρηση και την υπομονή.
  Δεν χρειάζεται φόβος,ούτε τσαμπουκάς,ανάστημα θέλει,πολιτικό λόγο θέλει,ξεκάθαρες θέσεις και ιδέες θέλει,έτσι διαπραγματεύεσαι,δεν πας να παίξεις ξύλο,και δεν μου το βγάζεις από το μυαλό ότι το αίμα αυτών των "αριστερών"που θέλουν να διαπραγματευτούν βράζει,λοιπόν ομοίως ένας λαός που το αίμα του βράζει έχει ανάγκη από τέτοιες κυβερνήσεις.
  Ας δώσουμε λοιπόν λίγο χρόνο για να δούμε αν αυτή η τελευταία μας ελπίδα θα μπορέσει να δώσει χειροπιαστά αποτελέσματα στον κόσμο,γιατί όραμα δίνει μπόλικο,αυτό όμως από μόνο του δεν φτάνει.

Κοκκινίδης Στυλιανός.

Διαβάστε περισσότερα...

Πρώιμη διάγνωση διάσπασης προσοχής (ΔΕΠΥ) - Δυσλεξίας

Σεπτέμβρης, δύσκολος μήνας….. Ο μήνας που σημαίνει την έναρξη των σχολείων. Η αγωνία γονιών και παιδιών κορυφώνεται. ¨Θα είναι καλός μαθητής;¨  ¨Θα τα καταφέρει στο σχολείο;¨ , ¨Θα διαβάζει μόνος του χωρίς αντιδράσεις;¨. Πολλά τα ερωτήματα και ακόμη περισσότερα τα άγχη.

Γονείς!!! (και λέω γονείς γιατί τα παιδιά είναι η φυσική σας προέκταση), χαλαρώστε!!! Δεν ήρθε το τέλος του κόσμου. ¨Μηδέν της τύχης, αλλά πάντα της ευβουλίας και της προνοίας¨ (μτφρ. Τίποτα δεν εξαρτάται από την τύχη, αλλά από την ορθή κρίση και την προνοητικότητα) Πλούταρχος, 47-120 μχ. 

Για να μη βρισκόμαστε λοιπόν προ εκπλήξεων καλό είναι να αναγνωρίζουμε τα πρώιμα συμπτώματα της Διάσπασης Προσοχής (ΔΕΠΥ) και της Δυσλεξίας, έτσι ώστε να δρούμε έγκαιρα και να αντιμετωπίζουμε άμεσα.

 

Πρώιμα συμπτώματα

Διάσπαση προσοχής (ΔΕΠΥ)

Δυσλεξίας

Διάσπαση προσοχής:

Προβλήματα αυτοσυγκέντρωσης -Αφηρημάδα –

Ονειροπόληση –

Μοιάζει σαν να μην σε ακούει

Αδεξιότητα στην κίνηση –

Κάνει συχνά ζημιές άθελά του –

Δυσκολία να πιάσει ρυθμό –

Δυσκολία στον συγχρονισμό

Παρορμητικότητα:

Ανυπομονησία – Διακόπτει τους άλλους –

Ενεργεί πριν σκεφτεί –

Άνθρωπος της τελευταίας στιγμής

Δυσκολίες αλληλουχίας –

Δυσκολίες αποστήθισης –

Δεν θυμάται τη σειρά ημερών,  αλφαβήτου,

αριθμών ή πολλαπλών ενεργειών – οδηγιών

Υπερκινητικότητα:

Αεικινησία – Πειραχτήρι – Ενοχλητικός –

Ξεπερνάει τα όρια – Οργίλος

Προβλήματα στην προγραφή –

Δυσκολία στη γραφή του ονόματός του στις

ζωγραφιές του – Καθρεπτική γραφή –

Αντιμετάθεση γραμμάτων

Νιώθει μόνιμα αδικημένος – Υψηλών τόνων –

Δύσκολος Χαρακτήρας – Χαμηλή αυτοπεποίθηση

Δυσκολία στο δέσιμο κορδονιών –

Μπερδεύει δεξί - αριστερό –

Φτωχή μνήμη

Δυσκολία στη διατήρηση φιλιών

Χαμηλή αυτοπεποίθηση

Προβλήματα διαχείρισης χρόνου-χώρου

Δυσκολία έκφρασης – Φτωχό λεξιλόγιο –

Καθυστερημένη ομιλία

Λανθασμένη οφθαλμοκίνηση

(Τεστ Παυλίδη – Βιολογική διάγνωση)

Λανθασμένη οφθαλμοκίνηση

(Τεστ Παυλίδη – Βιολογική διάγνωση)

 

Μην ξεχνάτε!! Τα παραπάνω αποτελούν απλώς κάποιες ενδείξεις. Αν το παιδί σας παρουσιάζει κάποια από αυτά τα συμπτώματα θα πρέπει να απευθυνθείτε σε μια ομάδα ειδικών και όχι φυσικά να προχωρήσετε από μόνοι σας σε μια διάγνωση. Όσο μικρότερο είναι το παιδί, τόσο πιο άμεση είναι η αντιμετώπιση των δυσκολιών του καθώς δεν έχουν αυτοματοποιηθεί οι ¨προβληματικές¨ συμπεριφορές. Ο καλύτερος σύμμαχος όλων μας είναι η πρόληψη. Καλή σχολική χρονιά!!!

 

Δεληγιαννίδου Αναστασία, B.A., M.A

Ειδική παιδαγωγός

Επιστημονική Διευθύντρια

DyslexiaCenters – PavlidisMethod (Ν. Μουδανιά)

23730 21621 & 6937401836

 

 

Διαβάστε περισσότερα...

Ο "Εγωισμός": εξηγώντας μια παρεξηγημένη τάση στο άτομο

Ας αρχίσουμε με την φράση που συχνά ακούμε «πόσο κακό είναι να είναι ένας άνθρωπος εγωιστής; Ο εγωισμός είναι αρνητικά χρωματισμένος και μονοπωλεί σε μια συγκεκριμένη διάσταση το ευρύ κοινό.
Σκοπός του άρθρου αυτού είναι να διασαφηνιστεί η έννοια του εγωισμού, να ειδωθούν οι αποχρώσεις της και να δοθεί μία νέα διάσταση και οπτική.

Διαβάστε περισσότερα...

"Je Suis Charlie"

Στο προσκήνιο της επικαιρότητας βρίσκεται το φρικτό έγκλημα στο γαλλικό περιοδικό «Charlie Hebdo» , σατιρικού περιεχομένου με ειδικότητα στις σκιτσογραφίες, από 3μελή ομάδα τζιχαντιστών, με 12 θύματα και 20 τραυματίες.

Διαβάστε περισσότερα...
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS