Από τις 7 Ιουνίου οι αιτήσεις εγγραφής στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Στα μέσα Ιουλίου τα οριστικά αποτελέσματα
- Κατηγορία ΕΛΛΑΔΑ
Στα μέσα Ιουλίου τα οριστικά αποτελέσματα
Τι ζητά από τον υπουργό Εσωτερικών
Σύμφωνα με στοιχεία του "ΕΡΓΑΝΗ"
Με το συνδυασμό "Σύγχρονος Δήμος" του Μανώλη Καρρά
Το Πρόγραμμα Καλλιτεχνικών Εργαστηρίων και Εκθέσεων Έργων Τέχνης «Η Τέχνη στο Στάδιο», εγκαινίασε η ΥΜΑΘ
Οι προτεραιότηες της υποψήφιας
Ενόψει των δημοτικών εκλογών της Κυριακής
Οι επικείμενες τριπλές εκλογές
Οι επικείμενες τριπλές εκλογές
Στις 26 Μαΐου οδηγούμαστε ως πολίτες σε τριπλές κάλπες, για να εκλέξουμε:
• αντιπροσώπους για το Ευρωκοινοβούλιο
• συμβούλους για τις Περιφερειακές Ενότητες
• και συμβούλους για τους Δήμους και τις Κοινότητες.
Η πληθώρα, τόσο των κομμάτων στις Ευρωεκλογές όσο και των πολυμελών συνδυασμών στις Αυτοδιοικητικές εκλογές, έχει προκαλέσει μια γενικευμένη κινητοποίηση, αφού –με μια δόση υπερβολής– ο μισός σχεδόν πληθυσμός(!) κατέχει θέσεις «υποψηφίων» σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες.
Ωστόσο, αυτός ο συγχρονισμός των τριπλών εκλογών έχει επηρεάσει τον διακριτό χαρακτήρα τους, με συνέπεια να αντιμετωπίζονται με σχετική ελαφρότητα, επηρεασμένες κυρίως από το “ελιτίστικο” προφίλ των Ευρωεκλογών, οι οποίες αντιμετωπίζονται (δυστυχάς και από τα κόμματα) με κριτήρια Γιουροβίζιον(!), αφού η επιλεξιμότητα των υποψηφίων βασίζεται στη διασημότητά τους και όχι στη γνωστική επάρκειά τους ως προς τις εξειδικευμένες ανάγκες της θέσης τους. Και να φανταστεί κανείς ότι σ’ αυτά τα πρόσωπα αναθέτουμε την ευθύνη της εθνικής αντιπροσώπευσης, σε ζητήματα που καθορίζουν το μέλλον της Χώρας μας!
Ως προς τις Αυτοδιοικητικές εκλογές, το νέο πνεύμα που επαγγέλλεται ο "Καλλικράτης" –απεξάρτηση των δημοκοινοτήτων από την Κυβέρνηση και συνακόλουθη (εκ των πραγμάτων) αποστασιοποίηση των υποψηφιοτήτων από τα πολιτικά κόμματα– φαίνεται ότι επηρέασε τον προβληματισμό των εμπλεκομένων στα Κοινά, και πολλοί από τους υποψηφίους κατέρχονται στις εκλογές με ανεξάρτητους συνδυασμούς.
Βέβαια, οι περισσότερες από τις “αδέσμευτες” πρωτοβουλίες των υποψηφίων, πέρα από την επίφαση της ακηδεμόνευτης κίνησης (καθότι προσδοκούν τη ρητή ή σιωπηλή στήριξη των κομμάτων), έχουν και το χαρακτήρα του έμμεσου πολιτικού εκβιασμού, αφού η (συχνά) πρώιμη δημοσιοποίησή τους επιβάλλει δεδομένα, τα οποία δύσκολα μπορούν να αγνοήσουν οι κομματικοί μηχανισμοί.
Έτσι, το σύστημα της άνωθεν στήριξης περνάει σοβαρή κρίση, αφού κάποιες “επίσημες” υποψηφιότητες είναι ιδεολογικά ομογάλακτες με τις δηλωμένες ως “ανεξάρτητες” και διχάζουν το εκλογικό σώμα, το οποίο αρχίζει να βλέπει ως φυσική εξέλιξη την περιθωριοποίηση των κομμάτων, σε σχέση με την Αυτοδιοίκηση, και τον περιορισμό τους στο καθ’ ύλην αντικείμενό τους, την άσκηση πολιτικής.
Η γενικότερη απαξίωση του πολιτικού συστήματος και η ενίσχυση του πνεύματος της κατ’ ουσίαν (κι όχι μόνον κατ’ όνομα) Αυτοδιοίκησης αρχίζει και μεταλλάσσει τους πολίτες από εκτελεστικά όργανα των (συχνά αυθαίρετων) κομματικών επιλογών σε ρυθμιστές των ζητημάτων του τόπου τους. Γι’ αυτό, πλέον, εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν εξελιχθεί σε υπόθεση περισσότερο των δημοτών, παρά των κομμάτων.
Όμως, οι βαθιές τομές και οι μεταρρυθμίσεις έχουν ως προϋπόθεση την υπευθυνότητά μας ως πολιτών, η οποία εκδηλώνεται με τη σοβαρότητα της ψήφου μας. Συνήθως, θεωρούμε τις Δημοτικές εκλογές ως ευκαιρία συμπαράστασης σε συγγενείς και φίλους, αγνοώντας ή ξεχνώντας ότι η εκλογή ενός συμβούλου σημαίνει ανάθεση κοινωνικής αποστολής κι όχι επιβράβευση των μεταξύ μας σχέσεων. Όμως, δεν γίνεται να προσδοκάμε έργα από ένα Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο στελεχώθηκε από άτομα αμφίβολης ικανότητας. Η ευθύνη ξεκινάει από τους ψηφοφόρους και αντανακλάται στις προσωπικότητες των εκλεγέντων. Γι’ αυτό επιβάλλεται να ψηφίζουμε με συνείδηση και γνώση, κι όχι ικανοποιώντας γούστα και κοινωνικές υποχρεώσεις.
Απαντήσεις σε ερωτήσεις για τη ρύθμιση οφειλών